Ik snap dat wel. Ik snap daarentegen niet waarom jij dit verplaatstSnap niet goed dat je dit in medisch post -verplaatst-
Dat mag je uitleggen.Persoonlijk denk ik dat het een lifestyle keuze is
Okee. In theorie zou ik op elke partij kunnen stemmen. In de praktijk bepaald hoe ik ben dat er een aantal partijen zijn waar ik nooit op zou stemmen (of als ik dat wel zou doen dat ik me daar niet prettig bij zal voelen). We hebben dus aan de ene kant de (min of meer) vrije keuze van het gedrag, maar aan de andere kant de dwingende wil.vergelijk het met de keuze voor een religie of politieke partij.
Hier ben ik het ook niet mee eens. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een man. Dit komt denk ik omdat ik naast niet lichamelijke eigenschappen toch wel degelijk (bewust dan wel onbewust) kijk naar wel lichamelijke eigenschappen.Mensen worden verliefd op een persoon niet op het geslacht
Dit heeft niks te maken met of homoseksualiteit iets is wat je hebt of verkrijgt.de keuze of iemand deze liefde echter seksueel wil uiten of slechts vriendschappelijk is lifestyle.
Ik ga met je stelling mee: je hebt geen keuze in de aard van je seksualiteit volgens mij.albert davinci schreef:Het hoort inderdaad eigenlijk nog meer thuis in biologie dan in medisch omdat, naar het zich laat aanzien, homofiliteit onder dieren net zo veel voorkomt als onder mensen (biologisch uiteindelijk ook maar een zoogdier).
Ik wil alvast de aftrap doen met de volgende stelling.
Homofiliteit is voor 100% aangeboren. Ik ga er van uit dat je niet jouw eigen libido zo kan manipuleren dat je ineens op een ander geslacht valt. Plat gezegd: het opgewonden geraken is een spontane reactie, het gebeurd of het gebeurd niet, daar heb je weinig invloed op (vraag maar aan jongens in de pubertijd die daar last van hebben met gymles). Ofdat een homofiel persoon (man of vrouw) er voor kiest om daar ook uiting aan te geven hangt van sociale en psychologische factoren af.
Hierin verschilt de mens van de dier, de mens kan bewust een keuze maken die tegen zijn instinct/gevoel ingaat.
Je hebt altijd een keuze. Genen bepalen hoe het lichaam gebouwd wordt maar daarna is het de persoon die zijn of haar eigen keuzes maakt. Aanleg gaat maar zo ver, daarna gaat het over lifestyle, levensovertuiging, etc en uiteindelijk de persoonlijke keuzes die men maakt.Ik ga met je stelling mee: je hebt geen keuze in de aard van je seksualiteit volgens mij.