Waarom is dat een probleem? Volgens mij een houding vol van misplaatste arrogantie ten opzichte van andere rassen dan de mens. Een die ik tevaak en te krachtig in christelijke kringen tegenkom, en waarvan ik helemaal niet vrolijk van wordt. Ik begrijp wel dat het voorvloeid uit regel 1 uit 'hoe flans ik een religie inelkaar': wij zijn het middelpunt, ons land het belangrijkste, onze planeet het middelpunt, ons denkbeeld het enige ware.
Nou ik weet niet in wat voor "Christelijke" kringen jij verkeert, maar de kern van de Christelijke boodschap is precies tegenovergesteld aan jouw interpretatie.
Niet wij zijn het middelpunt, maar God de Vader!
Niet ons land is het belangrijkste, maar het Koninkrijk van God.
Niet onze planeet is het middelpunt, maar de Schepper van deze planeet.
En niet ons denkbeeld het enige ware, maar het Woord van God!
Voor zover ik weet is het juist het Atheisme dat de Mens als hoogste voortbrengsel van de evolutie op de troon zet, ik heb eens iets gelezen over een wetenschapper die vol trots beweerde dat hij de laagste temperatuur in het gehele universum had gecreeerd door een beetje helium tot vlak bij het absolute 0 punt af te koelen

Wat een arrogantie!
Ja oorspronkelijk was de Mens de kroon der schepping maar we zijn door onze val voor het kwade gelijk geworden aan dieren, beesten zelfs.
Niks geen troon meer voor de mens, maar de boodschap van het Christelijk geloof is nog altijd dat we redding voor onze ziel kunnen ontvangen enkel en alleen door het Bloed van Christus, niet uit eigen goedheid of slimheid, ik zou zeggen lees eens het Johannes Evangelie!