Puzzel Puzzels
Hans Erren
Artikelen: 0

Re: "Opwarming" van de aarde

Bart schreef:
RobertJ schreef:Beperking van de CO2-uitstoot zou en zal geen haar verschil maken, en toch willen politicie zoals Al Gore ons dat graag laten geloven.
Puur uit interesse: heb je hier (wetenschappelijke) bronnen voor om deze uitspraak te ondersteunen/
We graag in het verband houden. Zullen de stormen minder ernstig worden als we onze CO2 uitstoot zullen verminderen?

Ik heb het op een ander forum ook al gevraagd, dus kan ik het hier ook wel doen.

Werd New Orleans de vernieling ingeholpen door:

[ ] Global Warming

[X] Onvoldoende en slecht onderhouden dijken en andere kustverdedigingswerken

[X] Een klasse 4 orkaan die een stad trof die statistisch gezien allang aan de beurt was.

[X] Incompetent overheidsbeleid, door lokale, regionale, staat en nationale overheden.

En dan is de laatste vraag, zal de beperking van CO2 uitstoot dit soort rampen voorkomen of in ieder geval verminderen?
De toename van de intensiteit van orkanen als gevolg van de opwarming van de oppervlaktetemperatuur van de Golf van Mexico (dat is waar het hier om draait) is niet relevant ten opzichte van de toegenomen schade, die voornamelijk wordt veroorzaakt doordat de waarde van onroerend goed sterk gestegen is. Het antwoord is dus: je merkt geen verschil.

Kijk eens op de weblog van Roger Pielke Jr. die dit al jaren loopt te roepen.

http://sciencepolicy.colorado.edu/promethe...ters/index.html
Don't just talk, show your work.

ads

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

oktagon

Zo af en toe waag ik me wel eens aan rekenwerk;

onze afstand tot de zon is ca.150 miljoen km,dus als je de bolvormige uitstraling van de zon berekent is dat een bol met een diameter van 300 miljoen km en dus een fictief oppervlak van pi *diam^2= 282 miljard km^2 en in dat uitstralingsvlak cirkelen wij rond op een bol met een diameter van 12000 km en een doorsnede/opp van 113 miljoen km^2.

Een factor van 1/ca.2500 van de totale zonuitstraling.Als ik de invloed op ons kleine beetje oppervlak bekijk,lijkt een geringe wijziging in de zonneactiviteit voor ons al sterk van invloed en dat is iets wat onze "opdraaiers"en politici liever maar uitschakelen in de zaak van het opwarmen van de aarde,waar mogelijk m.i.ook acties binnen de aardkorst ( in de kern)toch wel een sterkte rol zouden kunnen spelen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jan van de Velde

een bol met een diameter van 300 miljoen km en dus een fictief oppervlak van pi *diam^2= 282 miljard km^2
ik denk dat je rekenmachine de hik heeft, want de mijne geeft

70 650 000 000 000 000 km²
Een factor van 1/ca.2500 van de totale zonuitstraling.
gelukkig dus niet. stel je voor, dan zouden we serieus dwarsgebakken zijn. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

oktagon

Je was me voor;die stralingsbol heeft een opp.van ca.2,8 * 10^17 km^2 en onze aarde een dwarsdoorsnede van ca.1,13* 10^8 ,hetgeen wegens mijn verkeerde rekenwijze nu een veel kleinere factor oplevert en wel 1/(2,5*10^9),dit lijkt me beter in de buurt te komen.

Wat hebben wij toch een klein plekje in ons zonnestelsel,laat staan in de melkweg en dan in het heelal!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Duurzaamheid en Klimaat”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!