Puzzel Puzzels
Hallo1979
Artikelen: 0

Re: 2012 het eind?

Deze asteroide was 20 meter en dat komt eens in de 20 jaar voor. (...) De energie die hierbij vrijkomt valt te vergelijken met 5 Hiroshima-atoombommen.
Ik geloof niet dat er in de afgelopen drie eeuwen ergens ter wereld een meteoriet in is geslagen (in ieder geval bewoond gebied) met zo'n kracht. bedoel je niet 200 jaar? Want eens in de 20 jaar: dan is de kans dat er in de 20ste eeuw er geen is ingeslagen( en daarvan ben ik wel heel erg zeker): elk jaar is de kans dat zoiets gebeurt 1/20. De kans dat dit niet gebeurt is dus 19/20. De kans dat het honderd jaar niet gebeurt is (19/20)^100 = 0.0059 of 0.59 %

Dus of eens in de 20 jaar klopt niet, of 5 Hiroshima-atoombommen klopt niet. Ik denk het laatste
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

noortje

De laatste grote die was ingeslagen is in dat rusisch bos. hoe groot die was weet ik niet, maar was begin 20ste eeuw. Mocht hij 2 sec later in de atmosfeer zijn binnengedrongen had hij op moskou ingeslagen!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Dat was in 1908 in Tunguska in de Russische Taiga. Een grote ijzer-steen meteoriet sloeg in en verwoeste een enorm stuk bos.

Vergeet trouwens niet dat 70% van de aarde zee is en dat we dus naar alle waarschijnlijkheid helemaal geen ene f*ck van die meteoriet hadden gemerkt. de kans is wel heel erg klein dat een dergelijke meteoriet op een stad zou vallen.
Dino

het is bijna uit terry prachet gegrepen.

Persoonlijk vind ik het subliem. So gedetaileerd en zo mega professioneel overkomend.

en trouwens rincewind je wou weten wat die persoon doet en studeerde wel ik denk dat dit je antwoord is

http://195.193.168.34/Seriewoordenaar

tenzij hij een fake naam gebruikte

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Pietje

Zou er een theoretische benadering zijn voor het verband tussen de doorsnede van een meteoriet en wat er van overblijft na passeren dampkring.

Heeft iemand enig idee hoe groot een meteoriet moet zijn zodat er nog iets van overblijft.
noortje

de grote hangt af: hoelang hij in de atmosfeer is, de aard van de materie, de dichtheid, zijn oorspronkelijke grote,...
Anonymous

Ik heb niet alles gelezen, maar ik wil wel even wat toevoegen. Misschien past het hier niet echt, maar ik wil het toch kwijt.

Ik ken iemand die via via heeft gehoord dat er in 2012 dus zo'n asteroid op Utrecht terecht komt en zodoende 'n mega-vloedgolf tot gevolg heeft. Nederland zou dus weggevaagd worden. Onzin of niet?

Ik vergat erbij te vertellen dat de welbekende Jomanda dit heeft doorgekregen!

Groetjes Moi :shock:
Rogier

Ik geloof dat de kalender van de Maya's, die toch een verbazingwekkende kennis over het heelal hadden, tot 2012 loopt... ;)

Mocht je tegen 2011 veel spaargeld hebben: ik zou d'r eens flink van gaan genieten :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Red BoriZ

Ja de Maya's laten we het daar eens over hebben. Als jij betrouwbare voorspellingen wil doen moet je niet te ver vooruit voorspellen dus stopt het een keer, bovendien zijn er nooit tekenen gevonden van rampvoorspellingen door de Maya's. En klets nou niet "we kunnen hun schrift tog niet lezen". Een explosie of een gevaar lijkt me een makkelijk te ontcijferen teken.

Oh ja de dino's gingen dood aan zwafeldioxide-vergiftiging door een komeetinslag en de twaalfde planeet is terecht hij staat een paar lichtminuten achter Pluto. Nou als die de zon wat wil maken moet ie eerst flink groeien.

En waar hebben die lui die twaalfde planeet op gebaseerd? En als een magnetisch veld van een planeet (ook de zon) omkeerd wordt de straling juist minder en niet meer.

Kortom maak je niet te veel zorgen, want je kan net zo goed elke dag onder een auto komen. Ik zou me meer zorgen maken om de inslag van Halley.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick
noortje

Anonymous schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik wil wel even wat toevoegen. Misschien past het hier niet echt, maar ik wil het toch kwijt.

Ik ken iemand die via via heeft gehoord dat er in 2012 dus zo'n asteroid op Utrecht terecht komt en zodoende 'n mega-vloedgolf tot gevolg heeft. Nederland zou dus weggevaagd worden. Onzin of niet?

Groetjes Moi :shock:
complete onzin! als die jomanda wie het ook mogen zijn dat weet en het heft een waarde, dan hadden we dat hier in belgie ook gehoord. Plus ik denk niet dat men al zo exact kan weten dat een meteroriet precies op dat welbepaald punt neer gata slaan: als men een asteroide vindt en eerste baanberekeningen doet, wijken die altijd na af bij verdere baanberekeningen. + via via hoort men veel als je begrijpt wat ik bedoel.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
saskia

Zo zou op 21 december 2012 het licht van het middelpunt van het heelal (dus het licht van de oerknal) ons bereiken waardoor we een nieuwe dimensie binnetreden, dus dan leven we in een ruimte van 4 in plaats van 3 dimensies. Dit alles zou vermeld staan op de maya, hindoe en Egyptische kalender?

Het zou wel gemakkelijk zijn voor de aanhangers van de 'snaartheorie'. Ik zag laatst een reeks op Teleac daarover en die wetenschappers spraken over 10 dimensies en meer ...

Wat zou die 4e dimensie zijn???
Knownothing

complete onzin! als die jomanda wie het ook mogen zijn...
Jomanda is een in Nederland erg succesvolle kwakzalver die beweert contact te hebben met geesten en weet ik veel wat allemaal. Op dit moment wordt zij, samen met een rits andere kwakzalvers vervolgd omdat zij de Nederlandse soapactrice Sylvia Millecam, die aan kanker leed, afgeraden zou hebben zich in een ziekenhuis te laten behandelen, en haar aanpraatte zich enkel door "alternatieve genezers" te laten behandelen. Millecam is uiteraard overleden.

http://www.skepp.be:8080/skepp/nieuws/rapport_millecam
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Anonymous

2012 gaat er waarschijnlijk wel wat gebeueren..niets dat voorspeld is maar gewoon, een terroristische aanslag bijvoorbeeld..beetje dubbelzinnig toch? omdat iemand iets voorspeld heeft gaat iemand iets doen..niet omdat iemand iets gaat doen word het voorspeld. Dus als er wat gebeuerd is dat gewoon omdat een paar vage gasten hun zien als de ware etc etc.
Nebula

dat is dan het einde van Henk Westbroek....'Dacht aan Henk'

hmmm ja die Dom schijnt ook al eens met een tornado te maken gehad te hebben dus zou niet vreemd zijn als er ook nog eens een meteoriet naartoe getrokken wordt. Wordt 'De ontdekking van de hemel' van Harry Mulisch toch nog een beetje bewaarheid...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

bram

Voorlopig zijn de grootste rampen in de buurt Bush en Jan-Peter :shock: ;) ;)
hmmm ja die Dom schijnt ook al eens met een tornado te maken gehad te hebben dus zou niet vreemd zijn als er ook nog eens een meteoriet naartoe getrokken wordt.
Was een storm die alleen het middenschip wegvaagde, ik denk dat volgende keer de kerk wel gaat. ;)

By the way, is het licht van de oerknal al niet allang voorbij het punt waar wij zitten? En kan een hoop licht wel een paar dimentie's scheppen?

De vierde dimensie is trouwens tijd.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!