Bwa, Spaans? Maar Engels, Duits en Frans zijn de Europese "biggies". (En tussen die drie, daar ligt Vlaanderen en Nederland!!Cycloon schreef:Over dat stukje dat fransen geen engels kunnen:
Hetzelfde geld voor duitsers en spanjaarden. Waarom?
Duitsers, spanjaarden en fransen krijgen altijd films te zien die zijn ingesproken in eigen taal. Ook zie je nauwelijks engels in die landen vermits hun talen toch wel bij de wereldtalen horen. Wij leren voornamelijk ons engels uit films/reclame/whatever. En zeg nu zelf, waarom zou je je de moeite doen om een andere taal te leren als je eigen taal door bijna de hele wereldbevolking gesproken wordt? (ergens kan ik die mensen dus wel begrijpen)
Maar zelfs al is hun taal een enorme taal, er zal er altijd een de sterkste zijn. Die redenering gaat niet op. Als Engelstaligen niks anders willen leren, en Franstaligen ook niet.... wat moeten ze dan mekaar spreken? Je zou zo bijna de absurde situatie krijgen dat een Vlamingen moet tolken tussen een Franstalige en Engelstalige Canadees.
Engels is "de grote" geworden, en Frans- en Duitstaligen moeten nu inzien dat ook zij iets moeten leren. Mijn eigen ervaring leert dat die laatste dat iets beter doen. Ik heb nog niet zo vaak Duitstaligen gezien hier die zomaar in het Duits (zonder zelfs te vragen of ik dat begrijp, want dat vind ik toch belangrijk) beginnen, maar nog altijd zie ik dat met Franstaligen hier.
Puzzels