Puzzel Puzzels
evilbu
Artikelen: 0

Re: belgen en nederlanders

Cycloon schreef:Over dat stukje dat fransen geen engels kunnen:

Hetzelfde geld voor duitsers en spanjaarden. Waarom?

Duitsers, spanjaarden en fransen krijgen altijd films te zien die zijn ingesproken in eigen taal. Ook zie je nauwelijks engels in die landen vermits hun talen toch wel bij de wereldtalen horen. Wij leren voornamelijk ons engels uit films/reclame/whatever. En zeg nu zelf, waarom zou je je de moeite doen om een andere taal te leren als je eigen taal door bijna de hele wereldbevolking gesproken wordt? (ergens kan ik die mensen dus wel begrijpen)
Bwa, Spaans? Maar Engels, Duits en Frans zijn de Europese "biggies". (En tussen die drie, daar ligt Vlaanderen en Nederland!! :) )

Maar zelfs al is hun taal een enorme taal, er zal er altijd een de sterkste zijn. Die redenering gaat niet op. Als Engelstaligen niks anders willen leren, en Franstaligen ook niet.... wat moeten ze dan mekaar spreken? Je zou zo bijna de absurde situatie krijgen dat een Vlamingen moet tolken tussen een Franstalige en Engelstalige Canadees.

Engels is "de grote" geworden, en Frans- en Duitstaligen moeten nu inzien dat ook zij iets moeten leren. Mijn eigen ervaring leert dat die laatste dat iets beter doen. Ik heb nog niet zo vaak Duitstaligen gezien hier die zomaar in het Duits (zonder zelfs te vragen of ik dat begrijp, want dat vind ik toch belangrijk) beginnen, maar nog altijd zie ik dat met Franstaligen hier.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

evilbu
Artikelen: 0

Re: belgen en nederlanders

Vraagje aan de Belgen. Luisteren de Walen wel naar de Engelstalige muziek? Kennen ze artiesten als Joss Stone, Shakira, Coldplay enz. Ik heb het nu over de modale Waal.
Zij zitten toch meer in de Franse invloedssfeer hoor. Vlaanderen en Nederland zijn Engelsminded, hun eigen groepen zoals Novastar, Krezip, Deus,.. .zingen vaak in het Engels.

Als we algemener over Fransen spreken, zal je zien dat artiesten zoals U2, Rolling Stones,.... veel meer concerten geven in Engeland bijvoorbeeld dan Frankrijk, soms zelfs gewoon eentje in Parijs. In Duitsland kan het dan soms weer een minitour op zich zijn.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!