Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: te veel denken

Een lekkere vrijpartij wil ook wel es helpen

Dat valt onder het laatste punt :shock: , ik twijfelde of ik het apart moest vermelden.. ;)

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Anonymous

Glaasje wijn drinken
hier moet je mee uitkijken als je je onrustig en/of neerslachtig voelt!

Bovendien loop je het risico eraan verslaafd te raken en is het ongezond.

he he, wat is er nou zoveel slechter aan wiet als aan alcohol? het is allebei niet al te gezond maar je raad het ene af en het andere aan.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Tool

Glaasje wijn drinken
hier moet je mee uitkijken als je je onrustig en/of neerslachtig voelt!

Bovendien loop je het risico eraan verslaafd te raken en is het ongezond.

he he, wat is er nou zoveel slechter aan wiet als aan alcohol? het is allebei niet al te gezond maar je raad het ene af en het andere aan.
Wiet is wel ongezonder dan alcohol in principe. Tenzij je natuurlijk echt veel te veel zuipt.

En die dingen lijken mij ook beiden geen oplossing. Van wiet stop je al die gedachten heus wel, alleen is het maar voor even. Daarna komt het weer net zo goed terug. Dat brengt dus een kans op geestelijke verslaving met zich mee.
Anonymous

wiet slechter als alcohol? hmm hoe kom je daar zo bij? bij alcohol is aangetoont dat het slecht is bij wiet alleen bij mensen die het zeer vaak gebruiken.
Anonymous

ik moet zeggen dat ik ook dus vaak last heb gehad van teveel aan gedachten en aan slapeloosheid.

Heb vroeger ook veel last gehad van hoofdpijn.

Maar ik heb dus ook bemerkt dat als ik denk ik vaak mijn hoofdspieren aanspan.

is dat werkelijk nodig vraag ik me dan af.

Hypothese is dan nee wat die aanspanningen van spieren dienend denk ik dan tenminste als communicatief. dus je vertelt de buitenwereld dat je denkt.

heb dit door oplettendheid geminderd.

Denken niet maar wel de spierspanningen.

Ook heb ik las gehad van een ernstige vorm van migraine waarbij geluid en licht al pijnlijk waren.

elke spierbeweging was er 1 teveel.

Dit is geminderd tot gestopt met 'Mensendieck' die mij fysiotherapy hebben verleend voor een andere kwaal en dat was een kromme rug en twee scorlioses.

nu heeft dit direct mischien niks te maken met migraine ,maar het viel me op dat mijn migraineaanvallen minderden tot nu zelfs nooit meer.

en omdat migriane natuurlijk ook veel met den bloedvaten te maken heeft is het natuurlijk enorm logisch dat er een verband is tussen beiden.

Nu heb ik dus ook meditatie mezelf toegeeigend en dat om andere redenen datn het kalmeren of focusen van mijn gedachten.

wat er tevens wel aan mee werd gebracht was het inzicht en de mogelijkheid het te gebruiken voor bijvoorbeeld slaap.

en meditatie geeft je in principe de keuze te denken waneer men dat verlangt en niet te denken enzefoorts.

dus de macht van je denken keert dan terug bij jou als mens in plaats dat het een oncontroleerbare macht wordt.

nu alle bovenstaanden bij elkaar opgeteld en ik lijd een kalmer doch niet minder denkend leven.

Perfect.

mischien ook iets voor jullie.

Ik doe trouwens aan de alphatraining van José Silva.

Ik vind niet alle beweringen in zijn boekie even leuk maar wat ik gebruiken kan gebruik ik.

het andere verwerp ik.

groet djam
Suis

Mijn oplossing...

:?: SPORTEN :shock:
Knownothing

Probeer de rommel in je hoofd te ordenen door ze naar buiten te brengen: gedachten krijgen vaak geen vaste vorm voor je ze uitspreekt, neerschrijft of er iets anders mee doet. Je kan bijvoorbeeld schilderen of tekenen of gelijk wat anders als je daar aanleg voor hebt.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Anonymous

nou bij mij help het allemaal niks, schilderen tekenen sporten of praten met iemand ik ben constant aan het denken. kword er soms gek van!!
Tool

nou bij mij help het allemaal niks, schilderen tekenen sporten of praten met iemand ik ben constant aan het denken. kword er soms gek van!!
Maar dat hoort gewoon bij je, je moet niet proberen om jezelf te veranderen vind ik. Ik zie veel denken over het algemeen niet als iets slechts. Alleen soms wordt het daardoor ook wel chaos in mijn hoofd ja. Ik denk dat het heel belangrijk is voor als je wijzer wilt worden...

Ik denk dat het goed is om te leren accepteren dat je geest continu overactief is.
Boaz

Ik zie veel denken over het algemeen niet als iets slechts.
Het gaat er (in ieder geval bij mij) ook niet om of het goed of slecht is, het is soms uitermate vervelend.
Ik denk dat het goed is om te leren accepteren dat je geest continu overactief is.
Ik kan dat accepteren, maar daarmee wordt de geest niet rustiger. Dus het blijft vervelend.
K. Jansen

Ik heb hier zelf geen last van. Maar misschien heb je iets aan de volgende tips.

- Spreek met je zelf af dat je b.v. na 20.00 je studieboeken, of dergelijke dingen waarmee je tot denken wordt gezet wegzet.

- Ga s'avonds bij vrienden langs, b.v. bij je dispuut of vereniging.

- Probeer je ideeen in je hoofd te ordenen.

- Mocht je bij je vrienden e.d. zijn en je denkt ergens aan, schrijf het dan op. Zodat je de volgende dag hier verder op in kunt gaan.

Hopelijk hebben jullie er iets aan 8) !

Groetjes Kasper
Anonymous

nevermind schreef:Ik heb al mijn hele leven een enorme toestroom aan gedachten. De ene gedachte door de andere. Echt slapen kan ik bijna niet, ik bevind me dan in een soort tussenfase waar er voortdurend dingen door mijn hoofd schieten. Ik zit soms zodanig verstrengeld in gedachten dat ik voor lange tijd het gevoel heb dat ik de realiteit niet echt meer beleef maar gewoon toeschouwer vanop afstand ben.

Ik wordt er gek van!

zijn er nog mensen die dit hebben?
Bij mij blijkt het gewoon ad(h)d..

In eerste instantie gewoon aan de Ritalin dus - en het helpt een heel stuk!

Om eindelijk zelf, onafhankelijk maar met hulp, het ECHTE leven (geld / zekerheden) uit het riool te kunnen trekken en de goede kant op te duwen. Met bewust eten, structuren bouwen (zodat je er niet elke dag over na hoeft te denken, maar het 'automatisch'kan..), kritische zelfreflectie, beetje hobby-NLP-en, etc. Later vast yoga en andere non-medicinale manieren om ermee om te kunnen gaan en relaxed verder lte kunnen leven.. met ad(-h)d.

Mijn eerste nuttige info-site was www.hersenstorm.nl., nu houd ik de ontwikkelingen in amerika in de gaten.
Jay

Ook ik heb er in het verleden enorm veel last van gehad. Zelf aan de medicijnen gemoeten om mijn gedachten tot rust te krijgen. Helaas ben ik wel door die "bende" meer dan een maand van mijn leven kwijt. Oké, dat is dan wellicht nietzo veel, maar toch. op een gegeven moment heb ik tegen mezelf gezegd dat ik er maar eens iets rustiger moet doen met alles. Moet er nog wel even bij zeggen dat ik hard naar een baan op zoek was en dergelijke dingen niet echt meewerken bij het vinden van. Gelukkig gaat het nu allemaal veel en veel beter. Af en toe heb ik dat gevoel wel weer eens... ,dat gevoel dat je denk dat je er helemaal gek van wordt, maar gelukkig kan ik me er snel overheen zetten.

Ik zou zeggen.... Denk goed om jezelf.... :wink:

TIP: Ga schrijven wat er in je hoofd rond spookt....
Anonymous

Ja, ik heb dit zelf ook.

Ik vraag me af, is hier ook een woord voor?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

eew

Ik heb het af en toe ook

En dat gaat dan aleen over de zin van het leven en het nut van het heelal.

En als je daar over na gaat denken word je echt helemaal gek.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!