Moderator: Rhiannon
pfff... school hoort toch geen gevangenis te zijn??evilbu schreef:Ik heb het over de speeltijd. Ik weet niet waar jij op school zat maar wij moesten op de speelplaats blijven.Math-E-Mad-X schreef:Als je roken op school verbiedt gaan de leerlingen toch gewoon ergens anders heen in de pauze? schiet je weinig mee op dus.
Bij mij op school werd volop gerookt en geblowed. Blowen mocht niet natuurlijk, maar dat merken leraren toch niet (gelukkig maar).
Math-E-Mad-X schreef:pfff... school hoort toch geen gevangenis te zijn??
gelukkig mocht ik overal heen waar ik wilde in de pauze.
Ik kom uit Nederland en hier mag op schoolpleinen gewoon gerookt worden. In de gebouwen niet, maar buiten het gebouw mocht het op mijn school overal.
Ik zou het niet meer oneens kunnen zijn!! Zelf heb ik enorm veel last van roken, mn ogen gaan tranen, worden rood en dik etc, mn keel wordt dik, ik krijg het benouwd, echt allesbehalve fijn!! Ook was ik net aan mn ogen geopereerd vlak voor het rookverbod in treinen en stations werd ingevoerd. Helaas heb ik daar een aantal maanden verschrikkelijk veel last van ondervonden, en als op een perron om de 3 meter iemand staat te roken KAN je er niet aan ontkomen. Als ik daar dan stond met tranende dikke ogen, en vroeg of het alsjeblieft toch ergens anders of uit kon, omdat ik zo`n stekende pijn ervan had, kreeg ik vaker wel dan niet als antwoord dat ik dan maar lekker thuis moest gaan zitten..Ik denk toch niet dat het zo storend is als op de speelplaats gerookt kan worden. Waarom er juist een rookvrij deel van de speelplaats moet zijn ontgaat me dan ook.
Tja dat vraag ik me dus wel eens af, want fabrieken mogen toch ook niet meer zoveel uitscheiden? Dan diffundeert er nog een groot percentage, en dat vergelijken met elke pauze in de rook of zelf roken.. ik weet het nog zo net niet.Ger schreef:Je moet wel alles in verhouding zien, Wendy. Een fabriek of een tiental sigaretten, dat is nogal een verschil.
En dát vind ik weer overtrokken. Ik ken verscheidene gelegenheden (en zo'n frequente buiten-de-deur-eter ben ik niet, want daarvoor heb ik de centen niet) die hun ventilatie zó goed op orde hebben dat rokers en niet-rokers in één ruimte samen kunnen genieten zonder dat de één last hoeft te hebben van de ander. Als dát kan, waarom moet een restauranthouder dan verplicht worden om roken te verbieden?(het rookverbod op restaurants vind ik dan wel weer een goede zaak)
Slecht geventileerd dus.Ik kan me nog herinneren dat ik in de Mac hier soms omkwam in de rook.