Valt wel mee. De kosmische straling bevat deeltjes die veel energierijker zijn dan wat we op dit moment op aarde kunnen opwekken. En bij mijn weten wordt de aarde nu niet van binnen opgevreten.aaargh schreef:In de Large Hadron Collider (LHC) in het CERN zal men proberen om zwarte gaten te creeren. Ze zijn ervan overtuigt dat die toch onmiddelijk zullen uiteenvallen door de Hawking-straling.
Ik ben niet zo overtuigd van de juistheid van de QM, het wat nog erger is: er is geen enkel bewijs voor het bestaan van Hawking straling. Door het creëren van zwarte gaten brengen we het leven van verre toekomstige generaties toch in gevaar?
Verder is de Schwarzschildradius van een subatomair zwart gat zo afschuwelijk klein dat het een eeuwigheid zou duren tot dit zwarte gat zou groeien. Nog afgezien van de Hawkingstraling.
Puzzels