Ik betrap mezelf ook wel vaak op flaters en msn taal. Hoe vaak heb ik al in mijn eigen posts "das" moeten vervangen voor "dat is", "men" door "mijn",... Ontelbaar
Ik ben het eigenlijk eens met John Nash, een kleine cursus correct Nederlands schrijven en wat info over argumenteren zou niet mis staan op het forum. Ik denk echter dat niemand zich geroepen voelt...
Denk niet dat het hierom gaat. Ik doe af en toe redactiewerk en merk ook daarbij dat mensen over het algemeen gewoon geen fatsoenlijke Nederlansche zin kunnen maken.Denk je nou echt dat ik me druk ga maken over mijn eigen schrijffouten?
IK heb er genoeg van een deel mensen die denken als ze slim zijn, dat ze wat meer mogen als een ander en denken als ik veel goed doe zal het wel niets uitmaken als ik soms is iets doe wat niet kan, kende da zo een mensen ,misschien zijn zij wel ziek.
Kost het dan echt zoveel moeite om bijvoorbeeld 'reden' en 'interesseert' te schrijven? Ik kan het me namelijk niet voorstellen. Je zegt zelf dat je het niet interesseert, nou vergeef me mijn bemoeizucht maar dat vind ik nogal een kwalijke zaak voor een moderator. Of je bent dyslectisch, dan kan ik inzien dat je fouten maakt.DePurpereWolf schreef:Denk je nou echt dat ik me druk ga maken over mijn eigen schrijffouten?
Dat heeft 14 jaar onderwijs niet kunnen bereiken, dus al helemaal geen gebruiker op een forum.
De rede waarom veel mensen fouten hebben in hun schrijven is omdat het ze niet interesseerd.
Als ik een sollicitatiebrief moet schrijven, of een wetenschappelijk rapport, dan zal ik me wel inzetten om foutloos te schrijven, en dat doe ik ook naar goed resultaat.
Maar op een forum?
Ik vind het wel een goed idee,dat op de basis-en vooropleidingen wat meer aandacht aan de nederlandse taal wordt gevestigd;het grammaticaal gebruik door de topichouder is daar wel een bewijs van!
WendyTje schreef:En je spelling leest gruwelijk irritant, normaal heb ik daar echt nooit last van, maar ik moest me er echt even door je 1e post heen worstelen..
Ik zou me in ieder geval niet druk maken over 2012, t is al heel wat dat de mayas zo belachelijk lang vooruit hebben geteld toch, ze moesten immers ergens stoppen.
Dit vind ik een raar onderscheid. Als je iets schrijft met de bedoeling dat iemand anders het leest, dan moet je altijd streven naar foutloos Nederlands.DePurpereWolf schreef:Als ik een sollicitatiebrief moet schrijven, of een wetenschappelijk rapport, dan zal ik me wel inzetten om foutloos te schrijven, en dat doe ik ook naar goed resultaat.
Maar op een forum?
John Nash schreef:Kost het dan echt zoveel moeite om bijvoorbeeld 'reden' en 'interesseert' te schrijven? Ik kan het me namelijk niet voorstellen. Je zegt zelf dat je het niet interesseert, nou vergeef me mijn bemoeizucht maar dat vind ik nogal een kwalijke zaak voor een moderator. Of je bent dyslectisch, dan kan ik inzien dat je fouten maakt.DePurpereWolf schreef:Denk je nou echt dat ik me druk ga maken over mijn eigen schrijffouten?
Dat heeft 14 jaar onderwijs niet kunnen bereiken, dus al helemaal geen gebruiker op een forum.
De rede waarom veel mensen fouten hebben in hun schrijven is omdat het ze niet interesseerd.
Als ik een sollicitatiebrief moet schrijven, of een wetenschappelijk rapport, dan zal ik me wel inzetten om foutloos te schrijven, en dat doe ik ook naar goed resultaat.
Maar op een forum?
Ik heb er geen last meeDe schuldige hieraan is ook vaak MSN.
Niemand beweert het tegendeel hoor. Ook ik niet.Ik denk bijvoorbeeld dat DPW wél geschikt is als moderator.
De meest voorkomende spelfouten zijn het verkeerd plaatsen van een -d of een -t op het eind van een werkwoordsvorm. Maar de regels daarvoor zijn de laatste 150 jaar niet veranderd. Dus bij zo'n fout kun je je niet verschuilen achter het herhaaldelijk veranderen van de spellingsregels.Dat men om de haverklap de spellingsregels verandert, bemoeilijkt het correct schrijven wel. Ik ga er heus geen woordenboek bijhalen om even een uitleg te doen op een forum.
Daar verkijk je je lelijk op denk ik. Er zijn gewoon mensen die dat niet kunnen (ken ik persoonlijk voorbeelden van) en daar heb je dan mee te leven als omgeving.Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat het onthouden van een paar 'dt'-regeltjes zoveel moeite kost. In principe zouden die regels bij een ieder gewoon 'vanzelfsprekend' moeten zijn.
Daar verkijk je je lelijk op denk ik. Er zijn gewoon mensen die dat niet kunnen (ken ik persoonlijk voorbeelden van) en daar heb je dan mee te leven als omgeving.John Nash schreef:Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat het onthouden van een paar 'dt'-regeltjes zoveel moeite kost. In principe zouden die regels bij een ieder gewoon 'vanzelfsprekend' moeten zijn.