Puzzel Puzzels
OneStepForward
Artikelen: 0
Berichten: 653
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 15:59

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Lenen om te studeren..Het is niet dat ik leef om te studeren. Het is een beetje (voor mij toch) een contradictorisch gegeven. Je betaalt om gemarteld te worden ;-)
Voor mij is het geen marteling.

Ik ga zelfs voor m'n lol naar de naar de echte "vak" hoorcolleges.

Tevens is dat wetenschappelijke veld een soort hobby van me. Het gaat me te ver om mijn studie een hobby te noemen (er zijn ook stukken die me gestolen kunnen worden), maar de wetenschap an sich (geschiedenis in mijn geval) boeit me iig genoeg dat ik buiten me studieboeken om er ook graag over lees (primaire bronnen, wetenschappelijke publicaties en boeken etc). Verder vind ik het leuk om disputen bij te wonen (waar referaten over dit onderwerp gehouden worden)

Dus marteling? Neuh.

Ik ben ook van plan me met die zooi bezig te houden, maar dan uiteindelijk dat ik in de positie ben dat ik anderen mijn kennis zal overdragen (en er ook nog betaald voor krijg!) Oja, onderzoek en publicaties lijken me ook leuk.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Anneke_1987
Artikelen: 0
Berichten: 36
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 22:00

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik ben 18 en zit op m'n 1ste jaar unif. Ik doe geschiedenis (4 jaar) maar ik wil sowieso mijn aggregaat nog halen en daarna nog iets anders doen. Vanaf het 2de jaar kunnen/moeten we een deel van een andere opleiding erbij pakken (maar in je gewone programma) en als je opleiding dan afgerond is, moet je nog 2 of 3 jaar erbij doen om het diploma van die andere opleiding erbij te hebben. Even concreet : volgend jaar neem ik er waarschijnlijk pol en soc bij (politieke en sociale wetenschappen) da's een zogenaamde minor. Als ik afgestudeer ben in geschiedenis moet ik nog 2 of 3 jaar pol en soc doen en dan heb ik ook dat diploma.

Wat ik eventueel ook nog wil doen is een manama (als Van Den Broucke zijn plan niet doorgaat tenminste)

Dus ik ben nog wel vertrokken voor een tijdje. In de hoop dat mijn ouders willen financieren [wortel]
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Fikret
Artikelen: 0
Berichten: 160
Lid geworden op: do 10 nov 2005, 22:51

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik ben 22 en ben ook pas op m'n 27ste afgestudeerd. Heb volgend jaar als alles mee zit m'n beroepsopleiding als ruimtelijk vormgever afgesloten en kan dan nog een 4 jarigen HBO beroepsopleiding volgen als architect.
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik denk dat je de HBO opleiding of equivalent toch wel voor je 22ste af moet hebben.

Voor je Ir mag je dan 3 jaar langer over doen, tot je 25ste.

En je doctoraal mag je best af maken als je 30 bent.

Je hebt nu eenmaal vroegbloeiers en laatbloeiers.
Assassinator
Artikelen: 0
Berichten: 4.546
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 21:42

Re: Tot welke leeftijd studeren?

als alles 100% goed gaat ben ik klaar met mijn studie (hbo, 4 jaar) als ik 20 ben, 2 maanden daarna wordt ik 21. nu ik er zo over nadenkt, dat is volgens mij gruwelijk jong, ik moet op mn 16de al met de trein elke dag op en neer naar nijmegen! ik weet niet of ik dat wel zie zitten, ik ga toch echt niet op kamers (op je 16de, nevahh!). maar ik kan er natuurlijk ook nog 2 jaar master achteraan plakken, maar zo jong al op de trein elke dag... ik denk niet dat dat makkelijk gaat worden

ik kruis dus maar 22 aan, omdat ik nog 2 jaar master doe (denk ik)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -
Gebruikersavatar
WendyTje
Artikelen: 0
Berichten: 773
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 11:27

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik heb t nogal snel (nouja, gewoon aan een stuk door zeg maar) gedaan, had mn bachelor op mn 21ste. Maar daarom vind ik het zeker niet "raar", minder of vreemd als je tot je 29 ste studeert, dat komt zo vaak voor. Als je daarna nog leuke baan kan vinden, geen probleem toch? Wel vind ik het zonde als je als vrouw tot je 29ste studeerd, en op je 31ste stopt met werken en fulltime moeder wordt.. waar heb je het dan voor gedaan? Maar oke, das ook maar wat ik persoonlijk voel.

Nog heel even over die "nadelen"
Hetzelfde als wat mijn huisgenoot heeft. Hij komt nu in een positie waar hij leiding moet geven over mensen die dat werk al deden toen hij nog met zijn handjes in de poep aan het slaan was. Het is dan moeilijk om het respect te winnen bij die mensen.
Echt leiding geven doe ik zeker niet, maar ik moet mensen van 2 keer mijn leeftijd dingen leren en uitleggen, soms is dat wel raar, maar ik heb er nog weinig moeite mee gehad.

Een collega van mij (23) werkt ook veel met patienten, en die wordt door hen vaak wel stom aangekeken en gevraagd of ze dr iemand bij wil halen die WEL ervaring en kennis heeft van wat ze moet doen...in plaats van zo`n jong meissje dat nog nergens wat van weet.. tja, ze doet het werk toch al 3 jaar..
OneStepForward
Artikelen: 0
Berichten: 653
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 15:59

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik denk dat je de HBO opleiding of equivalent toch wel voor je 22ste af moet hebben.
Ik ben nu 22.

Over 2 jaar heb ik mijn hbo opleiding (als ik dus m'n studie in 4 jaar haal)

Op m'n 26 heb ik 2x master (in het beste geval).

Maar goed, ik heb ook eerst een mbo papiertje gehaald en kom van de mavo af.

Ik ben een soort van extreme laatbloeier. :roll:
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
Laurentius
Artikelen: 0
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 17:10

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Banana schreef:Mijn broer is nu 25, hij doet nu een studie bedrijfseconomie waarin hij in het laatate jaar zit.

Hij wil hierna nog een studie tandheelkunde erachteraan doen... vraag me niet waarom. Daar zal hij ook nog wel 5 jaar mee bezig zijn, minstens...


Wie betaalt dit allemaal ? Of gaat hij werken en in deeltijd studeren ?
De laatste Christen stierf aan het kruis (Friedrich Nietzsche )
Gebruikersavatar
jeroentje
Artikelen: 0
Berichten: 352
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 01:09

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik heb tot mijn 28ste gestudeerd. Dat ging prima. Maar ik heb gewoon een lange weg afgelegd Mavo- MBO(niet afgemaakt) - Havo - HBO. Al die jaren heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan, als ik terugkijk. Ik deed het op mijn slofen. Maar goed, het was een leuke tijd. Werken kun je nog heel je leven, studeren niet. Dat wordt echt moeilijker als je ouder wordt.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck
OneStepForward
Artikelen: 0
Berichten: 653
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 15:59

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik heb wel eens iemand gesproken die in de 40 is en nog steeds aan het studeren is met verschillende studies.

Daarnaast is hij ook universitair docent.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
Dave
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 02:55

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik heb alweer een studie "verneukt" :roll: ben nu 22 zit "nu" op de uni (vanwege bizarre omstandigheden). Ga dan maar toch HBO doen in een andere stad/omgeving, daarna masters in 1 jaar. Als ik afgestudeerd ben ben ik dus 26/27. Wat een stakker ben ik toch. hahahahahahahha.

Oh ja: groningen sux ... teveel domme/bekrompen mensen (huisbaas, ea), of t zijn 1ste klas ballen (dom/naíef). Dus niet zo'n mooie stad als veel mensen zeggen (ligt niet aan mij :P ). Ik ga trouwens naar Nijmegen verhuizen, lijkt me leuker :P .... iemand ervaring in Nijmegen?
Dave
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 02:55

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Maar ik ben niet zó gediciplineerd..... Niet te vergeten natuurlijk.
Dave
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 02:55

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Het feit dat ik nu nog wakker ben zegt al genoeg :P :roll: :roll: :D:D
Gebruikersavatar
Marconius
Artikelen: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 16 nov 2005, 14:50

Re: Tot welke leeftijd studeren?

Ik ben afgelopen jaar aan de studie leraren opleiding wiskunde begonnen. Ik ben nu 18, en als alles goed verloopt ben ik klaar als 21. Ik mag dan al voor de klas staan, ik vind dat zelf veel te jong en daarom wil ik nog een master degree er achter aan doen, want lesgeven als 21'er aan kindjes van 17 lijkt me ook niet heel handig (niet dat 23 zo oud is, maar het scheelt toch :roll: )
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

ads

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Tot welke leeftijd studeren?

...iemand ervaring in Nijmegen?


Nijmegen is een leuke stad om te studeren. Leuk centrum, fijn uitgaan en het beestfeest is altijd leuk, maar misschien ben ik dan ook een beetje bevooroordeeld.
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!