Voor mij is het geen marteling.Lenen om te studeren..Het is niet dat ik leef om te studeren. Het is een beetje (voor mij toch) een contradictorisch gegeven. Je betaalt om gemarteld te worden
Ik ga zelfs voor m'n lol naar de naar de echte "vak" hoorcolleges.
Tevens is dat wetenschappelijke veld een soort hobby van me. Het gaat me te ver om mijn studie een hobby te noemen (er zijn ook stukken die me gestolen kunnen worden), maar de wetenschap an sich (geschiedenis in mijn geval) boeit me iig genoeg dat ik buiten me studieboeken om er ook graag over lees (primaire bronnen, wetenschappelijke publicaties en boeken etc). Verder vind ik het leuk om disputen bij te wonen (waar referaten over dit onderwerp gehouden worden)
Dus marteling? Neuh.
Ik ben ook van plan me met die zooi bezig te houden, maar dan uiteindelijk dat ik in de positie ben dat ik anderen mijn kennis zal overdragen (en er ook nog betaald voor krijg!) Oja, onderzoek en publicaties lijken me ook leuk.
Puzzels