Moderator: Rhiannon
Ik vind bijdragen in de kosten als je vast werk hebt veel logischer dan studeren en werken samen hoor! En om een bijbaantje te vinden in belgië als student is niet zo heel makkelijk hoor (zeker niet als je 32 uur les hebt in de week, dan heb je daar echt geen zin meer in hoor). Ik zou echt niet weten wanneer ik een bijbaantje zou kunnen doen, ik kom nu al heel vaak tijd te kort.
Ja, die indruk had ik ookIk denk niet dat ouders je echt als volwassen beschouwen als je 18 wordt. Maar toch wel meer dan in België.
Ja, inderdaad, ik kan het me ook niet indenken dat ik mn ouders een maand niet zie. Deze maand had ik examens en ik ben 2 keer 2 weken op mn kot gebleven, maar mijn moeder is 2 keer gekomen en mijn vader ongeveer 4 keerWat ik ook heb gemerkt is dat de Belgen nog echt aanhankelijk zijn ten opzichte van hun ouders, als ze net op kot zijn. Als ik zei dat ik mijn ouders bijvoorbeeld een maand niet had gezien, dan zeiden ze "Oh, ik zou dat ech nie kunnen hoor, zolang zonder pappie en mammie'', met dat leuke Vlaamse accent .