Waarvan?gmlk schreef:nee
Alleen jij kunt jezelf overtuigen.
Je kijkt toch niet door de verkeerde kant van het raam, Hopper?Hopper schreef:Opeens was je er en opeens ben je er niet meer.
Wat je ook zult doen en wilt bereiken, hoeveel geld je ook bij elkaar zal schrapen, wat je ook zult doen in jouw leven is doelloos, nadat je gestorven bent ben je alles wat je bij elkaar gesprokkelt hebt en alles waar je waarde aan hechtte weer kwijt en je zult na je dood er niet meer over napraten met wat jij allemaal gedaan hebt.
Zinloos, hopeloos, zonder toekomst.
Dat het leven zinloos is. Althans, daar wil jij van overtuigd worden, maar de enige die jou kan overtuigen ben jij zelf. Blijf jij in de zin van het leven geloven, dan kan niemand anders jouw laten geloven dat het leven zinloos is. Jij zult dus je zelf moeten overtuigen ervanJakobo Joesov schreef:Waarvan?gmlk schreef:nee
Ik vind het leven zinvol! Mochten er mensen zijn die daar anders tegenaan kijken, vind ik het fijn om ze eens even flink wakker te schudden! Dat geeft zin aan mijn bestaan!PdeJongh schreef:Dat het leven zinloos is. Althans, daar wil jij van overtuigd worden, maar de enige die jou kan overtuigen ben jij zelf. Blijf jij in de zin van het leven geloven, dan kan niemand anders jouw laten geloven dat het leven zinloos is. Jij zult dus je zelf moeten overtuigen ervanJakobo Joesov schreef:Waarvan?gmlk schreef:nee
Daar kan niemand je van overtuigen, en bovendien, waarom zou je dat willen? Ik kan je er in ieder geval van overtuigen dat het behoorlijk zinloos is om een topic als deze te openen, omdat IK ervan overtuigd ben dat hier geen filosofische discussie uit voort kan vloeien die een wetenschapsforum waardig is.Kan iemand mij ervan overtuigen dat het leven zinloos is?