The Don schreef:Anonymous schreef:de verklaring van een deja vu is eigenlijk eenvoudig het heeft te maken met een hoger ontwikkelt bewustzijn.
alles wat in je leven gebeurt en wat je meemaakt staat min of meer vast in je onderbewuste en bij een deja vu herinner je je dat.
iemand die een deja vu kan oproepen wanneer hij wilt heeft dus een deurtje gevonden naar zijn onderbewustzijn.
een andere naam is helderweten in de term van paranormaal ontwikkelde personen.
Uhm pardon? laten we het even bij het onderwerp houden, Deja vu heeft niks met paranormaliteit te maken. Bovenstaande beweringen zijn nergens op gebaseerd.
"Deurtje naar je onderbewustzijn"??
Hiermee ben ik het niet helemaal eens, vaak word er een beetje spottend gedaan over alles wat met paranormaliteit te maken heeft maar deze verklaring is logischer dan de vorige verklaringen, zo stond er een artikel in het tijdschrift Brain and Cognition over een blinde man van 25 jaar die al zijn hele leven blind was en toch zogeheette deja vu's had. Zonder beeld, maar wel met gevoel en door te ruiken. Hierdoor word de hele
dual path theory dus in één klap omlaag gehaald.
Verder stond er ook nog een aantal feitjes in de Quest waaronder dat 96% van de mensen wel eens een deja vu heeft en dat het gebruik van bepaalde medicijnen ook kan leiden naar een deja vu.
De hersenen krijgen bij een deja vu een vertrouwd gevoel dat verklaard misschien het feit dat je het gevoel hebt, het eerder meegemaakt te hebben.
Ik heb er ook wel eens last van, maar houd dan wijs mijn mond; vind het zo vervelend voor anderen om voor te zeggen wat de personages in de film gaan zeggen

(het kan dus zijn dat ik een soortgelijke film heb gezien en daar mijn kansen op bereken op wat men zou en gaat zeggen)