\(i^2=-1\)
nam, een x definieert met \(1/0=x\)
, wat heeft dit dan voor gevolgen? (levert het wat op?)Zou je dan ook een soort van imaginair vlak kunnen bedenken, bijvoorbeeld.
Ten eerste: hoezo krijg je dit op school? ik denk dat je hier in de war bent met iets anders want dit krijg je niet eens op de universiteit.dus wat ik lees (maar ik heb er dan ook de ballen verstand van is) één gedeelt door nul is x toch? Dit lijkt me logisch omdat ik dit op school krijg. Voordat jullie me dus voor gek verklaren met deze vraag wil ik eerst zeggen dat ik niet zeker of ze in de hogere wiskunde ook dezelfde tekens voor andere dingen gebruiken. Maar als er staat 1 gedeelt door 0 is x. Is mijn vraag: wat is x dan precies?
X zou de uitkomst van de deling moeten zijn.Is mijn vraag: wat is x dan precies?
Waarschijnlijk op de basis schoolEn trouwens hoezo krijg je dit niet eens op de universiteit waar moet je het dan leren?
Ik heb begrepen dat de geleerden, om redenen, gewoon zeggen dat 1/0 fout is.Volgens de middelbare school is namelijk 1/0 ook gewoon 0.
Dat zul je verkeerd begrepen hebben, of je had een slechte leraar. Dit kan niet, 0*0 is immers 0 en zeker niet 1.Volgens de middelbare school is namelijk 1/0 ook gewoon 0.
Nee dat denk ik niet want delen krijg je ook op school. En ik snap best dat je dat van die oneindige deling ofzo niet gewoon op school krijgt. Volgens de middelbare school is namelijk 1/0 ook gewoon 0. Maar als je erover nadenkt is delen hoeveel keer past iets in iets anders en nul is niks en niks past oneindig keer in 1. Dus dat snap ik. En trouwens hoezo krijg je dit niet eens op de universiteit waar moet je het dan leren?
Dat zul je verkeerd begrepen hebben, of je had een slechte leraar. Dit kan niet, 0*0 is immers 0 en zeker niet 1.Gijs schreef:Volgens de middelbare school is namelijk 1/0 ook gewoon 0.