Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Eric Tutu
Artikelen: 0

Chemie olympiade

Hallo mensen, ik heb meegedaan aan de Nederlandse Chemie olympiade...maar ik zie dat er helemaal geen topic over is. Heeft niemand deze test gemaakt, of moet de rest van Nederland (En Beligie?) deze toets nog maken? :)
Lawamena hitihala lawamena haulala

ads

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

PdeJongh

Re: Chemie olympiade

Waar is dat te vinden? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Eric Tutu

geen idee, is een landelijke test die op middelbare scholen afgenomen wordt. Meestal is er wel iets over te vinden op internet..mensen die hun leed willen delen oid
Heezen

Oei wat wastie moeilijk... De open vragen dan :)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.
PdeJongh

Dit zie ik staan op de site van de Nationale Scheikunde Olympiade:
De 1e ronde wordt gehouden in week van 7 februari. Deze theorietoets vindt plaats op school en duurt 2 uur. Er is een prijs voor de school met de meeste leerlingen bij de top-50%. De besten, ca. 40 leerlingen van 6-vwo en ca. 10 van 5-vwo, gaan door en krijgen nieuw oefenmateriaal.
Jammer :) Ik had wel mee willen doen
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Eric Tutu

ja hij was zeker moeilijk! Vooral de opgaven met het berekenen van de afstand tussen 2 ion-kernen...kom ik aan met mijn scheikunde 1 N&G, dat heb ik dus nog nooit gehad. :)

De dipool-dipool opgave en zwavelvertroebeling waren duidelijk makkelijker en de meerkeuzevragen leken wel gewoon schoolexamenvragen (niet extreem moeilijk dus)

Van de ~10 mensen die op mijn school meededen aan de test, gaf ruim de helft het na 60 min. op en bleven er maar 3 (waaronder ik) zitten tot het einde van de toetstijd(die naar mijn mening wel wat aan de krappe kant was).
Rov

Ik heb een keertje mee gedaan (ik ben een Belg) en ik kan je verzekeren dat het best pittig is. Het gemiddelde was 34%, ik had een mooie 58%, enkele punten onder het verreiste voor de finale. Een goeie vriend van me had 88%, dat was het 3e beste in Vlaanderen. In de finale strandde hij op een knappe 7e plaats (van de 17 finalisten).
Eric Tutu

pfffffff 33 punten :) echt niet normaal zo laag. In de klas was 48 het hoogste
Michelle

Ik ben Belgische en ik doe ook mee aan de chemie olympiade dit jaar op 7 maart.

Het is de eerste keer dat ik meedoe aan die van chemie. Eerder heb ik al een aantal keer meegedaan aan die van wiskunde en fysica.
At one point in your life, you have the things you want the most or the reasons why you don't.
Eric Tutu

pfff ik ben 640e van de 1170 scholieren [rr]

trieste uitslag voor mij

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

GG19

Eric Tutu schreef:pfff ik ben 640e van de 1170 scholieren :)

trieste uitslag voor mij

waar vind je de uitslag?? op welke site is dat? graag reactie:)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!