Het is maar vanuit welk perspectief iets wordt bekeken.
Bin Laden en J.W.Bush vinden elkaar kwaadaardig.
Welke van de twee is er nu kwaadaardig en welke niet?
Moderator: Rhiannon
Mee eens, dat is ook heel makkelijk te zien met gezichten. Die worden heel makkelijk herkent.Ik vermoed dat het ruis is die men opneemt en dat omdat onze hersenen erg goed zijn in het herkennen van patronen men ook in deze ruis herkenbare patronen (stemmen) denkt te horen.
Dat laatste is zéker waar, alleen waar basseer je die eerste conclusie op?Laten we voorop stellen dat de kracht van de geest waarschijnlijk nog niet ten volle benut of beseft wordt door mensen. Dit verschijnsel verdient zeker onze aandacht. Mensen zijn tot onvoorstelbare dingen in staat.
Ik ga uit van het principe dat elke gedachte de neiging heeft zich te manifesteren in de werkelijkheid.
Best grappig dat ze "neen" kunnen antwoorden als ze er niet zijn... "Zeg het even als je afwezig bent."en toen vroeg ze ":"zijn hier geesten"
Ik denk wel dat je inderdaad zelfs in het geluid van vlammen krijsende stemmen zou kunnen horen als je wilt, net zoals je gezichten of figuren in water kunt zien als je wilt: http://www.transcommunicatie.nl/ . We leggen erin wat we willen. Verreweg de meeste geluidsfragmenten op het Internet worden al VOOR de klik op de link begeleid met de tekst die je eruit zou moeten horen. En dan hoor je het ook inderdaad. Proef op de som: zet je speakers aan, en klik op fragment, sluit je ogen meteen.Herodotus schreef:Ik heb een nieuw fenomeen ontdekt: brandstemmen.
Ik stak laatst een oud schilderij in de fik en werkelijk waar: ik werd vervloekt. Krijsende stemmen eisten mijn hoofd.
Je zou er para van worden. Kippe(n?)vel.
Dat geluid ken ik , dat heb ik heel af en toe thuis ook, uit mijn speakertjes van de pc.
Helmaal onzin is het dus niet, dat geluid.
Maar het zijn beslist geen stemmen uit het hiernamaals, het is een zendamateur die zijn wattage wat opgevoerd heeft.
Die komen vaak in de huiskamers door versterkers, oude pickups, bandrecorders. Overal waar een versterkertje in zit. Hoe het precies zit weet ik niet.
Een experiment naar dergelijke stemmen zou in een kooi van Faraday (is zijn naam goed getypt) helemaal mislukken.