Of het nu onzin is of niet, autosugestie of niet, placebo-effect of niet ... denk even na voor je er aan begint en vooral begin er niet aan als je psychisch labiel bent (inclusief depressie) ...
Er zijn meedere mensen die achteraf met problemen blijven zitten (ik weet er zelf een 4 tal in psychiatrische instellingen zitten) ... gevoelens van intense angst, achtervolgingswaanzin, ... Ik ga der geen verklaring voor geven ... de 'believers' zullen zeggen dat de geesten zijn blijven hangen, dat ze een 'poort' gevonden hebben in een psychisch zwakker persoon. De non-believers noemen het misschien autosugestie ...
Ik zou doodgraag hier wat meer van mijn eigen ervaringen over vertellen en de gesprekken die ik er ooit over gehad heb met psychologen en psychiaters maar ik vrees dat ik dan te ver off-topic ga
Ik wil alleen maar even zeggen ... bezint eer ge begint ... Niemand wil de rest van zijn leven met angst leven ...
Als je het wil doen, zoek dan iemand die er ervaring mee heeft en die je goed kan begeleiden!
Puzzels