Puzzel Puzzels
Gast
Artikelen: 0

Re: Sneller dan het licht: in theorie niet mogelijk, maar in praktijk

Wat nou als een zwart gat ("Supermassive Black Hole") zo'n grote aantrekkingskracht had dat deze je als het ware naar een snelheid "trekt" die sneller is dan C?

Heb het idee gekregen van deze video geloof ik:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-58...;q=time+machine

vrij langdradig, maar toch mooi :)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Math-E-Mad-X

Wat nou als een zwart gat ("Supermassive Black Hole") zo'n grote aantrekkingskracht had dat deze je als het ware naar een snelheid "trekt" die sneller is dan C?
Voor de honderdmiljoenste keer: je kan niet sneller dan c!!!
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Lampionnetje

Ja sorry vriendjes en vriendinnetjes ,maar ik ben al een hele tijd (circa 15 jaar) al de realiteits teorie (let wel teorie niet praktijk )aan het bestuderen !

Dit doe ik niet als hobby ,maar puur en alleen als werk voor een instantie van de overheid .

Vandaar dat ik echt het een en ander moet recht zetten wat op deze seit wordt beweert (eigenlijk omdat ik jullie alleen wil prikkelen om juist dit onderwerp zwaar te bekritiseren)

1. comunicatie sneller dan het licht kan zelfs volgens Einstein namelijk :Einstein heeft deze eenheid nooit opgenomen in zijn realiteits teorie.

2. Als ik in jouw knikkerzakje ga staan turen als jij een licht jaar verwijdert bent van mij zie ik alleen hoe de grond eruit zag 1 jaar voordat jij der met je weelderigge voetjes der op ging staan ,echter een jaar na jouw aankomst zal ik per direct (oftewel 1 jaar later) jouw ballen kunnen zien .

3. Realiteit buigen klinkt me in de ogen als een ruimte wezen met 40 armen (oftewel erg onzinnig).Het is leuk film materiaal ,maar het is gewoon weg onmogelijk omdat je materie niet kan vervoegen in die wijze .

4. Vergeet niet dat er nooit iemand heeft aan kunnen tonen dat je niet sneller dan het licht kan gaan en dat je massa toeneemt als je snelheid toeneemt (zou wel mijn zwaar buikigheid in het vliegtuig verklaren).

In prisiepe wat je melt met deze bewering is dat licht oneindigge massa beheert (massa is gewicht )en dit zou een erg PIJNLIJKE bewering wezen.

5. Mits je sneller dan het licht gaat (otw. 299.792.458 m/s (dit soort dingen onthoud ik?ik ben toe aan vakantie ,iemand sugestie's))ga je harder dan het licht ,thats it ...sorry het spijt me echt .

6. Waarom het een heel slecht plan is om het uit te vinden ? Geschiedenis leren wordt te makkelijk bijv:

Ik ga naar kleine eik (ster 2 milj lichtjaren weg )ik kijk naar aarde en ga terwijl ik terug reis naar aarde de geschiedenis zitten bekijken .

7. Waarom deze uitvinding zo belangrijk zou zijn ?ach sneller ergens wezen in het hele al en ach als we toch bezig zijn kunnen we alle gekken overtuigen dat er echt geen god is en hier en daar wat oorlogjes stoppen (zoals alle oorogen)

Sorry voor spelfouten maar ik had erg wijnig tijd

Vriendelijke groetjes

proff. Lampionnetje
EvilBro

...
Als je niks zinnigs te melden hebt dan moet je misschien niet posten...
Elmo

[onzin verwijderd]

Theorieontwikkeling is geen blog waar je je eigen hersenscheten kan zetten. Het is wel de bedoeling dat je wetenschappelijk onderbouwde antwoorden geeft. Gelieve je aan te passen, of op zoek te gaan naar een ander forum...
Never underestimate the predictability of stupidity...
Iceman

Dit is niet mijn vakgebied, maar stel dat er een raket gemaakt kan worden die met 0,99999.... c vliegt. Licht wordt gekromd door massa, dus legt een langere weg af dan als je recht door zou gaan. Stel de raket volgt de ideale lijn (rechtdoor) en het licht volgt de kromming van de ruimte, dan ben je dus niet sneller dan het licht maar haalt het wel in. Is dit mogelijk, of klinkklare onzin?
Het leven is een korte periode tussen twee eeuwigheden

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

eendavid

licht neemt altijd het kortste pad. Het is door de kromming van je ruimte dat dit kortste pad niet rechtdoor lijkt te gaan. met andere woorden, als jij (hypothetisch) recht door de zon vliegt, en het licht wordt er rondomheen afgebogen dan zal blijken dat jij een langere weg hebt afgelegd dan het licht. Dat lijkt tegenstrijdig, maar is het niet als je de zaak eens bekijkt in een gekromde 2-dimensionale ruimte

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!