Quoot van Phys
albert davinci schreef:
Zelf doe ik aan judo, hardlopen, zwemmen (200 m schoolslag in 4 minuten rond met een slechte keertechniek), taekwondo, voetbal, fitness (buiten het judoseizoen) en squashen.
Phys schreef
dit kan ik niet verenigen met
Albert daVinci schreef
Ik sport 6-12 uur per week afhankelijk van mijn goesting en conditie.
Phys schreef
Nu lijkt het net alsof je zes sporten tegelijk doet. Dat lijkt me onmogelijk als je slechts 6-12 uur sport?
Die 6 uur is een absoluut minimum als ik niet fit ben, iedereen die sport zal dat herkennen dat je soms een periode hebt waarin de spieren even niet willen.
De laatste 3 dagen heb ik 6 uur en drie kwartier gesport (judo, taekwondo en squash).
Ik doe inderdaad niet alle sporten tegelijk. Zwemmen en lopen zijn beiden aërobe sporten. Zwemmen doe ik eerder in de zomer, lopen eerder in de rest van het jaar. Fitnessen doe ik buiten het judoseizoen maar dan binnen het judoseizoen. Voetbal doe ik één keer in de week (als student is het wat lastig om bij een club te voetballen), squashen nog niet één keer in de week.
De kern van mijn sportactiviteiten is dus judo, taekwondo en aerobe training.
Ger schreef:Ik heb zo het vermoeden dat Albert daVinci doelt op actieve lichaamsbeweging...
Met alle respect denk ik niet dat gamen of schaken daaronder valt. Da's meer hersentraining.
Inderdaad
Nu mogen ook deze hobbies rustig gemeld worden in dit topic, ook interessant. Maar inderdaad, ik doel op sporten die de conditie verbeteren
En nee, het sterker worden van de vingerspiertjes door het verzetten van de schaakstukken valt daar niet onder
Toch is het moeilijk om echt de grens te trekken. Weliswaar heb je voor darten of pool/snooker geen goede conditie nodig, wel heb je er een goede coördinatie voor nodig. Ik heb dan ook veel bewondering voor wat deze mensen presteren maar ofdat het sport is dat weet ik niet.
Rogier schreef
Als je naar school fietst, sport je dan ook?
Dat hangt er van af hoe snel je fietst en hoe ver
Zoals de meesten fietsen is het wel nuttige lichaamsbeweging maar geen sport.
Eventjes een vraagje aan de middelbare scholieren: hebben jullie nog maar 1,5-2 uur LO per week of is dat alleen maar in de 2 examenjaren? Het is wat weinig, vinden jullie niet?
@Assassinator
De beste manier om een leuke sport te vinden is door gewoon alle sporten uit te proberen. Er is zo enorm veel variatie dat het mij zou verbazen als er niets voor jou tussen zou zitten.
Één van de sporten die ik nog niet gehoord heb ik klimmen. Niemand die dat doet?