En nee, het sterker worden van de vingerspiertjes door het verzetten van de schaakstukken valt daar niet onder![]()
Zoals ik al zei, in de buurt@Assassinator
De beste manier om een leuke sport te vinden is door gewoon alle sporten uit te proberen. Er is zo enorm veel variatie dat het mij zou verbazen als er niets voor jou tussen zou zitten.
Zoals Banana al zegt hebben ze bij ons op school in de brugklas 4 lesuren gym (180 min. per week) en in de andere klassen 2 lesuren per week. Maar ik vind het niet zo weinig, ik vind sporten ontzettend leuk om te doen maar de dingen die we bij gym doen boeien mij niet zo. Ik ben nu bijv. met trapeze etc. bezig. Nooit goed is geweest, en zal ik ook nooit worden.albert davinci schreef:Dat hangt er van af hoe snel je fietst en hoe ver![]()
Zoals de meesten fietsen is het wel nuttige lichaamsbeweging maar geen sport.
Eventjes een vraagje aan de middelbare scholieren: hebben jullie nog maar 1,5-2 uur LO per week of is dat alleen maar in de 2 examenjaren? Het is wat weinig, vinden jullie niet?
Onderhoud je jouw conditie dan wanneer het niet zo'n goed weer is? Een mooi alternatief is dan om bijvoorbeeld te gaan zwemmen of squashen.ik doe aan wielrennen. Afhankelijk van het weer train ik 6 tot 12 uur per week. (binnen op een rollenbank zitten is nou eenmaal minder leuk, en doe ik dus minder lang, dan buiten trainen)
Heb je alle teamsporten dan al geprobeerd?Voor mij vallen zowat alle teamsporten al af.
Ja squashen doe ik wel in de winter. Maar wil je als het seizoen weer begint mee kunnen draaien, dan moet je toch ook al aardig wat kilometers gemaakt hebben. Als het dan regent en het koud is vind ik het minder fijn om op de racefiets te zitten omdat je dan enorm snel afkoelt. Daarom ga dan vaak binnen op de rollenbank zitten of ik stap op de mountainbike. Op de mountainbike ben je namelijk met je hele lichaam in beweging zodat je warmer blijft. Bij wielrennen zit je namelijk zo veel mogelijk stil met je bovenlichaam en bewegen alleen je benen.Onderhoud je jouw conditie dan wanneer het niet zo'n goed weer is? Een mooi alternatief is dan om bijvoorbeeld te gaan zwemmen of squashen.
Ligt eraan wat je veel geld vindt maar tegenwoordig kan je voor 400 euro vaak al een leuk 2e hands fietsje kopen. Je moet dan niet op zoek zijn naar een wedstrijdfiets. Die zijn gewoon een stuk duurder. Maar als je gewoon af en toe wilt trainen puur voor je plezier zonder wedstrijdintenties kan je dus al voor een mooi bedrag een degelijke racefiets aanschaffen. Maja dit ligt er ook natuurlijk weer aan of jij 400 euro duur vind voor een racefietsHet lijkt mij best leuk om zo in de zomer 1 of 2 weken te gaan wielrennen maar het kost zo veel geld, zo'n fiets. Zeker als je een fiets met een stevig frame nodig hebt omdat je wat zwaar weegt (2 m groot).
Nee ik heb het niet zo op samenwerken, ik ben veel liever op mezelf aangewezen. Ik heb altijd moeite met samenwerken met teamleden. Nee liever in mn uppieHeb je alle teamsporten dan al geprobeerd?
Pas dan kan je zeggen dat ze allemaal afvallen, nietwaar?