Puzzel Puzzels
*gast_Zonntroll_*
Artikelen: 0

Re: Sporten

Ik,Zonntroll, die blijkbaar niet meer kan ingelogd worden zelfs als hij zijn paswoord vervangd, sport niet vaak. Vroeger sportte ik 4 uur per week (2 uur school-LO + 2 uur basketbal) maar ik heb een operatie ondergaan waardoor ik een tijdje (onbepaald) niet meer (goed) kan sporten, vandaar dat basket weggevallen is (maar ook door de ongezellige groep). Dus nu sport ik 2 uur per week op school (zonder het gejongleer, het gediabolo, het geschaak, het gewandel van de trein naar huis, het gebasket,...).

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

jhnbk

En nee, het sterker worden van de vingerspiertjes door het verzetten van de schaakstukken valt daar niet onder :)
:) , en uiteraard de arm spieren door achteraf een pintje te drinken
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Assassinator

@Assassinator

De beste manier om een leuke sport te vinden is door gewoon alle sporten uit te proberen. Er is zo enorm veel variatie dat het mij zou verbazen als er niets voor jou tussen zou zitten.
Zoals ik al zei, in de buurt :) Voor mij vallen zowat alle teamsporten al af. Wat ik trouwens ook heel graag zou willen doen is paintballen, maja: ook dat is te duur. Best vervelend, maja het geeft niet aangezien ik genoeg beweeg om in balans te blijven. Maar als er iets op mijn pad komt zou ik het wel aanpakken.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Rogier.V

albert davinci schreef:Dat hangt er van af hoe snel je fietst en hoe ver :)

Zoals de meesten fietsen is het wel nuttige lichaamsbeweging maar geen sport.

Eventjes een vraagje aan de middelbare scholieren: hebben jullie nog maar 1,5-2 uur LO per week of is dat alleen maar in de 2 examenjaren? Het is wat weinig, vinden jullie niet?
Zoals Banana al zegt hebben ze bij ons op school in de brugklas 4 lesuren gym (180 min. per week) en in de andere klassen 2 lesuren per week. Maar ik vind het niet zo weinig, ik vind sporten ontzettend leuk om te doen maar de dingen die we bij gym doen boeien mij niet zo. Ik ben nu bijv. met trapeze etc. bezig. Nooit goed is geweest, en zal ik ook nooit worden. :)
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
Diesel Power

ik doe aan wielrennen. Afhankelijk van het weer train ik 6 tot 12 uur per week. (binnen op een rollenbank zitten is nou eenmaal minder leuk, en doe ik dus minder lang, dan buiten trainen)
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet
albert davinci

ik doe aan wielrennen. Afhankelijk van het weer train ik 6 tot 12 uur per week. (binnen op een rollenbank zitten is nou eenmaal minder leuk, en doe ik dus minder lang, dan buiten trainen)
Onderhoud je jouw conditie dan wanneer het niet zo'n goed weer is? Een mooi alternatief is dan om bijvoorbeeld te gaan zwemmen of squashen.

Het lijkt mij best leuk om zo in de zomer 1 of 2 weken te gaan wielrennen maar het kost zo veel geld, zo'n fiets. Zeker als je een fiets met een stevig frame nodig hebt omdat je wat zwaar weegt (2 m groot).
Voor mij vallen zowat alle teamsporten al af.
Heb je alle teamsporten dan al geprobeerd? :)

Pas dan kan je zeggen dat ze allemaal afvallen, nietwaar?

Over de LO-lessen. Ik vond ook niet alle onderdelen leuk. Ik had bijvoorbeeld een bloedhekel aan hockey en korfbal. Ik ben ook niet zo goed in turnen hoewel dat nog wel gaat voor die paar dingen die je moet kunnen voor LO.

Toch is het goed dat je het allemaal eens hebt gedaan omdat je op deze manier wel een zekere basis ontwikkeld (coördinatie, evenwicht, samenspelen).

Die LO-leraren die steeds maar weer hetzelfde geven (bij mij was dat trefbal, bij Banana blijkbaar softball en volleybal), dat vind ik een slechte zaak. Het ontgaat me hoe je daar beter van wordt.

Bovendien verbruik je met volleybal en softball relatief weinig energie op dat niveau en bouw je er geen conditie mee op. Volgens mij is een goede fitheid een basisvoorwaarde om plezier te beleven aan sporten.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Diesel Power

Onderhoud je jouw conditie dan wanneer het niet zo'n goed weer is? Een mooi alternatief is dan om bijvoorbeeld te gaan zwemmen of squashen.
Ja squashen doe ik wel in de winter. Maar wil je als het seizoen weer begint mee kunnen draaien, dan moet je toch ook al aardig wat kilometers gemaakt hebben. Als het dan regent en het koud is vind ik het minder fijn om op de racefiets te zitten omdat je dan enorm snel afkoelt. Daarom ga dan vaak binnen op de rollenbank zitten of ik stap op de mountainbike. Op de mountainbike ben je namelijk met je hele lichaam in beweging zodat je warmer blijft. Bij wielrennen zit je namelijk zo veel mogelijk stil met je bovenlichaam en bewegen alleen je benen.
Het lijkt mij best leuk om zo in de zomer 1 of 2 weken te gaan wielrennen maar het kost zo veel geld, zo'n fiets. Zeker als je een fiets met een stevig frame nodig hebt omdat je wat zwaar weegt (2 m groot).
Ligt eraan wat je veel geld vindt maar tegenwoordig kan je voor 400 euro vaak al een leuk 2e hands fietsje kopen. Je moet dan niet op zoek zijn naar een wedstrijdfiets. Die zijn gewoon een stuk duurder. Maar als je gewoon af en toe wilt trainen puur voor je plezier zonder wedstrijdintenties kan je dus al voor een mooi bedrag een degelijke racefiets aanschaffen. Maja dit ligt er ook natuurlijk weer aan of jij 400 euro duur vind voor een racefiets ;-)
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet
jhnbk

klopt, voor 400 euro heb je al iets goed

die van mij heeft nog een lelijk stalen frame, maar 'k heb dan geïnvesteerd in degelijke versnellingen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
albert davinci

Hoe koop je dan het makkelijkst een 2dehands? Waar moet je op letten?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
taktix

10 uu ongeveer... 4-5 keer per week fitnessen.

Regelmatig intensief fietsen & lopen ( 2-3x per week)

en ben van plan wekelijks ook 2 uur te gaan zwemmen binnenkort.

Fitness (eigenlijk powertrainen) doe ik enorm graag & het brengt e natuurlijk ook iets op ( fit & gezond lichaam).

'k zou graag ooit nog een triathlon lopen, gaan trekken in wildere omgevingen,...
Assassinator

Heb je alle teamsporten dan al geprobeerd?

Pas dan kan je zeggen dat ze allemaal afvallen, nietwaar?
Nee ik heb het niet zo op samenwerken, ik ben veel liever op mezelf aangewezen. Ik heb altijd moeite met samenwerken met teamleden. Nee liever in mn uppie :) Ieder zo zn smaak he.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
pmeisje

Ik doe zelf aan acro waar ik ook wel goed in ben dat kost mijn zo een 3 en een half uur in de week.

verder fiets ik elke dag nog minimaal een uur. (naar school :wink: )

en ik weet niet of muziek spelen ook nog telt maar anders komt er nog wel zo een 2/3 uur bij

ook ben ik verslaafd aan denksporten zoals schaken en etc. als dat meetelt komt er nog wel een uur bij

:) wat ben ik toch sportief eigenlijk

trouwens ik doe ook nog aan schoolgym dus dat is nog anderhalf uur bij elkaar opgetelt

sport ik dus ongeveer

dat is dan meer dan meer dan 12 uur :-D

nooit geweten dat ik zoveel doe
Smirnovv

Ik doe aan wielertoerisme. Verder durf ik af en toe ook nog eens te badmintonnen, squashen of tennissen.

Het aantal uren per week is wel moeilijk te zeggen aangezien dat meestal zeer onregelmatig verdeeld is. Soms doe ik quasi geen sport in een week en in een andere week zit ik bv. soms 10 uur op mijn fiets. Maar ik denk gemiddeld ongeveer 4 uur per week ongeveer.
Ce que j'écris n'est pas pour les petites filles, dont on coupe le pain en tartines.
Elke

Hockey, training en wedstrijd. Daarnaast meestal nog een uurtje BOMmen.
Destiny is but a word created by man to accept reality

ads

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Ger

BOMmen? :)

Ik ken dat alleen als Bewust Ongehuwde Moeder, en dat doe je meestal niet voor een uurtje. Ofwel: afkortingen aub uitleggen. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!