Puzzel Puzzels
labratinopleiding
Artikelen: 0

Re: Kan je leven zonder te eten en te drinken?

je zou zo dood gaan... 6 maanden laat staan 6 jaar... dan krijg je vitamine tekort, omdat je toch altijd vitamines blijft gebruiken omdat cellen na een bepaalde periode afsterven. (ik dacht rode bloedcellen na 3 maanden ofzo omdat ze kernloos zijn, en die hebben dus ijzer nodig om opnieuw opgebouwd te worden)

bepaalde processen kan je echt niet vertragen met mediteren ofzo hoor :roll:
MBO

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

tobo

Zoals Veertje al suggereert zullen er weinig wetenschappers zijn die daar energie en tijd in willen steken. Als wetenschappers een buidel geld krijgen met het verzoek om te onderzoeken of het mogelijk is om zes maanden zonder eten en drinken te leven, zullen er wel "wetenschappers" zijn die er naar zouden willen kijken maar de vraag is dan in hoeverre de uitkomst van het onderzoek objectief is. Ik kan echter verzekeren dat als ik een dergelijk projectvoorstel onder ogen kreeg, met het verzoek om daar objectief mijn mening over te geven, dat een dergelijk voorstel geen enkele kans van slagen heeft; zelfs het doorlezen van een dergelijk voorstel zou ik al zonde van mijn tijd vinden. De wetenschapper die een dergelijk voorstel in zou dienen bij een Nederlandse financierder, kan zelfs zijn verdere carriere wel vergeten; die wordt nooit meer serieus genomen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Ramon Sonneveld

Precies, die mensen in afrika hebben het dan wel heel makkelijk, waarom hongersnood, gewoon niets eten, daar heb je toch genoeg zon :roll: of hebben ze een soort bladgroen in hun cellen zitten
Jap

Toch vind ik het jammer dat randi mensen niet wil onderzoeken die claimen alleen met een beetje water te kunnen leven.

Afbeelding
Nepal's "Buddha boy" is under investigation by the authorities, who question his claim not to have eaten anything for six months and are examining his followers' finances.

The government believes that Ram Bomjon, 15, may be breaking his fast to eat at night when his shrine is closed to visitors.
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml.../ixnewstop.html

Afbeelding
Kite high or stay low!
The Don

Is er nog iets gehoord van onze Ram Bomjon die kan leven zonder te eten? (althans tussen 5 uur 's ochtens en 5 uur 's middags :) )
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
1,2

Eten ze daarom zo weinig in afrika? Licht genoeg.

En om te leven heb je inderdaad geen eten nodig, wel om te voorkomen dat je dood gaat.
MRDavidSingh3

je zegt in het begin dat ze leven door te mediteren en van licht...

de mens kan door meditatie geen pijn meer voelen ofzo en dat is dan denk ik het programeren van je lichaam, als ze zich concentrere, op niet meer eten is het volgens mij ook nog wel mogelijk maar zeker niet gezond, zoals pijn hebben ook niet gezond is want pijn is immers een waarschuwing van het lichaam naar je hersenen dat er iets gebeurt met het lichaam dat niet goed is, dat is honger hebben ook en volgens mij hebben we echt wel voedsel nodig want anders hebben we geen honger.
Quyxz

Ik geloof dit echt niet, ze doen toch geen fotosynthese ofzo. Als je geen energie krijgt door eten of licht ga je gewoon dood. BS dus denk ik. :)

Ik geloof ook niet in spirituele krachten ofzo.
Op 2 oktober 2005 schreef Quyxz het volgende:

Hartstikke bedankt dat je me wilde helpen! Maar ik was ff dom en dacht niet aan Wikipedia.
The Don

Dat dit een hoax is lijkt me duidelijk maar dat er nog zoveel mensen in geloven is verwonderlijk
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Phys

Ik vind het zelfs zorgwekkend.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
mees

Misschien is dit een heel evolutieproces en zullen we allemaal over

een paar miljoen jaar hier rondlopen zonder te eten.

Onze hersenen worden gecompliceerder en gecompliceerder,

misschien zullen we dingen ontdekken die ervoor zorgen dat

eten overbodig wordt.

Dan zullen ze misschien over mensen praten die niet ademen. [rr]
ypsilon

de mens kan door meditatie geen pijn meer voelen ofzo en dat is dan denk ik het programeren van je lichaam
Daar kun je dan weer wel onderzoek naar doen: het strookt met de pijnpoorthypothese.

Tot nu toe hebben we geen enkele evidentie dat leven zonder te eten mogelijk is, het gaat zelfs in tegen basisprincipes van de biologie. Geld besteden aan onderzoek is onnodig... Veel mensen zouden de resultaten toch gewoon naast zich neerleggen. Het is inderdaad zorgwekkend dat dit soort ideeën aanhang vindt.
Rogier.V

Dit is inderdaad grote onzin. Hoe komt het dat we anders nog zouden eten, het zou er dan al lang 'uitgegroeit' moeten zijn door de evolutietheorie. Bovendien hebben alle cellen voedingsstoffen nodig, zelfs een plant. Laat staan dat een volledig functionerend mens zonder voedingsstoffen kan.

Bovendien zou ik niet eens willen stoppen met eten en drinken, het is mij veel te lekker [rr]
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
mobi

Een man uit Rusland heeft mij persoonlijk hetvolgende verteld : zijn vader leedt aan "leukemie" en volgens alle experts nog maar max. 3 maanden te leven had .

Na discussie met zijn vader , zijn ze tot het vaste idee gekomen dat ook woekerende kankercellen "eten" (=energie) nodig hebben om verder door te woekeren .

Het logische gevolg hiervan was dat hij zijn vader op een bed neerlegde en hem ALLE voeding ontnam behalve enkele druppels water per dag , gedurende twee maanden (wat mij niet duidelijk was ,was dat de man ook zijn eigen urine moest opdrinken .... misschien kan iemand mij dat uitleggen).

Bij een heronderzoek na die twee maanden bleek dat de "leukemie" verdwenen was . Zijn vader (oude man) heeft hierna nog enkele jaren geleefd.

Conclusie : zonder eten ga je onherroepelijk dood. maar onthouding van eten kan heel positief zijn . Ons grote probleem in dit deel van de wereld is het "vreten" wat zeker veel meer schade aanricht dan het vasten .

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Mechanieker

Ik moet denken aan Hiranyakasipu van de Oude Indiers, die het lang zonder eten scheen te hebben gesteld. Uiteindelijk moest ie door god zelf worden gedood. Als ik zo vrij mag zijn wat relevante plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Then Lord Brahma and the demigods spotted him, resembling a cloud-covered sun, heating all the world by his austerity.

As soon as he was sprinkled with the water from Lord Brahma's waterpot, Hiranyakasipu arose, endowed with a full body with limbs so strong that they could bear the striking of a thunderbolt. With physical strength and a bodily luster resembling molten gold, he emerged from the anthill a completely young man, just as fire springs from fuel wood.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!