groeten maar
Moderator: Rhiannon
natuurlijk johan2, je hebt helemaal gelijk.
Drogreden, enkelvoud graag; speciaal aangebracht voor jou om te happen. Maar helaas, je houdt wijselijk de boot af. Dat dat uit berekening is - dat je me doorhad en de bui al voelde hangen - lijkt me stug, maar écht zeker zullen we het nu helaas nooit weten.... maar je kunt vast wel zelf de drogredenen in je betoog opnoemen.
Johan2 schreef:Drogreden, enkelvoud graag; speciaal aangebracht voor jou om te happen. Maar helaas, je houdt wijselijk de boot af. Dat dat uit berekening is - dat je me doorhad en de bui al voelde hangen - lijkt me stug, maar écht zeker zullen we het nu helaas nooit weten.
Tenzij je alsnog inhoudelijk wilt reageren natuurlijk.
Bravo!!! Je hebt hem gevonden. Misschien kun je nu ook zelf bedenken welk antwoord ik voor je in petto had. Ik zal je vast het begin verklappen:"Poisoning the well": het karakter van de auteur maakt niet uit voor de recensie van zijn boek
Hoezo serieuze vragen over het Boek job, natúúrlijk heb je gelijk met jouw exegese. Sterker nog: iederéén met een godsbeeld kan zijn eigen gelijk vinden in Job, daar ga ik echt niet over debatteren, over dat soort meningsverschillen zijn bloedige oorlogen gevoerd.*gast_Gabriël_* schreef:Johan,
In feite reageert CvE nooit inhoudelijk. Nooit gaat hij werkelijk in op argumenten.
Nooit stelt hij serieuze vragen over het boek Job, bijv. Hij houdt keer op keer de boot af.
Zo blijft CvE in een cirkeltje ronddraaien. Het is allemaal tijdverspilling...
Nou breekt mijn klomp! Was jij het niet die hier enkele maanden geleden begon over Job als onnozele Grieks-achtige mythe over een weddenschap tussen god en de duivel o.i.d.?Hoezo serieuze vragen over het Boek job, natúúrlijk heb je gelijk met jouw exegese. Sterker nog: iederéén met een godsbeeld kan zijn eigen gelijk vinden in Job, daar ga ik echt niet over debatteren,
En nu wil je hier ineens niet meer over discussiëren?Heeft het boek nog nut vandaag de dag? Is er verschil met Karakter van Bordewijk of Max Havelaar van Multatuli? Max Havelaar van de atheist Multatuli lijkt tegenwoordig meer aan de mens te appelleren dan Job.