Als god zich manifesteert in de natuur: neem daar dan ook de verantwoordelijkheid voor. Als god in de mens is; uit dat dan. Als god niet bestaat: wees dan een goed mens.
Beste 'islamkenner', met bovenstaand statement bewijs je mijn gelijk, al zal je het niet willen zien.
Laat ik je helpen.
God manifesteert zich in de natuur....
Oké, god manifesteert zich dus in een natuur waar niets kan overleven zonder ander leven te doden

??: ....snappie?
Wat een cynicus, die god.
Wat 'n slecht wezen...!!!
Laten we ernstig wezen beste islamiet. Een scheppende god is een tegenspraak in termis. Die kan niet bestaan tenzij het een uiterst verdorven en cynisch wezen is.
Laten we nu een stap verder gaan en even nalezen wat prof. Storme ons vertelt:
1. Mohamed heeft nooit bestaan want:
1.1 Mekka bestond nog niet ten tijde van die Mohamed
1.2 het woord 'mohammed' betekent gewoon: 'gezegend' De zin: Mohamend is zijn profeet, betekent dus eenvoudig: 'gezegend is zijn profeet'
2. de koran is een versie van een Syrisch evangelie, aangepast door de Oumayyaden. Prof. Storme voert voldoende bewijsmateriaal aan om dat hard te maken.
3. er zijn vertaalfouten gemaakt. Zo is er geen sprake van 72 maagden voor de islamitische martelaren, maar van 72 witte druiven. Die bommerkes verschieten nogal als ze in het 'hiernamaals' komen...

...en met 72 druiven aan hun trekken moeten komen...
Laten we even die 'eeuwige' god bekijken. Het dingetje is wel erg druk bezig met elk van zijn onderdanen en met ingrepen allehande. Maar!!!! Kan dat dingetje wel ingrijpen?
Neen dus, want een eeuwig wezen kent geen tijd. Als dat eeuwig wezen iets wil doen, dan heeft hij het al gedaan. Iets doen, iets ondernemen, veronderstelt een tijd, een begin. Een eeuwigheid heeft geen begin, geen tijd
Het dingetje is dus de gevangene van het eeuwige NU en bijgevolg gedoemd tot totale inertie. Snappie?
De volgende stap kan er geen andere zijn dan de vaststelling, die ik reeds in mijn vorige tussenkomst maakte en die ook weergegeven wordt in mijn onderschrift: godsdienst is een uitvinging van de mensen. Deze uitvinding is voor sommige individuen op sommige tijdstippen wel nuttig, maar verder totaal irrelevant en zonder waarde.
Zolang godsdienst een ordenend en vreedzaam effekt heeft op een samenleving, is er in principe niets op tegen, niets meer en niets minder dan enig andere samenlevingsordening. Van zodra echter, zoals als nu gebeurt, bepaalde godsdiensten de aggressiviteit, de onmin en de wanorde binnen een samenleving gaan bewerkstelligen en zelfs promoten, dan zijn zij verwerpelijk en dienen bestreden.
Dat is een zuiver menselijke, democratische en noodzakelijke actie.
sorry, jongen, maar het is niet anders!
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."
- L. Feuerbach