timwaagh schreef:verder mijn studieboeken die ik net heb:
Vector Calculus, Marsden & Tromba
Linear Algebra, Fraleigh & Beauregard
Foundations on Higher Mathematics, Fletcher & Patty
niveau: tja niet super hoog dus als ze voor mij bestemd zijn...vwo, misschien kan het ook wel met iets minder...
taal: engels
onderwerpen: calculus = differentiaal & integraalrekening = hellingen en oppervlakten van/op krommen...foundations is zeker niet over de allermoeilijkste logische grondslagen ofzo...gewoon een boek dat je een basis in de wiskunde probeert te geven, lineaire algebra dat spreekt voor zich (oftewel ik heb slechts een flauw idee waar het over gaat).
Als ik ze doorgewerkt heb zeg ik wel of ze goed zijn
.
nu heb ik ze doorgewerkt. vakken alledrie gehaald
VC is niet leuk... veels te dik en erg vaag...ben blij dat ik het bijbehorende vak heb gehaald zeg.
Lineair Algebra is een goed boek. niet uitstekend, maar er staat best wat in en het boek is niet bang om bewijzen te geven. het boek is wat aan de dikke kant.
Foundations on Higher mathematics is ZEER leuk en erg aan te raden. het is vaak grappig, vele dingen zijn echt leuke wiskunde en er zitten flink wat leuke opgaven tussen. Het boek bewijst ook heel graag, dus ook geschikt voor puristen. het boek is niet al te dik, dus dat is nog een ander pluspunt [rr] .