ik zie eerst nu dat er gisteren in het feedbackforum een discussie is gevoerd over ditzelfde onderwep. Bij deze nog mijn instemming met jullie inbreng.
De langere bijdrage van mij die hier tussen de PBcorrespondentie in stond, is per ongeluk mee gewist, dus ook de opmerking over de bijl aan de wortel.
Autoriteit niet, maar wel het recht, ongeacht of het waar is, maar dat lijkt mij niet zo van blang. Waar het om gaat is dat jij je wel de 'autoriteit' aanmatigt om te zeggen dat de 'slechte' Christen de 'echte' Christen is. Lees ff wat ik je hierboven schreef. Wil je dat ik wat van je oude schrijfsels erbij haal?Jij of ik hebben niet de authoriteit om te zeggen: "jij bent een slechte of geen christen".
@Göd:Als je commentaar wilt, probeer het dan eerst eens zo te formuleren dat het ook te begrijpen valt (het niet uitdragen van ontoetsbare waarheden en zo). En wellicht kun je dan meteen rekening houden met het antwoord dat ik je recentelijk al elders gaf n.a.v. een vergelijkbare kromme stelling:
Verkondiging is niet voorbehouden aan religies (Dawkins).
Er is niets tegen verkondiging van door jou zelf beleefde waarheid (politiek).
Er is niets tegen algemeen geldende leefregels (wetten).
En wat die spiegel betreft: de bijbel is een spiegel. Gnothi seauton, Ken uzelve.
PS: En je laatste opmerking: Waar de wortels voor welke VASTE overtuiging ook liggen, christendom, Islamitisme, Boedisme... maakt niets uit. Het aannemen van een idee, en dat voor waarheid houden, zet je recht tegenover een andersdenkende die ook vasthoud aan een aangenomen waarheid.. Geldt dat ook voor Dawkins?
Puzzels