Lala
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Gezien en was best boeiend. Ik wist wel dat hij zo divers was, maar het was mij onbekend dat Zappa ook zoveel filmde. Het begin van The Mothers of invention was wel apart om beschreven te zien worden, dat hele freak-out gebeuren was mij totaal onbekend eigenlijk. :(
Appareo decet nihil munditia?
Johan2

Gezien en was best boeiend. Ik wist wel dat hij zo divers was, maar het was mij onbekend dat Zappa ook zoveel filmde. Het begin van The Mothers of invention was wel apart om beschreven te zien worden, dat hele freak-out gebeuren was mij totaal onbekend eigenlijk. :(
Aha, toch nog enig succes met mijn opa vertelt actie!

Is er iemand die het heeft opgenomen en wil kopiëren. (Of kan ik het downloaden of bestellen. Ik ga wel ff op de site kijken).
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)
Lala

Opa vertelt, nounou....ik ben 23 en luister ook al een jaar of 4 Zappa, hij was zijn tijd natuurlijk wel ver vooruit he, dus nu kan het pas voor hedendaags doorgaan :( :(

Kheb het niet opgenomen (geen mogelijkheden voor), succes met zoeken!
Appareo decet nihil munditia?
Johan2

Opa vertelt, nounou....ik ben 23
OK, pappa dan.
en luister ook al een jaar of 4 Zappa
Life begins at 19.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)
Hoogvlieger

Ik vind dat de Red Hot Chili Peppers wel weer lekker bezig zijn de laatste tijd trouwens.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.
Phys

Wat bedoel je met de laatste tijd? Ik vind hun laatste album Stadium Arcadium getuigen van hopeloze ongeïnspireerdheid. En waarom moest het zo lang duren? Meer dan twee uur, steeds maar weer dezelfde saaie, veilige nummers.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Arn0

Ik ben altijd wel op zoek naar bands die echt een eigen sound weten te zetten (en die me aanspreekt natuurlijk). Ma elke dag dezelfde eenheidsworst op de radio op het werk is het heerlijk om eens een echt creatief/eigenzinnig werkje te horen.

Er zijn eigenlijk ook maar bar weinig artiesten waarvan ik een groot deel van hun repertoire goed vind.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.

Zo luister ik momenteel veel naar:

The Klaxons, Muse, Röyksopp, Fischerspooner en Vitalic

En nog een paar artiesten die ook regelmatig lekkere nummers maken:

Red hot Chili Peppers (er mag nu wel wat meer afwisseling komen), Jimmy Hendrix, Jamiroquai, The Prodigy, Fatboy Slim en Basement Jaxx

Overal het algemeen hou ik wel veel van hypnotiserende, melodieuse muziek met een sterke voorkeur voor fusies van rock en house. De muziek moet een ook hoorbare/merkbare gedrevenheid hebben.
Het antwoord is 4
Assassinator

*Hoest van het stof* Uche uche, wat een grave-dig! Maar ik heb een vraagje, en wellicht dat sommige hier er wel meer over weten. Ik ben op zoek naar muziek waar drums echt centraal staan, zo niet het enige instrument. Het hoeft geen moderne muziek te zijn. Safri Duo ken ik wel, maar dat is iets te dance-achtig en ik zoek iets harders.

Weet iemand waar ik op Limewire op zou kunnen zoeken?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Ger

Bedoel je drums of percussie algemeen? Safri Duo staat namelijk vooral bekend om het gebruik van trommels (bongo's niet in de minste plaats). Als je de wat oudere albums van Safri Duo opzoekt (pre 2000) dan zal je nog aardig wat leuke nummers zonder dance-invloeden vinden.

En wat bedoel je met "iets harders"? Diepere drums? Hoger BPM? Iets anders?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Phys

Ik ben op zoek naar muziek waar drums echt centraal staan, zo niet het enige instrument. Het hoeft geen moderne muziek te zijn. Safri Duo ken ik wel, maar dat is iets te dance-achtig en ik zoek iets harders.
Zeker weten!

Het album Don Caballero - What Burns Never Returns (heerlijk energiek album, met drums op de voorgrond)

Het album Isis - Oceanic (zogenaamde post-metal, vooral het eerste nummer The Beginning and the End heeft goede drums)

Het nummer 21st Century Schizoid Man van King Crimson (de drums springen er niet heel erg uit, maar deze band heeft zijn instrumenten, en zéker ook de drums, érg goed onder controle :D )

Een retevette plaat, bestaande uit één 50 minuten lang durend experimenteel nummer: **** and Shine - Ladybird (deze band heeft wel eens opgetreden met 11 (!!) drummers, kun je nagaan hoezeer het aan je eisen voldoet :D )

- Niels Bohr -
Assassinator

Dankuzeer :D Ik zal zeker daar eens op zoeken, maar eigenlijk zoek ik meer iets wat niet in de metal/rock groep thuishoort :D Maar goed metal ligt mij ook wel, dus alsnog bedankt.

- Robert Heinlein -
Phys

Ik zal zeker daar eens op zoeken, maar eigenlijk zoek ik meer iets wat niet in de metal/rock groep thuishoort :D
Waarin dan? Want zodra je het hebt over drums, heb je het al gauw rock-achtigen (in electronic, ambient, klassiek, folk bijv. is het i.h.a. afwezig). Jazz? Pop?

- Niels Bohr -
Assassinator

Ik weet of je van die hele grote Japanse drums kent, maar ik zoek muziek waarmee met dergelijke dreunen gewerkt wordt. Hoe noem je dat, tribal wellicht?

- Robert Heinlein -
Phys

heeft het hiermee iets te maken?

- Niels Bohr -
Assassinator

Inderdaad, dus niet echt met een normaal drumstel maar meer met dergelijke tribal-achtige drums waaronder dat Japanse :D

- Robert Heinlein -

Terug naar “Sciencetalk café”