Puzzel Puzzels
Phenomenal
Artikelen: 0

Re: Over bewustzijn en dergelijke.

Leuk om jullie reacties te zien. Maar het ging mij niet echt om het klonen zelf. De manier waarop B vanuit A gekopieerd zou worden, kan van alles zijn. Van klonen, of harry potter die op een magische wijze B vanuit A tovert, het maakt allemaal niet uit. Ik vraag me alleen af, is het bewustzijn uniek, en zal iedere keer dat deze "unieke" samenstelling van hersencellen en verbindingen in de hersenen voorkomen, dit dezelfde persoon zijn, of toch een andere? Ik heb voor mezelf al wat geconcludeerd. Stel dat B wakker wordt, dan zal hij weten dat hij de kloon is van A. Hij zal ook weten dat voor het kloonproces, hem verteld is dat de oorspronkelijke A (hijzelf dus) zou sterven. Oftewel, hij zal zich 'A' voelen die de dood heeft overleefd, en nu in een nieuw lichaam is, B. Daarmee zou je denken dus, dat het bewustzijn van A is overgegaan naar 'B', en zo de dood heeft overwonnen. Maar of dit persoon wérkelijk diezelfde A is (lichaam B, bewustzijn A), of een B die dénkt dat hij A wás en nu als kloon de dood heeft overwonnen...(lichaam B, bewustzijn B dat denkt dat hij A is) blijft een mysterie denk ik.

ads

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Sign

De gedachten gang van jou theorie/vraag/topic, heeft voor mij ook nog een andere interpretatie…..de theorie uit een gezet door de topic genoten, bevestig mijn vermoeden, dat het bewustzijn zich los/buiten het lichaam kan manifesteren, al dan niet verplaatst zou kunnen worden naar een ander lichaam/bron/entiteit.

Gr. Sign
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

curious

Sign schreef:De gedachten gang van jou theorie/vraag/topic, heeft voor mij ook nog een andere interpretatie…..de theorie uit een gezet door de topic genoten, bevestig mijn vermoeden, dat het bewustzijn zich los/buiten het lichaam kan manifesteren, al dan niet verplaatst zou kunnen worden naar een ander lichaam/bron/entiteit.

Gr. Sign
en waarom gebeurt dit nooit terwijl dat bewustzijn in de levende hersenen gelegen is?

Dat we dus ineens daarvan loskomen en binnen een ander bewustzijn of een andere entiteit

/bron/lichaam bewust-zijn?

Of heb je dat wel eens medegemaakt Sign? zo ja, vertel...

ps, ik weet dus echt heel zeker dat ik vannacht met een winkelwagentje van appie op een vierbaans-snelweg liep, tegen het verkeer in...

proove me wrong
just curious

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Sign

Allereerst, ik hoef niets te bewijzen CURIOUS, het bewijs word vanzelf geleverd, voor ons allen, ook voor jou geldt dat de dood onherroepelijk zal volgen…..het meest eerlijke op aarde……dan word het antwoord vanzelf geleverd…..wees gerust.

In deze topic hebben we het puur over het bewustzijn, dat het lichaam, naar mijn mening, tijdelijk bewoont. Natuurlijk is er scepsis, en niemand hoeft en wil zijn gelijk halen, simpel omdat we het niet voor 100% weten, dat geldt ook voor jou, maar dat het bewustzijn een fascinerend onderwerp is om over na te denken en van gedachten te wisselen is duidelijk.

Maar onthoudt dit………Scepsis is de schaduw van de werkelijk.

Gr. Sign
Sign schreef:Allereerst, ik hoef niets te bewijzen CURIOUS, het bewijs word vanzelf geleverd, voor ons allen, ook voor jou geldt dat de dood onherroepelijk zal volgen…..het meest eerlijke op aarde……dan word het antwoord vanzelf geleverd…..wees gerust.

In deze topic hebben we het puur over het bewustzijn, dat het lichaam, naar mijn mening, tijdelijk bewoont. Natuurlijk is er scepsis, en niemand hoeft en wil zijn gelijk halen, simpel omdat we het niet voor 100% weten, dat geldt ook voor jou, maar dat het bewustzijn een fascinerend onderwerp is om over na te denken en van gedachten te wisselen is duidelijk.

Maar onthoudt dit………Scepsis is de schaduw van de werkelijkheid.

Gr. Sign

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!