je kan doen en laten wat je wilt
dit heb jij gezegd in deze topic
en dit heb je gezegt in de topic god jullie mending:
God is voor mij diegene die iedereens lot schrijft. (nee K geloof niet in toeval)
hoe kan god tegelijkertijd je lot schrijven en toch je een vrije wil geven.
Muah dat kan, laat ik het zo zeggen. Je lot staat in grote lijnen vast, geschreven door God, maar die lijnen teken je zelf.
Ik geloof, dat bijvoorbeeld; als ik een grote mate alcohol zou nemen en zou gaan autorijden, en als ik dan een ongeluk krijg, kan ik moeilijk gaan zeggen dit was mijn lot het is niet mijn eigen schuld.
Dat is het dus wel, want ik weet wat een grote mate alcohol kan veroorzaken (alcohol is zoiezo verboden in de Islam).
Maar dat ik een ongeluk zou krijgen was wel het lot. Als ik niet had gedronken zou ik misschien op een andere manier een ongeluk krijgen.
Bv als iemand opeens doodgaat, zonder dat ie een ziekte had, of het was geen moord/ongeluk of dergelijke, dus gewoon zomaar, dan was dat gewoon het lot, dat hij/zij op dat moment moest sterven. Zijn leven was gewoon voorbij, zijn tijd was vol. Hoe noem jij dat dan? Dat iemands hart gewoon OPEENS ZOMAAR stopt?
Ik vind dit gewoon zo simpel, alles heeft een reden en een doel in het leven. Echt alles. Nix is toevallig, als je gewoon even nadenkt..
Maar tuurlijk laat God jou vrij, jij hebt de macht om dingen te doen of niet.
God laat die keuze aan jou over, naar mijn mening is deze leven gewoon een soort test.
En wie wilt er nu in godsnaam vriendinnen die het pad van de Satan volgen??
Haha, mijn vriendinnen zijn echt goede meiden hoor. Ik kies mijn vrienden zorgvuldig uit

Dat ze alcohol drinken wil niet zeggen dat ze opeens duiveltjes zijn. Voor de rest zijn ze gewoon prachtige mensen, en goede vriendinnen, en dat 'alcohol drinken' is iets tussen hun en God. Dat interesseert mij niet (: Ik moet er wel bij zeggen, dat ik heb gemerkt dat tegenwoordig een grote percentage van de Christelijk/Katholieke mensen niet meer of nauwelijks gelovig is. Vooral in Nederland. Die vriendinnen van mij zijn dat wel nog..