Er is een man die 44 dagen niet heeft gegeten. Zijn naam is David Blaine, en hij is niet alleen illusionist maar ook stuntperformer. Hij heeft 44 dagen in een glazen box boven Londen gehangen, waar hij verbleef zonder eten. Wel heeft hij water gedronken, en na 6 (!) weken ging zijn lichaam er bijna aan onderdoor en heeft hij in water opgeloste vitaminen binnengekregen. Hij heeft dus in ieder geval 6 weken geleefd op slechts water, toch een hele prestatie.
Hier is alles over zijn stunt te vinden:
http://www.channel4.com/entertainment/tv/m...ry/story42.html (kijk bij 'The Feat' voor een aantal snelle feiten over de stunt)
Voor de mensen die gaan vragen of ik kan bewijzen dat hij daar echt 44 dagen heeft gehangen: hij hing boven hartje Londen, ik denk dat als hij er even uitklom dat iemand het wel gezien zou hebben, aangezien hij 15 meter boven de grond hing.
ps: misschien een beetje offtopic aangezien hij niet claimt helemaal zonder eten te kunnen, en hij ook gewoon water dronk, maar desondanks leek het me interessant om te melden gezien de interesse van mensen voor dit onderwerp.