Puzzel Puzzels
ypsilon
Artikelen: 0

Re: Kan je leven zonder te eten en te drinken?

Een man uit Rusland heeft mij persoonlijk hetvolgende verteld : zijn vader leedt aan "leukemie" en volgens alle experts nog maar max. 3 maanden te leven had .

Na discussie met zijn vader , zijn ze tot het vaste idee gekomen dat ook woekerende kankercellen "eten" (=energie) nodig hebben om verder door te woekeren .

Het logische gevolg hiervan was dat hij zijn vader op een bed neerlegde en hem ALLE voeding ontnam behalve enkele druppels water per dag , gedurende twee maanden (wat mij niet duidelijk was ,was dat de man ook zijn eigen urine moest opdrinken .... misschien kan iemand mij dat uitleggen).

Bij een heronderzoek na die twee maanden bleek dat de "leukemie" verdwenen was . Zijn vader (oude man) heeft hierna nog enkele jaren geleefd.
Vreemd verhaal... Maar dit soort casuïstiek via overlevering zegt niet zoveel. Kankercellen hebben inderdaad voeding nodig. Ik ben geen geneeskundige, maar ik dacht dat één van de essentiële veranderingen in cellen om tot kanker te komen, was dat deze cellen voorzien blijven van voeding, door continue bloedvatvorming... Of je kanker dan kan stoppen door niet meer te eten...?
Ons grote probleem in dit deel van de wereld is het "vreten" wat zeker veel meer schade aanricht dan het vasten.
Akkoord, maar het gaat hier niet om "vasten", het gaat om mensen die beweren te leven van een soort licht of kosmische energie of wat het ook moge wezen.

ads

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Hoofd

Het lijkt me niet logisch dat mensen kunnen leven zonder te eten, maar je kunt nooit iets uitsluiten! Als deze mensen beweren dat het mogelijk is, waarom zouden ze dan liegen?
Als ik steeds weer nieuwe antwoorden vind,

kan ik niets zeker weten.

Maar zoek ik niet door naar nieuwe antwoorden,

dan weet ik zeker dat ik niets zeker weet.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JustusPeccator

Lijkt mij ook complete onzin....De stelling zou tevens inhouden dat het inademen van zuurstof ook compleet overbodig word...De energie zou tenslotte vrij uit het licht te halen zijn, en niet door verbranding (mbv zuurstof)van voedingsstoffen.

Ik denk wel dat sommige monnikken echt lange tijd zonder voedsel kunnen wanneer ze in diepe meditatie verkeren. en zo ook bepaalde processen kunnen vertragen, maar het helemaal stop zetten van deze processen zou ook het stopzetten van het aardse leven inhouden.

De reden dat mensen beweren dat ze een dergelijk kunstje kunnen lijkt me duidelijk. Dit zal ongetwijfeld (in welke vorm dan ook) te maken hebben met de verijking van het eigen ego.
Gijs

Een mens is te programmeren. Als jij jezelf programmeert dat je geen voedsel nodig hebt, dan is dat theoretisch mogelijk. Alleen het programmeren is niet erg eenvoudig, je botst op verschillende denkpatronen die je eerst moet oplossen. Die denkpatronen heb je ooit zelf in het leven geroepen of van je omgeving geaccepteerd. Dat is met een bepaald doel gebeurd dus kun je dat niet zomaar veranderen. Je moet dan het doel van die aanname achterhalen.

Hier ben ik het zeker niet mee eens. Als je jezelf programmeerd dat je spiritus kan drinken kan je dan ook spiritus drinken zonder dood te gaan?
Erik Leppen

"Eten is een verslaving die iedereen van de geboorte af krijgt opgedrongen", houdt dat in dat die mensen menen dat je zelfs als kind al niks meer hoeft te eten? Wordt je dan lichamelijk nog wel volwassen? Waar groei je dan van, waar komt je toenemende lichaamsmassa dan vandaan?
Is "toenemende lichaamsmassa" een vereiste voor ontwikkeling dan? Wat mij betreft niet. Een pasgeboren baby kan volgens mij lichamelijk hetzelfde als een volwassene, daarmee bedoel ik, zijn spieren werken en bewegen op dezelfde manier als bij volwassenen, zijn vitale organen werken. Het enige is dat de hersenen niet ontwikkeld zijn, en bepaalde weefsels (denk mergbeen), maar als het echt waar is dat mensen zonder voedsel kunnen, dan klinkt het niet erg onredelijk om aan te nemen dat ze ook deze problemen wel zonder voedingsstoffen kunnen oplossen.

Maar ik geloof 't geheel om de een of andere reden nog niet...
Gijs

Alle levende dingen in de wereld nemen voedingstoffen in zich op hoe kan de mens dan anders zijn dan alle anderen. Behalve dan als we technologie zouden gebruiken maargoed. En ook planten hebben bladgroenkorrels nodig om energie uit de zon te halen en ze moeten koolstofdioxide ademen. Hoe kan je dan zomaar terwijl je er helemaal niet op ge-evolueerd ben energie uit de zon halen? Daarbij je cellen sterven automatisch af. En dan moeten er weer nieuwe cellen komen. We hebben geen "hardware" om energie uitde zon te halen. Hoe erg je de "software" ook in probeerd te programmeren. Je kan een auto ook niet op zonne-energie laten lopen als er geen zonnenpannelen op zitten. Een auto heeft nu hoe dan ook benzine nodig. Ookal zou je een computer in de auto bouwen en inprogrammeren hoe het op zonnenenrgie zou moeten lopen. Er is gewoon geen hardware om dat te doen.
ypsilon

Ook planten hebben wel wat meer nodig dan alleen zonlicht hoor, dat wekt alleen de energie op die nodig is voor de omzetting van CO2 en H2O in suikers... Maar als je de theorie volgt hebben planten waarschijnlijk ook een soort van verslaving meegekregen van toen ze nog een zaadje waren.
Gijs

Dat zeg ik toch? Dat er ook voor planten meer nodig is dan alleen zonlicht? Of reageerde je niet op mij?
ypsilon

Sorry Gijs, ik had je post iets te snel gelezen... Ik vind de vergelijking wel erg belangrijk, want het maakt meteen duidelijk dat argumenten als zou "eten een verslaving zijn die ons van bij de geboorte is opgedrongen" en "we kunnen onszelf zo programmeren dat we geen voedsel nodig hebben" belachelijk zijn.
mees

Eten ze daarom zo weinig in afrika? Licht genoeg.
euh nee, ze eten weinig in afrika omdat ze arm zijn. :-? :(
ypsilon

Ik geloof dat 1,2 dat wel doorhad... Zijn uitspraak valt onder de noemer "sarcasme".
Phys

sarcasm is wasted on some people :(
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Marco van Woerden

Het lijkt me niet logisch dat mensen kunnen leven zonder te eten, maar je kunt nooit iets uitsluiten! Als deze mensen beweren dat het mogelijk is, waarom zouden ze dan liegen?
Je kunt soms wel iets uitsluiten. Dat heet wetenschap.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.
MRDavidSingh3

Volgens mij is het leven van licht niet mogelijk.

Als dat wel zo was, zouden deze mensen toch lichamelijk onderzocht moeten worden hoe dat zij zoals planten aan fotosynthese doen. Het menselijk lichaam is hier niet voor gemaakt.
Eten is een verslaving die iedereen van de geboorte af krijgt opgedrongen", houdt dat in dat die mensen menen dat je zelfs als kind al niks meer hoeft te eten? Wordt je dan lichamelijk nog wel volwassen? Waar groei je dan van, waar komt je toenemende lichaamsmassa dan vandaan?
Als kind krijg je borstvoeding, hier is nix verslaving of opgedrongen aan, het is heel natuurlijk

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

MistaKnowlegde

Er is een man die 44 dagen niet heeft gegeten. Zijn naam is David Blaine, en hij is niet alleen illusionist maar ook stuntperformer. Hij heeft 44 dagen in een glazen box boven Londen gehangen, waar hij verbleef zonder eten. Wel heeft hij water gedronken, en na 6 (!) weken ging zijn lichaam er bijna aan onderdoor en heeft hij in water opgeloste vitaminen binnengekregen. Hij heeft dus in ieder geval 6 weken geleefd op slechts water, toch een hele prestatie.

Hier is alles over zijn stunt te vinden: http://www.channel4.com/entertainment/tv/m...ry/story42.html (kijk bij 'The Feat' voor een aantal snelle feiten over de stunt)

Voor de mensen die gaan vragen of ik kan bewijzen dat hij daar echt 44 dagen heeft gehangen: hij hing boven hartje Londen, ik denk dat als hij er even uitklom dat iemand het wel gezien zou hebben, aangezien hij 15 meter boven de grond hing.

ps: misschien een beetje offtopic aangezien hij niet claimt helemaal zonder eten te kunnen, en hij ook gewoon water dronk, maar desondanks leek het me interessant om te melden gezien de interesse van mensen voor dit onderwerp.
SmArT aS hElL

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!