Puzzel Puzzels
Johan2
Artikelen: 0

Re: Islam, paard van Troje?

Wat de Aya Sofia betreft, ik weet geen getal, maar heb herhaaldelijk gehoord, dat er uit vele bronnen geld binnenkomt, maar dan verdampt nog voor de voordeur.
Ach ja, het lijkt Italie wel.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

de grijze muis

Ach ja, veel verdampt als het zonnetje schijnt. Toch heb ik in Italie geen enkel museum gezien dat er beroerd bij lag. Men is er beretrots op.

Ik vergelijk nogal eens een RK met een moslim die, wat tegenwoordig heet, de plattelandsislam aanhangt. Beide weten niets van hun "heilig"boek, hebben dat ook beide niet gelezen en beide weten niets over de geschiedenis van hun geloof. Beide kunnen het lieve mensen zijn.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Hildebrand

Nu even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling van Kombelpeter: is de islam bezig zich binnen te werken in onze samenleving.

Ik denk dat hierop bevestigend geantwoord kan worden. En het is, gezien de huidige ontwikkelingen met betrekking tot de groei van de islam in Europa, nog maar de vraag in hoeverre deze religie net zo vatbaar blijkt voor de virulente ontmythologiseringdrift waar het christendom doorheen is gegaan.

Ik heb mijn twijfels.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.
EelcoStorm

Hildebrand schreef:Nu even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling van Kombelpeter: is de islam bezig zich binnen te werken in onze samenleving.

Ik denk dat hierop bevestigend geantwoord kan worden.
Op welke manier blijkt dat dan?

Eelco
EelcoStorm

Waar gaat het boek precies over? Ik ben in Thessaloniki geboren.   [rr]
De geschiedenis van Thessaloniki tussen grofweg 1500 en 1950. Uitermate leerzaam..

Eelco
Phaesimbrotos

Phaesimbrotos schreef:Waar gaat het boek precies over? Ik ben in Thessaloniki geboren.   [rr]
De geschiedenis van Thessaloniki tussen grofweg 1500 en 1950. Uitermate leerzaam..

Eelco
Over de multiculturele en multireligieuze samenleving in Thessaloniki?
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.
Myzel

moet deze stelling toch echt GROOT gelijk geven,

niet dat ik een racist ben ofzo maar ze komen wel allemaal hier wonen enzo en dan verwachten ze geld!

en wie betaald dat geld? de belasting betaler...

ze werken zwart en trekken uitkering (ik zeg niet dat alle immigranten dat doen,

alleen dat er veel zijn die dat zo doen, er zijn genoeg immigranten die het prima doen hier)

ik vind dat folkert van der g. aan de knoop moet en dat geert wilders gekozen werd (en niet net al pim neergeschoten door een psychopaat)
Hildebrand

EelcoStorm schreef:
Hildebrand schreef:Nu even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling van Kombelpeter: is de islam bezig zich binnen te werken in onze samenleving.

Ik denk dat hierop bevestigend geantwoord kan worden.
Op welke manier blijkt dat dan?

Eelco
Dat blijkt uit de waarneming dat er steeds meer moskeeen worden gebouwd. Dat blijkt uit de cijfers die aangeven dat er momenteel rond de een miljoen islamieten in Nederland wonen op een bevolking van zestien miljoen. Vergelijken we die cijfers even met de aantallen die ik eerder gaf met betrekking tot het aantal christenen in Turkije en het zal duidelijk worden dat mijn bevestigende antwoord op de vraag niet ongegrond is.

Het ligt in de aard der dingen dat dit vertaalt gaat worden in grotere politieke macht waarbij niet zozeer nieuwe partijen uit de grond schieten, maar bestaande partijen van binnenuit worden omgevormd, doordat steeds meer mensen met een islamitische achtergrond zich kandidaat stellen, en door de betreffende partijen middels positieve discriminatie vaak hoog op de kieslijst worden gezet. Het is logisch dat er belangenverschuivingen gaan ontstaan.

Een voorafschaduwing hiervan was onlangs te zien doordat D'66 weigerde een standpunt in te nemen m.b.t. de volkerenmoord op honderdduizenden Armeniers, en Turkije de Turkse kiesgerechtigden in Nederland opdracht gaf juist daarom op deze partij te stemmen, en daarmee tevens een Turkse kandidaat een kamerzetel te bezorgen. Dit had weliswaar niets met religie van doen (in de verte natuurlijk wel) maar het principe is hetzelfde.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Adpruys

In de islam, dat vooral een groepsgeloof is met een politiek streven en allerlei sociale geboden, speelt angst een grote rol. Het is hier niet alleen van belang voor het eigen zieleheil om te geloven en je op een bepaalde manier te gedragen. Het is ook voor het eigen zieleheil van belang dat je anderen verhindert niet te geloven of zich op ongewenste wijze te gedragen of uit te laten. De sociale druk is hierdoor zo sterk dat het persoonlijk initiatief ernstig wordt belemmerd hetgeen ook nadelige sociale gevolgen met zich meebrengt. De grootste nadelige gevolgen ondervinden in een islamitische gemeenschap andersdenkenden. Veel voormalige moslims durven in Nederland niet voor hun veranderde opvattingen uit te komen:
Dat de vrijheid om afstand te nemen van je geloof niet vanzelfsprekend is, ondervond de 22-jarige Ehsan Jami. Deze Nederlander van Iraanse afkomst gelooft niet meer in de islam. Hij wil dit ook gewoon in het openbaar kunnen zeggen, maar dat is hem op doodsbedreigingen komen te staan. Jami richtte het Centrale Comité voor Ex-moslims op en kreeg naast haatmails ook honderden e-mails van jongeren die met dezelfde gevoelens en problemen kampen.

Maatschappelijk debat

Jami is PvdA-raadslid in Leidschendam-Voorburg en heeft zich samen met mede-initiatiefneemster Loubna Berrada en andere Nederlandse ex-moslims verenigd in dit comité. Ze willen met dit officiële orgaan het maatschappelijk debat over vrijheid van geloof en ongeloof aanzwengelen. Daarnaast wil het comité taboes in de moslimwereld over huiselijk geweld en schending van vrouwenrechten [o.a. talloze moslimas die nooit buiten mogen komen] op de agenda zetten. Daarbij roept het de Nederlandse overheid op meer hulp te bieden aan bedreigde ex-moslims.

Koran

Ehsan Jami is sinds zes jaar geen moslim meer. Eén van de redenen om van zijn geloof af te stappen is de aanslagen van 11 september 2001. Hij zegt dat de daders handelden uit naam van een geloof dat ook het zijne was. Daarop bestudeerde hij de Koran en kwam tot de conclusie dat het een "extreem gewelddadig boek" is en besloot om als ex-moslim door het leven te gaan. Dat wil niet zeggen dat hij iets heeft tegen moslims, hij hekelt de islam. Nadat hij zijn besluit had bekendgemaakt schrok hij van sommige vrienden die zijn vrienden niet meer wilden zijn [en ouders die hun kinderen verboden met hem om te gaan]. Zijn ouders hebben begrip voor het feit dat hij niet meer in de islam gelooft.

Mina Ahadi

Elf jaar geleden vluchtte Jami met zijn ouders en zus vanuit Iran naar Nederland. Hij zegt dat hij in Iran de "verschrikkingen" van de islamitische wetgeving, de sharia, aanschouwde. Zo krijgen vrouwen zweepslagen in de gevangenis, omdat ze hun hoofddoek niet dragen. Met zijn comité zegt hij geïnspireerd te zijn door de Duits-Iraanse Mina Ahadi (51). Zij lanceerde eind februari op een persconferentie in Berlijn de nieuwe vereniging 'Zentralrat der Ex-Muslime' met de leuze 'Wir haben abgeschworen'. Sindsdien hebben Ahadi en haar medebestuursleden permanente politiebescherming.
http://www.netwerk.tv/

Dat deze onvrijheid zich in Nederland afspeelt is toch wel schokkend. Het goede werk van Ehsan Jami en Loubna Berrada wilde ik even onder uw aandacht brengen.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going

While you see a chance take it

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!