Ach ja, het lijkt Italie wel.Wat de Aya Sofia betreft, ik weet geen getal, maar heb herhaaldelijk gehoord, dat er uit vele bronnen geld binnenkomt, maar dan verdampt nog voor de voordeur.
Moderator: Rhiannon
Ach ja, het lijkt Italie wel.Wat de Aya Sofia betreft, ik weet geen getal, maar heb herhaaldelijk gehoord, dat er uit vele bronnen geld binnenkomt, maar dan verdampt nog voor de voordeur.
Op welke manier blijkt dat dan?Hildebrand schreef:Nu even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling van Kombelpeter: is de islam bezig zich binnen te werken in onze samenleving.
Ik denk dat hierop bevestigend geantwoord kan worden.
De geschiedenis van Thessaloniki tussen grofweg 1500 en 1950. Uitermate leerzaam..Waar gaat het boek precies over? Ik ben in Thessaloniki geboren. [rr]
Over de multiculturele en multireligieuze samenleving in Thessaloniki?De geschiedenis van Thessaloniki tussen grofweg 1500 en 1950. Uitermate leerzaam..Phaesimbrotos schreef:Waar gaat het boek precies over? Ik ben in Thessaloniki geboren. [rr]
Eelco
Dat blijkt uit de waarneming dat er steeds meer moskeeen worden gebouwd. Dat blijkt uit de cijfers die aangeven dat er momenteel rond de een miljoen islamieten in Nederland wonen op een bevolking van zestien miljoen. Vergelijken we die cijfers even met de aantallen die ik eerder gaf met betrekking tot het aantal christenen in Turkije en het zal duidelijk worden dat mijn bevestigende antwoord op de vraag niet ongegrond is.EelcoStorm schreef:Op welke manier blijkt dat dan?Hildebrand schreef:Nu even terug naar de oorspronkelijke vraagstelling van Kombelpeter: is de islam bezig zich binnen te werken in onze samenleving.
Ik denk dat hierop bevestigend geantwoord kan worden.
Eelco
http://www.netwerk.tv/Dat de vrijheid om afstand te nemen van je geloof niet vanzelfsprekend is, ondervond de 22-jarige Ehsan Jami. Deze Nederlander van Iraanse afkomst gelooft niet meer in de islam. Hij wil dit ook gewoon in het openbaar kunnen zeggen, maar dat is hem op doodsbedreigingen komen te staan. Jami richtte het Centrale Comité voor Ex-moslims op en kreeg naast haatmails ook honderden e-mails van jongeren die met dezelfde gevoelens en problemen kampen.
Maatschappelijk debat
Jami is PvdA-raadslid in Leidschendam-Voorburg en heeft zich samen met mede-initiatiefneemster Loubna Berrada en andere Nederlandse ex-moslims verenigd in dit comité. Ze willen met dit officiële orgaan het maatschappelijk debat over vrijheid van geloof en ongeloof aanzwengelen. Daarnaast wil het comité taboes in de moslimwereld over huiselijk geweld en schending van vrouwenrechten [o.a. talloze moslimas die nooit buiten mogen komen] op de agenda zetten. Daarbij roept het de Nederlandse overheid op meer hulp te bieden aan bedreigde ex-moslims.
Koran
Ehsan Jami is sinds zes jaar geen moslim meer. Eén van de redenen om van zijn geloof af te stappen is de aanslagen van 11 september 2001. Hij zegt dat de daders handelden uit naam van een geloof dat ook het zijne was. Daarop bestudeerde hij de Koran en kwam tot de conclusie dat het een "extreem gewelddadig boek" is en besloot om als ex-moslim door het leven te gaan. Dat wil niet zeggen dat hij iets heeft tegen moslims, hij hekelt de islam. Nadat hij zijn besluit had bekendgemaakt schrok hij van sommige vrienden die zijn vrienden niet meer wilden zijn [en ouders die hun kinderen verboden met hem om te gaan]. Zijn ouders hebben begrip voor het feit dat hij niet meer in de islam gelooft.
Mina Ahadi
Elf jaar geleden vluchtte Jami met zijn ouders en zus vanuit Iran naar Nederland. Hij zegt dat hij in Iran de "verschrikkingen" van de islamitische wetgeving, de sharia, aanschouwde. Zo krijgen vrouwen zweepslagen in de gevangenis, omdat ze hun hoofddoek niet dragen. Met zijn comité zegt hij geïnspireerd te zijn door de Duits-Iraanse Mina Ahadi (51). Zij lanceerde eind februari op een persconferentie in Berlijn de nieuwe vereniging 'Zentralrat der Ex-Muslime' met de leuze 'Wir haben abgeschworen'. Sindsdien hebben Ahadi en haar medebestuursleden permanente politiebescherming.