Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
MaSma
Artikelen: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 20:22

Re: Ethiek : Ads door google

Ik denk dat we gewoon in een soort van nieuw, modern tijdperk terecht zijn gekomen. Waarin vele mensen die in luxe leven, meerdere moglijkheden hebben om informatie over andere personen te achthalen. Met het stukje technologie dat deze wereld bezit, zou je moeten vrezen voor de toekomst.
Faith does not give you the answers, it just stops you asking the questions. - Frater Ravus

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Ethiek : Ads door google

Ik denk dat we anonimiteit en privacy als iets van vroeger moeten beschouwen. Neem aan dat je altijd en overal bekeken wordt en dat alles wat je doet opgenomen en bewaard wordt. De enige privacy die je hebt is in je eigen hoofd.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

KeathFloris
Artikelen: 0
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 16:34

Re: Ethiek : Ads door google

Die mogelijkheid is er dus wel, want men kan controleren wie gebruik maakt van google earth,


Hoe wordt dat gecontroleerd dan? Op het begin staat er voor dat je Google Earth installeerd heel duidelijk: "No personal information will be transmitted". Dit houdt dus in dat er geen persoonlijke informatie wordt verzonden, en dus ook niet waar jij naar kijkt op Goole Earth. Verder is het nog zo dat je Google Earth ook kunt gebruiken zonder dat je je internet hebt aan gesloten, dit heb ik net getest XD. Nu vraag ik me af hoe wordt dat dan gecontroleerd?
Benm
Artikelen: 0
Berichten: 12.260
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 01:23

Re: Ethiek : Ads door google

Ik denk dat we anonimiteit en privacy als iets van vroeger moeten beschouwen. Neem aan dat je altijd en overal bekeken wordt en dat alles wat je doet opgenomen en bewaard wordt. De enige privacy die je hebt is in je eigen hoofd.
Helaas vrees ik dat dit voor alledaags gebruik inderdaad zo is geworden. Maar het vervelende eraan is dat de continue registratie van alles wat los en vast zit vooral goedwillende burgers treft. Velen zullen niet de moeite nemen om hun activiteiten te verbergen, wellicht omdat ze denken niets te verbergen te hebben, of omdat het voor alledaags gebruik domweg onpraktisch is.

Maar of mensen met slechte intenties er last van hebben is twijfelachtig. Communicatie verborgen houden voor de gebruikelijke taps is technisch echt niet zo moeilijk... niet dat men zich zomaar kan ontrekken aan iedere tapmogelijkheid, maar screening door brede speurneuzen als echelon vermijden kan er prima mee. Er is wel weer zoveel encrypted verkeer dat overheden onmogelijk alles kunnen decrypten voor analyse, wat dat betreft kunnen terroristen op hun gemak hun plannen online uitwisselen.

Maar zoals Franklin al inzag hebben we het vooral aan onszelf te danken...
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
Victory through technology
Gebruikersavatar
MaSma
Artikelen: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 20:22

Re: Ethiek : Ads door google

Hoe wordt dat gecontroleerd dan? Op het begin staat er voor dat je Google Earth installeerd heel duidelijk: "No personal information will be transmitted". Dit houdt dus in dat er geen persoonlijke informatie wordt verzonden, en dus ook niet waar jij naar kijkt op Goole Earth. Verder is het nog zo dat je Google Earth ook kunt gebruiken zonder dat je je internet hebt aan gesloten, dit heb ik net getest XD. Nu vraag ik me af hoe wordt dat dan gecontroleerd?


Terrorisme is nou eenmaal toch niet meer te vermijden.

Er had zo een bom op de gebeurtenis van het song festival kunnen landen.

Dat kan je nou eenmaal niet meer tegengaan.
Faith does not give you the answers, it just stops you asking the questions. - Frater Ravus
BDE
Artikelen: 0

Re: Ethiek : Ads door google

We willen wel alles gratis. Maar voor niks gaat de zon op.

Zonder advertenties had Google allang weg geweest.

Dat zou toch jammer zijn want het is toch een zeer bruikbare functie op het net.

Af en toe een ad toevoegen is niet erg maar rommelen met mijn persoons gegevens wel.

Dat is bekent bij Google en ze zijn nog niet betrapt op misbruik.
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Ethiek : Ads door google

Helaas vrees ik dat dit voor alledaags gebruik inderdaad zo is geworden. Maar het vervelende eraan is dat de continue registratie van alles wat los en vast zit vooral goedwillende burgers treft.
De meerderheid van "iedereen" is meestal inderdaad goedwillend en goed bedoelend. [Dit is een hint voor een oplossing]
Velen zullen niet de moeite nemen om hun activiteiten te verbergen, wellicht omdat ze denken niets te verbergen te hebben, of omdat het voor alledaags gebruik domweg onpraktisch is.
Je weet ook niet wat morgen verboden zal worden, soms met terugwerkende kracht. **** happens. Sometimes.
Maar of mensen met slechte intenties er last van hebben is twijfelachtig. Communicatie verborgen houden voor de gebruikelijke taps is technisch echt niet zo moeilijk... niet dat men zich zomaar kan ontrekken aan iedere tapmogelijkheid, maar screening door brede speurneuzen als echelon vermijden kan er prima mee. Er is wel weer zoveel encrypted verkeer dat overheden onmogelijk alles kunnen decrypten voor analyse, wat dat betreft kunnen terroristen op hun gemak hun plannen online uitwisselen.
Aftappen, registeren, video-toezicht, dataminning, hebben NIETS te maken met misdaadbestrijding. Het werkt niet, het leidt tot niets, en op deze manier KUN je deze dingen niet aanpakken. Denken dat dit alles ook maar iets aan veiligheid zou toevoeren is te belachelijk voor woorden, zoals de oude franklin ook wel al inzag.

Volgens mij de enige mogelijke oplossing is waarschijnlijk Sousveillance of The Transparent Society.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
KeathFloris
Artikelen: 0
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 16:34

Re: Ethiek : Ads door google

MaSma schreef:Terrorisme is nou eenmaal toch niet meer te vermijden.

Er had zo een bom op de gebeurtenis van het song festival kunnen landen.

Dat kan je nou eenmaal niet meer tegengaan.


Je kunt het niet tegen gaa nee maar dat is nog geen reden om terroristen zoveel mogenlijk middelen te geven om het te bevorderen.

Buiten dat snap ik niet waarom je mij hier quote, het is niet echt een antwoord op mijn vraag :(
ViDector
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 mei 2007, 19:03

Re: Ethiek : Ads door google

hmm..

Waarom zouden terroristen google earth gebruiken om een aanslag te plegen... om een straat naam op te zoeken?

Als ze google earth zouden moeten gebruiken om een gebouw te vinden om een aanslag te plegen heeft het niet zoveel nut want dan is dat gebouw niet belangrijk genoeg.

Terroristen kunnen zich verstoppen voor de amerikanen waarom zouden ze dan google earth gebruiken?

Als ze info willen hebben over een gebouw hoeven ze maar een afspraak te maken en ze hebben een heel technisch bouwplan hebben van het gebouw. :(
pliep pliep
KeathFloris
Artikelen: 0
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 16:34

Re: Ethiek : Ads door google

ViDector schreef:hmm..

Waarom zouden terroristen google earth gebruiken om een aanslag te plegen... om een straat naam op te zoeken?

Als ze google earth zouden moeten gebruiken om een gebouw te vinden om een aanslag te plegen heeft het niet zoveel nut want dan is dat gebouw niet belangrijk genoeg.

Terroristen kunnen zich verstoppen voor de amerikanen waarom zouden ze dan google earth gebruiken?

Als ze info willen hebben over een gebouw hoeven ze maar een afspraak te maken en ze hebben een heel technisch bouwplan hebben van het gebouw. :(
Het gaat er ook niet om dat ze er straat namen op opzoeken, natuurlijk niet. Het gaat erom dat je nu zonder op te vallen heel erg uitgebreid delen van landen en steden kunt bekijken, zelfs in 3D. Ik denk ook dat bijvoorbeeld vliegvelden eenvoudig te bekijken zijn, waardoor je eenvoudiger een aanslag zou kunnen plegen. Natuurlijk zou je ergens met veel pijn en moeite een blueprint van een gebouw kunnen krijgen, maar het "voordeel" van Google Earth is dat je bijna je hele aanslag prive en alleen kan voorbereiden, zonder het risico dat je bijvoorbeeld wordt verraden.

Ook zie je bijvoorbeeld (ex) geheime locaties van bijvoorbeeld een legerbasis.

Ik begrijp niet helemaal wat je met de zin: "Terroristen kunnen zich verstoppen voor de amerikanen waarom zouden ze dan google earth gebruiken?" bedoeld.
ViDector
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 mei 2007, 19:03

Re: Ethiek : Ads door google

KeathFloris schreef:Het gaat er ook niet om dat ze er straat namen op opzoeken, natuurlijk niet. Het gaat erom dat je nu zonder op te vallen heel erg uitgebreid delen van landen en steden kunt bekijken, zelfs in 3D. Ik denk ook dat bijvoorbeeld vliegvelden eenvoudig te bekijken zijn, waardoor je eenvoudiger een aanslag zou kunnen plegen. Natuurlijk zou je ergens met veel pijn en moeite een blueprint van een gebouw kunnen krijgen, maar het "voordeel" van Google Earth is dat je bijna je hele aanslag prive en alleen kan voorbereiden, zonder het risico dat je bijvoorbeeld wordt verraden.

Ook zie je bijvoorbeeld (ex) geheime locaties van bijvoorbeeld een legerbasis.

Ik begrijp niet helemaal wat je met de zin: "Terroristen kunnen zich verstoppen voor de amerikanen waarom zouden ze dan google earth gebruiken?" bedoeld.
dat laatste bedoel ik, ze hebben zoveel connecties en ze kunnen de FBI of CIA van zich af houden, dan hebben ze echt niks aan google earth want daar kan je haast niks zien.

Je kan helemaal niet een aanslag prive en alleen voorbereiden omdat je alleen een plaatje van een bovenkant van een gebouw ziet.. als je hem 3-d maakt dan genereert google earth er een grijze blok onder....

dan kan je nog veel beter naar discovery kijken en dan kijken naar enormous structures (ofzoiets).

hoe wilde je een aanslag plegen als je alleen de locatie en de vorm van het gebouw ziet?

(ik snap wat je bedoelt dat je bij google earth de belangrijke dingen kan zien, maar he alsof de terroristen dat zelf niet weten... daarvoor hebben ze echt geen google earth voor nodig hor :( )
pliep pliep
KeathFloris
Artikelen: 0
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 16:34

Re: Ethiek : Ads door google

dat laatste bedoel ik, ze hebben zoveel connecties en ze kunnen de FBI of CIA van zich af houden, dan hebben ze echt niks aan google earth want daar kan je haast niks zien.
Natuurlijk kunnen ze proberen de FBI of CIA van zich af te houden, maar de kans is er dan dat ze gepakt worden. Als je ervoor zorgt dat de FBI en CIA er niets vanaf weten, is het een grote zorg minder.
ViDector schreef:Je kan helemaal niet een aanslag prive en alleen voorbereiden omdat je alleen een plaatje van een bovenkant van een gebouw ziet.. als je hem 3-d maakt dan genereert google earth er een grijze blok onder....

dan kan je nog veel beter naar discovery kijken en dan kijken naar enormous structures (ofzoiets).
Eerst even over de bovenkant van het gebouw. Daar hebben terroristen zeker wel wat aan, je kunt zo makkelijk de plattegrond bepalen (als je ze geen blauwdruk hebben natuurlijk) en je kunt plaatsen aangeven waar ze bijvoorbeeld bommen willen plaatsen. Ze hebben van boven af een goed overzicht over een totaal gebouw.

Over het grijze blok... dit was zo ja 2 jaar geleden, inmiddels heb je (bij de betaalde versie) goed in kleur gegenereerde 3D beelden van grote steden, al maakt het niets uit of het grijs is of met kleur, het gaat erom dat terroristen inmiddels zo door steden kunnen "lopen" en plaatsen kunnen aangeven waar ze bijvoorbeeld mensen willen hebben staan tijdens de aanslag. Dit bespaard allemaal een hoop tijd, ze hoeven namelijk niet naar de stad toe, of foto's te maken enzo.
ViDector schreef:hoe wilde je een aanslag plegen als je alleen de locatie en de vorm van het gebouw ziet?

(ik snap wat je bedoelt dat je bij google earth de belangrijke dingen kan zien, maar he alsof de terroristen dat zelf niet weten... daarvoor hebben ze echt geen google earth voor nodig hor :( )
Ik geloof dat ik nu die laatste vraag wel uitgelegd heb.

En nee, terroristen wisten ook veel dingen niet. Mbv Google Earth kun je nu tot op de meter naukeurig bepalen waar een militaire basis zich bevind(en er evt een bom op storten :( )
Gebruikersavatar
ypsilon
Artikelen: 0
Berichten: 11.076
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:03

Re: Ethiek : Ads door google

Terorisme is een reëel probleem in onze samenleving, maar dat wil niet zeggen dat we elk handigheidje dat voor terroristen mogelijk ook voordeel kan opleveren vaarwel moeten zeggen. Als we auto's afschaffen kunnen er geen bomauto's meer rondrijden... Dit soort paranoia gaat ten koste van onze vrijheid. Het zou veel beter zijn de oorzaken van dit soort extremisme aan te pakken: zolang de grond gevoed wordt vindt het zaad toch wel zijn weg, of dat nu via een computerprogrammaatje is of niet...
KeathFloris
Artikelen: 0
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 16:34

Re: Ethiek : Ads door google

Helemaal mee eens. Ik vind ook zeker niet dat het moet worden afgeschaft. Dit Google Earth "probleem" bracht ik alleen onder de aandacht omdat mensen al klagen als het over Google zelf gaat, daarom vroeg ik me af wat ze hier dan wel niet van zouden vinden

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

ViDector
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 mei 2007, 19:03

Re: Ethiek : Ads door google

Ik zeg niet dat ze de FBI of de CIA van zich af kunnen houden, ik zeg dat ze dat al doen! Daar hebben ze dus zulke enorme technieken voor nodig om de FBI en de CIA weg te houden, dat geeft al aan dat ze dus veel beter technieken/connecties hebben dan google earth.....

je kan het wel over een bovenkant van een gebouw hebben, punt 1, om daar te komen moet je door het gebouw waar je dus niks vanaf weet(wat dus ook lekker on opvallend is..) en anders moet je d'r met een heli ofzo op landen...

Als je de betaalde versie wilde kopen, hoe wilde je dat doen zonder je gegevens vrij te geven?

terroristen gaan altijd naar de plekken met de meeste mensen, dat is dus bijvoorbeeld op een metrostation, op een winkelcentrum of op een markt.

Een markt zie je niet altijd op google earth, soms wel soms niet. Een metro of winkelcentrum zie je ook niet met google earth.

Waarom zouden terroristen google earth dan willen gebruiken om een aanslag te plegen....?
pliep pliep

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!