Ik ben ook zeker niet te vinden voor extreem-rechts.
Ik heb zo de indruk dat die mensen vrij kortzichtig zijn in hun standpunten, geen respect hebben voor mensen die evenveel recht hebben op dat respect, egoïstisch zijn en niet voor een samenleving zorgen waar je fier op kan zijn, waarmee ik bedoel dat je door je extreem-rechtse standpunten te uiten vijanden maakt, en bepaalde bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en ze in een slecht daglicht stelt... Dit zou geen politieke strekking mogen zijn, een politieke strekking zou toch tot doel moeten hebben dat het zo veel mogelijk mensen gelukkig maakt, en het aangenaam moet maken om te leven in dat land. Dat gaat in mijn ogen niet door bevolkingsgroepen uit te sluiten of te benadelen. Zo werk je wrok en vijandigheid in de hand. En dat is toch het laatste wat je wil binnen je eigen land.
Verder kan ik mensen die racistisch zijn (waarmee ik
niet per se zeg dat extreem rechts racistisch is, hoewel ik dat zelf misschien wel een beetje zo vind) echt héééééélemaal niet begrijpen. In mijn ogen zijn dat
mensen die helemaal geen inlevingsvermogen hebben in wat andere mensen voelen of denken. Het zijn vaak racisten die de oorzaak zijn van problemen en niet omgekeerd. Nu zijn we echter zo ver geëvolueerd dat veel kleurlingen al niet meer afwachten op een negatieve reactie van ons, maar er gewoon vanuit gaan dat wij hen niet graag hebben, en omdat ze zich in een ondergeschikte positie voelen zitten, gedragen zij zich ook wel eens lastig. Het is een reactie op een reactie van ons (de derde wet van newton als het ware
), ze voelen zich onbegrepen. En mensen terugsturen die hier geboren zijn, is al helemaal belachelijk. Wat hebben die in het geboorteland van hun ouders te zoeken, niks!