qrnlk schreef:Je zegt dat alsof het een gegeven feit zou zijn. Dat is het niet.
Wat is jouw definitie van 'chaos'? Wat heeft het nu te maken met conflict? Waarom zou conflict noodzakelijk zijn? Is het zo moeilijk om een wereld voor te stellen zonder conflict? (
more)
Zolang ik niet weet wat 'chaos' moet voorstellen kan ik hier niet veel mee.
Ik denk dat je perfectie te absoluut ziet; Een dop kan perfect passen op een fles. Je kunt een perfect cadeau ontvangen. Je kunt een perfectie score halen op een examen. Perfectie heeft slechts betekenis in context.
Je kunt perfectie inderdaad zo definieren dat het niet meer kan bestaan. Dat wil echter niet zeggen dat dit de enige mogelijke definitie is en dat deze conclusie zou gelden voor elke mogelijke definitie van het concept 'perfect'.
chaos is mijn geloof. (ken je de chaostheorie btw?) daar heb ik het ietwat van afgeleid.
de enige waarheid, de enige absolutie wat mij betreft. overal conflict.. zoals ik eerder al zei.. van atomair niveau (en nog kleiner niveau) tot de werkelijheid die onze geest ervaart.. alles is chaotisch. overal conflict.. altijd.
deze wereld is chaos, dit heelal is chaos en zelf het zogenaamde 'niets' buiten het heelal kent haar aandeel van chaos.
voor ons mensen is er een perfect einde, als ons lichaam eenmaal sterft, dan sterft onze geest ook. en wanneer onze geest sterft dan bestaan we niet meer.
Je kunt perfectie inderdaad zo definieren dat het niet meer kan bestaan. Dat wil echter niet zeggen dat dit de enige mogelijke definitie is en dat deze conclusie zou gelden voor elke mogelijke definitie van het concept 'perfect'.
de handelingen waar jij op doelt.. een dop die perfect op een fles past.. een perfecte score voor een test..
je spreekt dan over relatieve perfectie.. een perfectie die we zelf toegekend hebben aan deze verschijnselen.
de dop lijkt en zou zelfs wiskundig gezien perfect op de fles kunnen passen.. dat is wat wij zien.. het past precies.. maar onder die illusie van ordelijkheid.. vindt zoveel conflict plaats.. atomen die voortdurend tegen elkaar aan kaatsen en rondbewegen.. en zelfs binnen die bewegende atomen vindt conflict plaats.
de test is zodanig beantwoordt dat je een perfecte score krijgt.. je beantwoordt vragen waar de kennismaatschappij al een antwoord op heeft verzonnen. en je weet toevallig wat die antwoorden zijn.
maar die vragen en antwoorden zijn verzonnen door wezens die niet in staat zijn om echte ordelijkheid te creeren, slechts om te geloven in die ordelijkheid.
besides dat je een perfect resultaat voor een mogelijk ingewikkelde test haalt wil niet meteen zeggen dat je perfect weet hoe alles zit, enkel dat je de antwoorden op die vragen nagenoeg 'perfect' in je koppie hebt gestampt.