Puzzel Puzzels
Keihan
Artikelen: 0

Wet van de geschiedenis!

Leute!

Mischien hebben jullie de wet van de geschiedenis ooit eens gehoord: De proletariaat komt aan de macht (de arbeider komen aan de macht en verzetten zich tegen de onderdrukkers)

Ik heb een theorie dat alles verklaart ! Namelijk dat de wet van de geschiedenis en mensheid is: Dat de mensheid altijd alles eenvoudig en handig voor zich maakt! Wat zijn willen en wat het beste voor hun is!

Voorbeelden:

-uitvinden van wiel

-maken van regels

-godsdienst ( het leven makkelijker te maken )(toevallig kan dit ook door God gestuurd zijn

-en alles wat een mens vooruitboeking heeft gehaald ! Dat is de regel van de geschiedenis! De wet van de geschiedenis ! De motto van de mensheid!

Dit is maar een amateuristische theoriie , dus mensen beoordeel er maar op los!
Do you believe that I am God?NO

But why believes some people that there ISN'T any God.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Assassinator

Re: Wet van de geschiedenis!

Volgens mij is men er al lang achter dat de mens alles doet om het zichzelf gemakkelijk te maken :D Wij zijn biologisch gezien een erg algemeen beestje qua kunnen, we zijn lichamelijk gezien (zonder dus onze hersenen mee te tellen) nergens echt op toegespitst. Onze hersenen daarintegen zijn wel toegespitst, namelijk op het oplossen van problemen. Met die vaardigheid kan onze soort zichzelf aanpassen aan nieuwe omstandigheden, en dit blijkt veel effectiever (té effectief misschien) dan lichamelijk toespitsen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

ghrasp

Laatst zag ik een programma (stukje tenminste) van iemand die in zwembroek de himalaya beklom. Die had kennelijk nog niet van die wet gehoord.
Kjell

mensen worden niet gedreven door een motto, het wiel is uitgevonden door misschien iemand die met garen klosje werkte, dat garen klosje hadden ze nodig om vezels te versterken, om bvb kleding dicht te snoeren, gewoon om het niet koud te hebben. warm te hebben.

Mensen passen zich aan omdat ze gedreven worden door de nood, niks god, honger drijft ons, honger naar.

Neemt een regering deze hongers :D weg dan zijn de slaven zo mak als een lammetje en kunnen ze gemolken worden :D
Wie niet slim is moet sterk zijn.
Morzon

Ik heb een theorie dat alles verklaart !
Niet alles.

Heb je wel een beetje rondgekeken op het forum?
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
Jeroen Bouterse

Je kunt je afvragen waarom men de stoommachine niet 5000 jaar geleden heeft uitgevonden als deze theorie alles verklaart. Hield men pas in de 18e eeuw niet meer van werken?
Rogier

Ik zeg maar zo: The only thing we learn from history is that we learn nothing from history.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
qrnlk
Lorentziaan

Je kunt je afvragen waarom men de stoommachine niet 5000 jaar geleden heeft uitgevonden als deze theorie alles verklaart. Hield men pas in de 18e eeuw niet meer van werken?
Wellicht werd het toen pas te duur om mensen aan het werk te hebben?

Mensen kunnen niet echt snel werken en zijn beperkt in hun nauwkeurigheid en herhaalbaarheid. Hoe meer mensen je aan het werk hebt hoe proportioneel minder goede mensen je aan het werk kunt hebben. Meer mensen leid vanzelf tot een lagere kwaliteit.

Het begint dus in het klein: Machines om de productiviteit van het ambachtelijke productie proces te verhogen, meer mensen aan het werk, simpeler ontwerpen die eenvoudiger te maken zijn, meer mensen aan het werk, gedeeltelijke automatisering van het productie proces om het deel producten uniform te maken, tot volledige automatisering.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Jeroen Bouterse

qrnlk, op welk gedeelte van mijn post reageer je?

De these van dit topic is: "theorie A verklaart alles". Ik reageer daarop door te zeggen: "A alleen verklaart X niet". Probeer je nu aan te tonen dat A wel X verklaart, of dat jij X op een andere manier kunt verklaren? (Dat eerste zie ik namelijk niet uit je post volgen, en dat tweede lijkt me niet terzake doen.)
qrnlk
Lorentziaan

Mensen maken het zich zelf zo eenvoudig mogelijk. Zolang mensen kracht voldeed was er geen motivatie om iets anders te bedenken, mensen maken was bovendien vrij eenvoudig. Pas toen mensen niet meer in staat waren ging men nog eenvoudiger manieren verzinnen.

Het enige probleem dat ik zie in deze theorie is dat "mensen" vooral betrekking moet hebben op de machtigen, de elite, en niet op de slaven die het daadwerkelijke werk doen zonder enige vorm van vrijheid.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Jeroen Bouterse

Nu haal je er technologische factoren, een soort historisch materialisme en sociale hiërarchie bij èn je vergeet dat als differentiatie een premisse is in je redenering, je theorie dus de differentiatie niet verklaart. Terwijl die er nota bene zo'n beetje het belangrijkste gegeven in lijkt te zijn, gezien de beperking die je eraan toevoegt dat je theorie alleen betrekking heeft op de elite (alsof alleen de elite de geschiedenis maakt).

Maken die slaven het zichzelf gemakkelijk? Ik denk het niet. Of je moet zeggen dat ze doen wat hen in hun positie het best dunkt. Maar dan zijn we op zo'n truism beland dat ik werkelijk geen flauw idee heb wat deze theorie bijdraagt aan welk historisch probleem dan ook.

Huiswerkopdracht: verklaar de christelijke ascetische bewegingen van de derde eeuw vanuit de allesverklarende historische wet dat mensen het zichzelf gemakkelijk proberen te maken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!