Het zijn voor mij verschillende vragen.
Zijn er onderzoeken bekend naar afasie en psychosen. Komt dat statistisch vaker voor. Hoe reageren patiënten. Hoe is verder behandeld. Waar zou ik daar op het net wat van kunnen vinden zodat ik me daar wat ik kan lezen.
Persoonlijk ben ik absoluut niet bekend met verschillende behandelingsmethoden op psychologisch gebied. Op een afstand zie ik gebeuren dat een afasie patiënt, die (in dit geval) amper vormen heeft van communicatie door lichamelijke en geestelijke handicaps, door een niet erkende therapeut maar steeds geconfronteerd wordt met een incest verleden.
Mijn persoonlijke mening als leek is a. een niet erkende therapeut.....

. b. Hier over praten terwijl zij niet/amper in de mogelijkheid is haar boosheid, woede, frustratie, verdriet, pijn en wat dan ook, dat met het oprakelen van dit gebeuren omhoog komt, op een gerichte wijze te verwerken kan ik mijn ogen juist meer kwaad doen dan goed.
Hierover wil ik mij verder inlezen en verdere informatie zoeken. Waar zou ik dit kunnen vinden.
Zou het oprakelen van deze zaken mogelijk ten grondslag kunnen liggen voor een psychose.
Ik hoop dat ik hier nu duidelijker ben.