The Don schreef:Mijn taalkennis is niet perfect maar voldoende om met zekerheid te zeggen dat het een slecht geschreven artikel is. Maar inderdaad daar gaat het niet om dus dat laten we even terzijde. Het zou wel fijn zijn dat je toe zou geven dat het geen goed geschreven artikel is.
Ik weet best wel dat B12 een co-enzym is. Maar ik snap de plaatsing van de opmerkingen over foliumzuur en b12 niet in het gehele verhaal. Ook je verhaal over de sulfaat reducerende bacterien zijn in deze context misplaatst of met andere woorden ze dragen niets bij aan je argumentatie. Je zou ook alle pro en pre biotica erbij kunnen trekken of wat dacht je van de Tannines in rode wijn of de omega-3 en -6 vetzuren in vis....etc..etc...
Dat mag je me mij eens aanwijzen waar je dit vandaan hebt omdat de Glutathione S transferase enzymen beschouwd worden als een aparte familie (GST enzymsysteem)
Het gaat nog steeds niet om het taalgebruik of de slechte OPZET taaltechnisch ik heb het artikel niet taaltechnisch onderzocht het is op dat vlak mogelijk erg mager..dus stap daar maar vanaf,het gaat erom of de inhoudelijke feiten kloppen...
Nogmaals ,het is niet mijn verhaal,en inderdaad ,je kan alle genoemde factoren,de Tannines Omega -3 en -6 vetzuren inderdaad in het verhaal plaatsen,als je wilt ook ook broccoli....Jammer dat je geen patent op een peertje kan aanvragen.grapefruit , granaatappels en gember.appels en noem maar op...wauw wat een potentiaal in groente en fruit....het lijken wel geneesmiddelen... . Klopt het is allemaal gelinkt met elkaar. Co- enzymen ondersteunen overigens de enzymwerking (van de ontgifting) dus wezenlijk in het verhaal.Toevallig zijn de B-vitamines waar ook foliumzuur(b11) onder valt ,zeer belangrijk voor het ontschadelijk maken van vrije radicalen,het zenuwstelsen en de bloedopbouw en vele andere processen.Wat een potentiaal...
Je hebt gelijk wat het glutatione S transferase aangaat,fout van mijn kant doet echtervoor het verdere verhaal niet ter zake. Bacterien (en overigens ook virussen) spelen een rol door de bio-chemishe componenten die het ontgiftingssysteem tevens belasten.
Wat ter zake doet is,of je ermee accord gaat dat er enzymsystemen betaan die noodzakelijk zijn voor de ontgifting om ziekte te voorkomen. En dat er in dit enzymsysteem op erfelijke basis verschillen zijn aan te treffen.Het gaat eerst eens om de basis,want dit zijn gewoon wetenschappelijke feiten.
Beste Wendytje, ten eerste,WAARDOOR ontstaan gen-mutaties? Zou chemische irritatie, (of zelfs straling) ermee te maken kunnen hebben? En waarom worden sommige beschadigingen in erfelijk materiaal niet gerepareerd en ontstaan afwijkingen(zowel in genen als in het enzymsysteem?) zijn ziektes natuurlijk en welke ziektes zijn natuurlijk en welke niet?
Waarom wordt een gen werkzaam of niet werkzaam, en uit zich de ziekte?(BRCA1, BRCA2 P53 en anderen...)Bekijk daarvoor de epigenetica eens.. ?
Waar ik heen wil,is dat de meeste onze ziektes door ons gedrag in zowel de wetenschap,als ook de gezondheidszorg als ook in de samenleving worden veroorzaakt en ondersteund.De verantwoording voor het ontstaan van deze ziektes wil echter niemand nemen,daarom ''weet men nog steeds niet'' wat deze verschillende ziektes veroorzaakt....Ik beweer dat men het eigenlijk wel weet en dat er een oplossing bestaat die vanwege onze denkwijze niet mogelijk wordt gemaakt omdat we ziekte als eindproces gaan behandelen vanwege onze belangen..We nemen namelijk op de koop toe dat we ziek worden van ons gedrag....
Niet allemaal tegelijk AUB.
R