De VS zijn sinds 9/11 zo bang voor een biologische aanval, dat in honderden laboratoria geëxperimenteerd wordt met ziekteverwekkers. Bloedlink, zegt een Texaanse klokkenluider.
Lees meer... Kijk
Lees meer... New Scientist
Je bedoelt, je schiet in eigen doel?gheghe, dan schiet je je doel wel heel erg voorbij, nietwaar?![]()
Benm schreef:.//..
Als je dit verhaal ziet http://www.newscientist.com/article/mg18024201.000) denk ik ..//..
ingetrokken artikel?Sorry there has been an error. The article you were looking for could not be found -- please try our search.
ingetrokken artikel?
Is dat wel zo, of is dit een wijdverspreid misverstand? Denk bijvoorbeeld aan die Pakistanees die werkte in die fabriek waar het uranium wordt verrijkt (in Nederland gevestigd maar eigendom van meerder landen waaronder een aantal grote Europese landen).Wat ik me hierover ook en misschien wel vooral afvraag: het ontbreekt terroristen mogelijk wel aan kennis en/of technologie, maar niet aan fondsen.
Dat is wel een reeel risico van het gebruik van biowapens door terroristen. De techniek die bij dat onderzoek komt kijken is welliswaar complex, maar het resultaat hoeft eigenlijk niet bijster goed te zijn om toch grote schade te kunnen aanrichten.Met hetzelfde geld kan je veel meer winst boeken of schade aanrichten wanneer je meer lowtechtechnieken gebruikt.