Moderator: Rhiannon
Jezus Christ, wat een betutteling, if I may say so. We hebben hier in Nederland ook wel eens van die, uhm, niet-al-te-veel-voor-andere-opvattingen-openstaande mensen die gaan zeuren als je op zondag je ramen lapt, maar tenzij je in een zogenaamde zwarte-kousen gemeente woont is er niemand die zich daar aan stoort.
Als ik de posts voor de mijne niet had gelezen, had ik je om deze vraag voor gek willen verklaren. Toen ik echter de posts begon te lezen, ontdekte ik dat er nog écht wetgeving voor dit soort flauwekulletjes bestaat ook! Op WSF kom je de gekste dingen tegen, zo blijkt maar weer. Ongelofelijk gewoon! Kom op zeg, zondagen zijn helemaal uit. Da's iets van voor de oorlog. Dat daar nog wetgeving voor is!Ik vroeg me eigelijk af of je in België je gras mag maaien op een feestdag.
Eh? pi.gifDit lijkt me ook echt iets voor 't CDA, zich druk maken om dit soort wetjes door te drukken.
Ik daaaaacht ut niet! Veel zwarte kousen kinderen hier zijn zo ja, heilige boontjes. Maar goed, het is hier op zondag en op dergelijke feestdagen dus ook echt doods en uitgestorven, bijna eng. Gelukkig woon ik niet vlak bij de écht harde kern, als ik die door de supermarkt zie lopen...Waardenburg valt toch wel mee? Daar kon ik ook nog zonder stenen naar me toegegooid te krijgen op zondag doorheen rijden toen er file stond op de A2.
In het ***dorp waar ik woon is het altijd doods en uitgestorven. Ik durf er m'n handen voor in het vuur te steken dat dit dorp een goede kanshebber is voor de prijs van saaiste dorp van Nederland. pi.gifIk daaaaacht ut niet! Veel zwarte kousen kinderen hier zijn zo ja, heilige boontjes. Maar goed, het is hier op zondag en op dergelijke feestdagen dus ook echt doods en uitgestorven, bijna eng. Gelukkig woon ik niet vlak bij de écht harde kern, als ik die door de supermarkt zie lopen...
Als ik het mij goed herinner was het CDA wel een tegenstander van de zondagopeningen tijdens het 2de Paarse kabinet.Dan moet je toch beter opletten. Het CDA is geen tegenstander van de zondagopeningen van winkels en dergelijke. De ChristenUnie dan weer wel, maar die hebben toegezegd dit soort zaken niet te willen terugdraaien.
Dadelijk gaat ze jou nog vertellen dat je naar de kerk moet.Ja dat heb ik ook eens gehad!! mn (80jarige) buurvrouw schreeuwend en tierend hoe ik het in mn hoofd haalde op zondag mn ramen te gaan lappen... ehh nou..