Ik zou zeggen:
"Je bent Antoon en je hebt energie. Hoeveel energie je hebt en in welke vorm (massa, kinetisch, chemisch, etc...) weet ik natuurlijk niet, maar als je op de weegschaal gaat staan dan weet jij je massa in ieder geval.
En toch is het zo. Massa is equivalent aan Energie. Ik zou dan eerder zeggen: Ik heb snelheid, dus ik heb Energie. Maar dat is 'n woord spelletje.Je kan toch moeilijk zeggen dat een object in beweging energie is.
Het bevat energie. maar ik vind het zo raar klinken: " Ik heb een snelheid dus ik ben energie "
Het zelfde voel ik als iemand zegt " Ik heb een massa dus ik ben energie "
Weegschaal geeft het gewicht van iemand (of iets) weer. En dat hangt weer af van de aantrekkingskracht van het hemellichaam waar je je op dat moment op begeeft; ik neem aan dat dat aarde ismaar als je op de weegschaal gaat staan dan weet jij je massa in ieder geval.
Het is, als je wil (maar natuurlijk zijn dit uitspraken die wringen met quantummechanica), een wolk van rondvliegende quarks en gluonen. Ik zeg niet dat er enige analogie is in het algemeen (het gaat over een compleet verschillende kracht), alleen dat ook hier een wolk van deeltjes (en antideeltjes) in de kern zitten, en dat daardoor het proton een zekere afmeting heeft.maar een proton is bij mijn weten toch geen wolk van rondvliegende quarks
Het absoluute 0 punt is niet te bereiken,er blijft dus altijd energie achter.Om het Absoluute 0 punt te bereiken zal je bv het absoluute vacuum moeten kunnen creeren,dat is ook onmogelijk gezien de materie die we zien.Haal je alle energie uit een bepaalde stof,dan zou het een temperatuur van 0 kelvin krijgen.
Dat is zuiver thermodynamisch te verklaren: een warmtestroom loopt alleen van iets warmers naar iets kouders. Wil je iets op 0 K brengen dan heb je daarvoor al minstens iets anders van 0 K nodigHet absolute 0 punt is niet te bereiken,