Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Benm
Artikelen: 0

Re: Gevaarlijke experimenten in de vs

Ik vraag me af of terroristen zo dom zouden zijn ziekteverwekkers te gebruiken, omdat deze niet gericht kunnen worden en op den duur, mocht het erg uit de hand lopen, "eigen mensen" zouden kunnen aantasten?
Ik denk dat je de motieven en methoden van dergelijke figuren moeilijk kunt rationaliseren... wat kun je tenslotte winnen door een vliegtuig in een gebouw te boren, terwijl je zelf achter de stuurknuppel zit?

Het zou me niet verbazen als alle "eigen mensen" die omkomen door bijv. een biowapen ook een ticket naar de hemel wordt toegezegd, en zo lang mensen dat maar geloven denk ik dat ze het risico nog wel nemen ook. Bovendien heb ik niet het idee dat de leiders achter aanslagen frequent fysiek contact hebben met de westerse wereld, dus het risico voor hen is beperkt.
Victory through technology

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

dens

Ja dat klopt, maar bacterien kunnen zich wereldwijd verspreiden en dus ook naar de landen waar de opdrachtgevers zitten. Mara je kunt nooit weten idd.

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

The Don

Een ongeluk kan altijd gebeuren, in Nederland wordt ook met gevaarlijke bacterien gewerkt, bijna elke universiteit heeft een klasse 3 of 4 laboratorium.

(Overzichtje van gevaar klassen

Als de bacterien of virussen niet aktief verspreid worden dan zie ik geen gevaar voor de bevolking, hier schuilt namelijk het gevaar met terrorisme. De aktieve verspreiding van organismen in dichtbevolkte gebieden is het grote gevaar en niet de onderzoekslabs waar gewerkt wordt aan oplossingen.

Daarnaast vind ik het geen onderwerp voor exacte wetenschap-biologie, dit soort anti-Bush propaganda met een wetenschappelijk tintje hoort eigenlijk nergens thuis.

-slotje-
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!