Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gast
Artikelen: 0

Re: De chaostheorie

Als je de chaos theorie vrij intepreteerd zegt deze dat je voorspellingen kunt doen.

Echter de variabele nodig voor de invoer van je berekening dienen oneindig nauwkeurig bekend te zijn.*

Technisch gezien is het dermate nauwkeurig meten van de variabelen niet mogelijk. Daarmee is het accuraat voorspellen voor ons dus niet mogelijk.

*een afwijking van enkele miljoenste achter de komma, kunnen een geheel ander resultaat geven bij een voorspelling.

J-P

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

*gast_infidel_*

doemdenker schreef:Hieruit concludeer je gewoon dat je de toekomst niet kunt berekenen, dan klopt alles weer. :D

Maare, het ging over chaos. :D
absoluut niet ! het anthousiasme bellemert een beetje de nauwkeurigheid . kijk:

als alles inderdaad rede gevolg is dan kan je met een grotere kennis dan de onze en een grote onvoorstelbare rekenkracht dan ZOU je inderdaad kunnen berekenen wat er zal gaan gebeuren in de toekomst bij de gemeten omstandigheden. En het is net daar waar je de mist in gaat . Het feit dat je de berekeningen maakt met gemeten gegevens die niet gewijzigd worden wilt niet zeggen dat de toekomst vastligt. Neen jij bent gewoon op de hoogte van de toekomst bdie gegevens. Maar als jij dan die informatie van de toekomst gebruikt en ingrijpt dan veranderen je gegevens en ook je uitkomst.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gungunati

KAN IEMAND ME BEGLEIDEN .......... hoe moet ik mijn eindwerk wiskunde maken .................

mijn onderwerp is CHAOS EN ORDE !!

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

TD

Je kan misschien best een nieuwe, fatsoenlijke topic starten in het huiswerkforum (lees daar de bijsluiter eerst).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!