Meade ETX-70AT
Ondanks dat het bericht van PascalV is afgesloten toch nog een reactie: je vertelt dat er in de doos een 60AT zou zitten, omdat dat op de display van de Autostar zou staan. Wel, al je de kijker zou installeren met de handleiding in de hand dan zou je begrijpen dat Autostar voor tig instrumenten geldt en dat het instrument dat je er aan koppeld aan Autostar bekend gemaakt moet worden. Dus: na State (Netherlands) en City (Amsterdam of Rotterdam) volgt de vraag: instrumenttype. Deze begint met 60AT, maar door te scrollen met de pijltjes naast de SPEED-knop kan je alle instrumenten aanwijzen die er maar mee te bedienen zijn, waaronder ook de 70AT! Bij nood: reset de boel en begin opnieuw!
Maar ook ik heb een probleem, waar wellicht iemand iets over kan zeggen: de kap in het verlengde van de kijkeras zit zo muur vast dat ik hem er niet af krijg. De bedoeling is dat hierop het bijgeleverde 45 gr. prisma opgeschroeft kan worden, de kap zou dus een schroefdraad moeten hebben. Maar met een waterpomptang (kan het nog lomper?) draait wel de onderliggende behuizing mee en de kap blijft keurig vast. Hoe krijg ik deze kap er netjes, zonder de boel te beschadigen, af? HELP!!