Moderator: Rhiannon
Ik BEN vroeger nog verkracht. En hoewel ik dat niet leuk vond, is het toch helemaal niet zo dat ik daar nog steeds last van ondervind. Ik vond het op het moment zelf wel erg, maar na een paar maanden was dat voorbij. Ik merk helemaal niets van die "verschrikkelijke gevolgen" die de meeste slachtoffers ondervinden.en als je je zo'n vraag stelt en je vraagt je echt af waarom het zo erg is (is niet persoonlijk naar jou gericht, maar algemeen naar iedereen die zich dit afvraagt): vraag je je dan eens eerst af of jij het leuk zou vinden om verkracht te worden door een vreemde man of vrouw die je niet kent.
Feit is dat niet iedereen die waarde deelt en dat een waarom-vraag zich dus opdringt.Ik vind ook dat hier niet over te discusseren valt, je doet dit gewoon niet klaar, het is gewoon een waarde.
En waarom is dat? 8)Ik vind dit eigenlijk net zo'n vraag als: Waarom is dieren mishandeling eigenlijk slecht???
Heb je wel eens een dier zien mishandelen? Ik ben gisteren nog mishandeld door een dier, en dat is echt geen pretje!!En waarom is dat? 8)jaap3 schreef:Ik vind dit eigenlijk net zo'n vraag als: Waarom is dieren mishandeling eigenlijk slecht???
een vrouw kan ook een man verkrachten hoor.... en een man een man en een vrouw een vrouw. De meeste gevallen zijn wel man die vrouw verkracht.Syd schreef:Ik denk dat verkrachting zo erg is omdat (als een man een vrouw verkracht) hij haar niet ziet als persoon of medemens ofzo, maar puur als middel voor zijn eigen genot.
Dat lijkt mij erg.
Ik snap niet zo goed hoe je die waarde niet kan bezitten als normaal functionerend mens in deze maatschappij waarin geen oorlog heerst (oorlog zijn steeds gevaarlijke bronnen voor verkrachtingen). Je hebt toch respect voor je medemens of ten minste: je gaat hem toch niet als een stuk vuil behandelen en misbruiken met eventuele psychologsiche en lichamelijke gevolgen.Feit is dat niet iedereen die waarde deelt en dat een waarom-vraag zich dus opdringt.
Ik snap niet zo goed hoe je die waarde niet kan bezitten