Puzzel Puzzels
asbest
Artikelen: 0

Re: Heel laag vliegend vliegtuig.

und und ?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Tom.

und und ?
Dat kreng komt natuurlijk niet opdagen als je het nodig hebt! pi.gif

Heb 'm al een paar weken niet meer gezien. Ben benieuwd of hij enige weken naar de zomervakantie weer terug zal komen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jan van de Velde

Dat kreng komt natuurlijk niet opdagen als je het nodig hebt! pi.gif
(CIA also reads Wetenschapsforum) :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Paul_1968

Ik heb afgelopen weekeinde ook een AWACS-toestel over Tilburg centrum zien vliegen op een hoogte waarvan ik dacht dat het waarschijnlijk niet legaal zou zijn. Ik dacht nog dat er een militaire oefening zou zijn. Ben benieuwd of die piloot een waarschuwing heeft gekregen. Hij vloog ook nog een cirkel en kwam dus na enige minuten op exact dezelfde plaats over. Hoogte-schatting : tussen de 300 en 500 meter. Koers : West/Noord-West.

Waarom heeft niemand het over het lawaai van de motoren ? Dan is er toch geen twijfel wat het is ?
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"
Erik__

Het is een awac zonder satelietschotel, geen awac dus. :D Ik was vorige week op vakantie, heb hem dus niet kunnen horen/zien. Ik denk dat hij eenmalig hier overvloog, maar je weet nooit of hij ooit nog eens over komt vliegen. volgende week ben ik ook weg dus kan ik weer niet kijken. :D
jdr

"Vliegbasis Woensdrecht

Waar vliegen die grote AWACS vliegtuigen toch naartoe? Inderdaad: naar vliegbasis Woensdrecht.

Er vliegen de laatste tijd opvallend veel grote vliegtuigen laag over het Schijfse grongebied. Dat tezamen

met alle berichtgeving rondom "Maintenance Valley" is voor schijf.eu reden om eens een kijkje te nemen

nabij deze vliegbasis.

Een AWACS was deze dag bezig met "touch and go's". Eenmaal aangekomen op Woensdrecht was deze

oefening echter al zo goed als afgelopen. Een collega fotograaf maakte deze foto te Sprundel.

"

Afbeelding

http://www.schijf.eu/rondomschijf/woensdrecht/index.html
jdr

"Maintenance Valley

Al geruime tijd wordt er gesproken over het project Maintenance Valley (MV). Het gaat hier om een hoogwaardig centrum voor onderhoud en reparatie van (militaire) vliegtuigen. De gemeente Woensdrecht is nadrukkelijk in beeld voor vestiging van een Europees technologisch centrum voor het onderhoud van dergelijke vliegtuigen. Een en ander houdt tevens verband met de besluitvorming over de aankoop van de Joint Strike Fighter (JSF) door de Nederlandse regering. Wordt dit gevechtsvliegtuig aangeschaft dan komt het centrum voor onderhoud hoogstwaarschijnlijk nabij de vliegbasis Woensdrecht."

http://www.woensdrecht.nl/asp/WonenEnWerke...p?nPageID=10754
Tom.

Kijk, nu komen we verder! :D
Waarom heeft niemand het over het lawaai van de motoren ? Dan is er toch geen twijfel wat het is ?
Ehm... ja, gewoon het geluid van een straalmotor van dichtbij. Zo'n hard, beetje fluitend geluid.
Het is een awac zonder satelietschotel, geen awac dus. :D
Nee, inderdaad. Ik heb er ook geen satelliet op gezien. Als ik hem thuis over zie komen, draait hij naar het oosten, dus kan ik hem van de zijkant zien.
jdr schreef:"Vliegbasis Woensdrecht

Waar vliegen die grote AWACS vliegtuigen toch naartoe? Inderdaad: naar vliegbasis Woensdrecht.

Er vliegen de laatste tijd opvallend veel grote vliegtuigen laag over het Schijfse grongebied. Dat tezamen

met alle berichtgeving rondom "Maintenance Valley" is voor schijf.eu reden om eens een kijkje te nemen

nabij deze vliegbasis.

Een AWACS was deze dag bezig met "touch and go's". Eenmaal aangekomen op Woensdrecht was deze

oefening echter al zo goed als afgelopen. Een collega fotograaf maakte deze foto te Sprundel.

"
Is dat vliegtuig maar één keer overgekomen? Die straaljet die ik bedoel (geen awacs) is meerdere malen overgevlogen. Wekenlang bijna elke donderdagmiddag.

Trouwens, eerder zei Jan:
Jan van de Velde schreef:Dat zijn AWACS

En daar heb je niks aan als ze laag vliegen, want dat zijn radarvliegtuigen die het luchtruim tot ver over de grens in de gaten moeten houden en van waaruit een compleet luchtgevecht georchestreerd kan worden.
Wat doet die AWACS op die hoogte dan? Dat heeft dan toch geen nut?
jdr

Tom. schreef:Kijk, nu komen we verder! :D

Ehm... ja, gewoon het geluid van een straalmotor van dichtbij. Zo'n hard, beetje fluitend geluid.

Nee, inderdaad. Ik heb er ook geen satelliet op gezien. Als ik hem thuis over zie komen, draait hij naar het oosten, dus kan ik hem van de zijkant zien.

Is dat vliegtuig maar één keer overgekomen? Die straaljet die ik bedoel (geen awacs) is meerdere malen overgevlogen. Wekenlang bijna elke donderdagmiddag.
Ik heb geen idee, heb net zoveel verstand van vliegtuigen als jij hebt.

Je bedoelt deze?:

Afbeelding

Hercules V-130

Het artikel zegt wat over opvallend veel grote vliegtuigen; niet specifiek awacs toch?
Tom.

jdr schreef:Ik heb geen idee, heb net zoveel verstand van vliegtuigen als jij hebt.

Je bedoelt deze?:

Afbeelding

Hercules V-130

Het artikel zegt wat over opvallend veel grote vliegtuigen; niet specifiek awacs toch?
Ik kan het plaatje niet zien. Ik zie zo'n rood kruisje. Ik neem trouwens aan dat je Hercules C-130 bedoelt. Dat is een propellorvliegtuig. Het ding dat ik heb gezien is een straalvliegtuig.
Paul_1968

Boven Tilburg was het die AWACS van de foto die jdr meelinkte.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"
sjoerdwilmsen488

hallo

ik was net op mijn kamer en er kwam ook een grijs vliegtuig over heel laag het was een 747 en had 2 stroboscooplampen aan en verder niks weet iemand meschien wat voor vliegtuig het is en waarvoor?

ik woon in noord-limburg (venray)
Korot

Ik was net op mijn kamer en er kwam ook een grijs vliegtuig, over heel laag. Het was een 747
wat voor vliegtuig het is en waarvoor?
Volgens mij beantwoord je die eerste al, een 747, het waarvoor kan ik niet geven, ik geloof dat in NL 747's alleen op Schiphol landen.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Rhiannon
Moderator
Social:

Zou het niet op weg geweest kunnen zijn naar Düsseldorf? Volgens mij kunnen 747s daar landen.

Grijze vliegtuigen kunnen ook militaire vliegtuigen zijn, ook de Amerikaanse luchtmacht heeft 747s en zijn er geen militaire luchthavens net over de grens in Duitsland? Volgende keer letten op de markeringen en nummers (PH-123 is bijvoorbeeld een Nederlands vliegtuig, N-123 is USA, OO-123 is België en D-123 is Duitsland, om er maar een paar te noemen).
Contra principia negantem disputari non potest.

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

sjoerdwilmsen488

oke ik zal kijken ik heb een goeie verrekijker liggen en camera

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!