Moderator: Rhiannon
Dat kreng komt natuurlijk niet opdagen als je het nodig hebt! pi.gifund und ?
(CIA also reads Wetenschapsforum)Dat kreng komt natuurlijk niet opdagen als je het nodig hebt! pi.gif

Ehm... ja, gewoon het geluid van een straalmotor van dichtbij. Zo'n hard, beetje fluitend geluid.Waarom heeft niemand het over het lawaai van de motoren ? Dan is er toch geen twijfel wat het is ?
Nee, inderdaad. Ik heb er ook geen satelliet op gezien. Als ik hem thuis over zie komen, draait hij naar het oosten, dus kan ik hem van de zijkant zien.Het is een awac zonder satelietschotel, geen awac dus.![]()
Is dat vliegtuig maar één keer overgekomen? Die straaljet die ik bedoel (geen awacs) is meerdere malen overgevlogen. Wekenlang bijna elke donderdagmiddag.jdr schreef:"Vliegbasis Woensdrecht
Waar vliegen die grote AWACS vliegtuigen toch naartoe? Inderdaad: naar vliegbasis Woensdrecht.
Er vliegen de laatste tijd opvallend veel grote vliegtuigen laag over het Schijfse grongebied. Dat tezamen
met alle berichtgeving rondom "Maintenance Valley" is voor schijf.eu reden om eens een kijkje te nemen
nabij deze vliegbasis.
Een AWACS was deze dag bezig met "touch and go's". Eenmaal aangekomen op Woensdrecht was deze
oefening echter al zo goed als afgelopen. Een collega fotograaf maakte deze foto te Sprundel.
"
Wat doet die AWACS op die hoogte dan? Dat heeft dan toch geen nut?Jan van de Velde schreef:Dat zijn AWACS
En daar heb je niks aan als ze laag vliegen, want dat zijn radarvliegtuigen die het luchtruim tot ver over de grens in de gaten moeten houden en van waaruit een compleet luchtgevecht georchestreerd kan worden.
Ik heb geen idee, heb net zoveel verstand van vliegtuigen als jij hebt.Tom. schreef:Kijk, nu komen we verder!![]()
Ehm... ja, gewoon het geluid van een straalmotor van dichtbij. Zo'n hard, beetje fluitend geluid.
Nee, inderdaad. Ik heb er ook geen satelliet op gezien. Als ik hem thuis over zie komen, draait hij naar het oosten, dus kan ik hem van de zijkant zien.
Is dat vliegtuig maar één keer overgekomen? Die straaljet die ik bedoel (geen awacs) is meerdere malen overgevlogen. Wekenlang bijna elke donderdagmiddag.

Ik kan het plaatje niet zien. Ik zie zo'n rood kruisje. Ik neem trouwens aan dat je Hercules C-130 bedoelt. Dat is een propellorvliegtuig. Het ding dat ik heb gezien is een straalvliegtuig.jdr schreef:Ik heb geen idee, heb net zoveel verstand van vliegtuigen als jij hebt.
Je bedoelt deze?:
Hercules V-130
Het artikel zegt wat over opvallend veel grote vliegtuigen; niet specifiek awacs toch?
Ik was net op mijn kamer en er kwam ook een grijs vliegtuig, over heel laag. Het was een 747
Volgens mij beantwoord je die eerste al, een 747, het waarvoor kan ik niet geven, ik geloof dat in NL 747's alleen op Schiphol landen.wat voor vliegtuig het is en waarvoor?