o my godMijn tante vroeg ooit eens wat ik studeer, ik antwoordde "natuurkunde" en ze vroeg, wat is dat? Toen antwoordde haar man "dat heeft te maken met alles wat in de tuin staat, planten enzo".
Moderator: Rhiannon
o my godMijn tante vroeg ooit eens wat ik studeer, ik antwoordde "natuurkunde" en ze vroeg, wat is dat? Toen antwoordde haar man "dat heeft te maken met alles wat in de tuin staat, planten enzo".
Mijn tante vroeg ooit eens wat ik studeer, ik antwoordde "natuurkunde" en ze vroeg, wat is dat? Toen antwoordde haar man "dat heeft te maken met alles wat in de tuin staat, planten enzo".
Ik overdrijf niet als ik zeg het al 5 keer aan dezelfde persoon te hebben uitgelegd.o my god![]()
En dan zijn er weer mensen die denken dat dat met de fysieke toestand van de mens te maken heefteendavid schreef:Ik overdrijf niet als ik zeg het al 5 keer aan dezelfde persoon te hebben uitgelegd.
Tegenwoordig zeg ik nooit meer natuurkunde maar steeds fysica![]()
Inderdaad, dat probeer ik ook te vermijden. Ik vind natuurkunde overigens een heel slecht gekozen naam maar ik heb de indruk dat dat alleen/vooral in Nederland wordt gebruikt. Het vak in het middelbaar heet hier fysica, ook op de universiteit hoor je zelden het woord natuurkunde, altijd fysica.eendavid schreef:Ik overdrijf niet als ik zeg het al 5 keer aan dezelfde persoon te hebben uitgelegd.
Tegenwoordig zeg ik nooit meer natuurkunde maar steeds fysica![]()
Op het middelbaar onderwijs heet het hier inderdaad natuurkunde. HBO/universiteit durf ik zo niet te zeggen...Inderdaad, dat probeer ik ook te vermijden. Ik vind natuurkunde overigens een heel slecht gekozen naam maar ik heb de indruk dat dat alleen/vooral in Nederland wordt gebruikt. Het vak in het middelbaar heet hier fysica, ook op de universiteit hoor je zelden het woord natuurkunde, altijd fysica.
Capacitors heten in het nederlands condensators... niet dat het iets met condens te maken heeft, maar toch is het zoFlux capacitator... Duidelijk een leek wat tijdreizen betreft
Bij mij heette het universitaire vak ook natuurkunde (ik deed scheikunde, maar is natuurlijk een vak daarbinnen).en mijn twee vakken of de unief heten natuurkunde I en II
Dan is de kans dat de zon morgen vergaat ook 50%Om maar een nieuwe opmerking te geven. Recent was ik met iemand aant discussieren over de lotto en de kans dat je wint. Hij beweerde, wel die is 50%, je kan winnen of je kan niet winnen.![]()