Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Phys
Artikelen: 0
Berichten: 7.554
Lid geworden op: za 23 sep 2006, 19:43

Re: Grappige opmerkingen van leken

Mijn tante vroeg ooit eens wat ik studeer, ik antwoordde "natuurkunde" en ze vroeg, wat is dat? Toen antwoordde haar man "dat heeft te maken met alles wat in de tuin staat, planten enzo".
o my god :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

ads

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Gebruikersavatar
ypsilon
Artikelen: 0
Berichten: 11.076
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:03

Re: Grappige opmerkingen van leken

Laatst in het nieuws: "speologie"... Een nieuw vakgebied? De missing link tussen geologie en speleologie?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Math-E-Mad-X
Artikelen: 0
Berichten: 2.906
Lid geworden op: wo 13 sep 2006, 17:31

Re: Grappige opmerkingen van leken

Mijn tante vroeg ooit eens wat ik studeer, ik antwoordde "natuurkunde" en ze vroeg, wat is dat? Toen antwoordde haar man "dat heeft te maken met alles wat in de tuin staat, planten enzo".
:D

Ook een bekende:

"Ik studeer sterrenkunde"

-"Oh wauw, dat vind ik echt geweldig! Kun je mijn horoscoop trekken?"
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Gebruikersavatar
eendavid
Artikelen: 0
Berichten: 3.750
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 14:24

Re: Grappige opmerkingen van leken

o my god 8-)
Ik overdrijf niet als ik zeg het al 5 keer aan dezelfde persoon te hebben uitgelegd.

Tegenwoordig zeg ik nooit meer natuurkunde maar steeds fysica :D
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: Grappige opmerkingen van leken

eendavid schreef:Ik overdrijf niet als ik zeg het al 5 keer aan dezelfde persoon te hebben uitgelegd.

Tegenwoordig zeg ik nooit meer natuurkunde maar steeds fysica 8-)
En dan zijn er weer mensen die denken dat dat met de fysieke toestand van de mens te maken heeft :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Grappige opmerkingen van leken

eendavid schreef:Ik overdrijf niet als ik zeg het al 5 keer aan dezelfde persoon te hebben uitgelegd.

Tegenwoordig zeg ik nooit meer natuurkunde maar steeds fysica :D
Inderdaad, dat probeer ik ook te vermijden. Ik vind natuurkunde overigens een heel slecht gekozen naam maar ik heb de indruk dat dat alleen/vooral in Nederland wordt gebruikt. Het vak in het middelbaar heet hier fysica, ook op de universiteit hoor je zelden het woord natuurkunde, altijd fysica.
stoker
Artikelen: 0
Berichten: 2.746
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 12:04

Re: Grappige opmerkingen van leken

bij ons is het omgekeerd, middelbaar = fysica, en mijn twee vakken of de unief heten natuurkunde I en II
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: Grappige opmerkingen van leken

Inderdaad, dat probeer ik ook te vermijden. Ik vind natuurkunde overigens een heel slecht gekozen naam maar ik heb de indruk dat dat alleen/vooral in Nederland wordt gebruikt. Het vak in het middelbaar heet hier fysica, ook op de universiteit hoor je zelden het woord natuurkunde, altijd fysica.
Op het middelbaar onderwijs heet het hier inderdaad natuurkunde. HBO/universiteit durf ik zo niet te zeggen...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Benm
Artikelen: 0
Berichten: 12.260
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 01:23

Re: Grappige opmerkingen van leken

Flux capacitator... Duidelijk een leek wat tijdreizen betreft
Capacitors heten in het nederlands condensators... niet dat het iets met condens te maken heeft, maar toch is het zo 8-)
en mijn twee vakken of de unief heten natuurkunde I en II
Bij mij heette het universitaire vak ook natuurkunde (ik deed scheikunde, maar is natuurlijk een vak daarbinnen).

Hier in utrecht hebben de (beta)faculteiten ook als formele naam iets op -kunde, al hanteerd men naar buiten toe vaak wel de engelstalige naam van het vakgebied. Vreemd genoeg krijgen spin-off BV's en stichtingen meestal wel een naam met 'chemie', dus ze zijn er zelf ook nog niet over uit :D
Victory through technology
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Grappige opmerkingen van leken

De richting zelf hier heet Bachelor (Master) in de fysica, bij de benaming van de vakken gebruiken ze dan weer vooral natuurkunde.
Gebruikersavatar
eendavid
Artikelen: 0
Berichten: 3.750
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 14:24

Re: Grappige opmerkingen van leken

burgerlijk ingenieur optie toegepast natuurkunde. Wordt gewoon door mekaar gebruikt. Maar zullen we het grappig houden?
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Grappige opmerkingen van leken

Om maar een nieuwe opmerking te geven. Recent was ik met iemand aant discussieren over de lotto en de kans dat je wint. Hij beweerde, wel die is 50%, je kan winnen of je kan niet winnen. :D
Gebruikersavatar
Mendelevium
Artikelen: 0
Berichten: 343
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 15:42

Re: Grappige opmerkingen van leken

Om maar een nieuwe opmerking te geven. Recent was ik met iemand aant discussieren over de lotto en de kans dat je wint. Hij beweerde, wel die is 50%, je kan winnen of je kan niet winnen. :D
Dan is de kans dat de zon morgen vergaat ook 50% 8-)
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

ads

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Grappige opmerkingen van leken

Dat zei ik ook al. Ik zei, daar ligt een steen, een steen kan plots weg vliegen, of een steen kan dat niet. De kans is dus 50% kans dat die steen dadelijk weg vliegt. Of als je 100 keer op de lotto speelt zou toch zeker één keer moeten winnen als er toch 50% kans is, dat argument negeerde hij :D .

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!