Moderator: Rhiannon
Nee. Het is allemaal nogal compact en bondig opgeschreven...Het zijn nogal grote lappen tekst, misschien dat je het een beetje kan samenvatten (en dan vooral mijn kritiek of vraag in mn vorige post).
Ik lees in je andere posts dat je gelovig bent aangaande ID.qrnlk schreef:korte samenvatting:
1. Gegeven de huidige stand van kennis is het ongeloofwaardig dat ND/Evo niet-triviale verschillen tussen de levensvormen kan verklaren.
2. Niet-triviale verschillen vereisten meer dan een accumulatie van triviale veranderingen.
Nog korter: More is different. ND/Evo is niet in staat om dit te overbruggen.
de mens heeft dit allang bewezen en in de praktijk gebracht bij zeer veel dieren (honden, paarden, varkens, stieren,...).Om heel exact te zijn... tot nu toe heeft nog niemand bewezen dat mutaties en selectie tot iets nieuws kan leiden. Men neemt het aan, maar bewijzen kan men niet. Als je echter een aanname lang genoeg herhaald gaan mensen vanzelf denken dat het een feit is.
dat beweer jij pi.gif . Het enige dat je tot nu toe gegeven hebt is een rammelende analogie (computerverhaaltje) en zeer veel woordspelletjes.Met betrekking tot je laatste opmerking... Waarom vind je dat? We weten dat een intelligente ontwerper dingen kan maken die niet door alleen toeval en natuurwetten kunnen ontstaan;
heeft men dit ontdekt???? tot nu toe is dit jouw aanname die nergens op slaat en enkel gesteund wordt door een rammelende analogie. wie is die ontwerper en vanwaar komt die ontwerper? hoe gaat die ontwerper te werk? welke technieken heeft het toegepast.Als men nu dan ontdekt dat het leven niet door alleen toeval en natuurwetten haar huidige vorm heeft verkregen dan mag men toch de hypothese opperen dat dit mogelijk door een intelligente ontwerper gedaan is?
de mens heeft dit allang bewezen en in de praktijk gebracht bij zeer veel dieren (honden, paarden, varkens, stieren,...). alleen een koppigaard beweert dat er geen verschil is tussen chihuahua en wolf.
Als dat zo is dan zou ik zeggen dat natuurlijke selectie juist zwakker is.... Het staat immers minder variatie toe. Maar wellicht heb je bewijs dat natuurlijke selectie inderdaad "veel sterker" is? Dit argument van jouw rammelt echter aan alle kanten.Natuurlijke selectie werkt vele male trager maar het principe is hetzelfde en natuurlijke selectie is wel veel sterker. zonder mens zullen 80% vd hondensoorten binnen een generatie of 3 uitgestorven zijn
Er is ook helemaal niet zoveel variatie, het meeste zit in de plaatsing en de proporties van lichaamsdelen.Als dat zo is dan zou ik zeggen dat natuurlijke selectie juist zwakker is.... Het staat immers minder variatie toe.
Op de schaal van volledige lichamen zijn er, in elk geval oppervlakkig, veel overeenkomsten zijn. Maar dit is niet het niveau waarop ND/Evo zou plaats vinden.Er is ook helemaal niet zoveel variatie, het meeste zit in de plaatsing en de proporties van lichaamsdelen.
Het forum is tijdloos: deze posts blijven hier wel geduldig staan. We doen dit voor ons plezier, ons studie/werk gaat natuurlijk altijd voor. pi.gifIk heb trouwens nog niet de tijd gehad om je links uitvoerig te bekijken, ik heb het nogal druk met mijn nieuwe studie (ik type dit ook vanuit mijn informaticalokaal.
Exact. Ik GELOOF je. Zo ook nemen velen aan da er een wezen bestaat dat leven kan ontwerpen.Om heel exact te zijn... tot nu toe heeft nog niemand bewezen dat mutaties en selectie tot iets nieuws kan leiden. Men neemt het aan, maar bewijzen kan men niet. Als je echter een aanname lang genoeg herhaald gaan mensen vanzelf denken dat het een feit is.
Omdat het bedenken van een ontwerper het probleem alleen maar verlegd. Wie ontwiep de ontwerper?Dat er daarin tegen problemen zijn met deze aanname wordt vrijwel genegeerd. Voor enkele problemen met deze aanname: Met betrekking tot je laatste opmerking... Waarom vind je dat?
Tenzij de intelligente ontwerper zelf door evolutie en adaptatie is ontstaan.We weten dat een intelligente ontwerper dingen kan maken die niet door alleen toeval en natuurwetten kunnen ontstaan;
Wie heeft dat ontdekt? Niemand volgens mij. Nogmaals, ID richt zich op de ontbrekende kennis, niet op verworven kennis. Er is niet één argument dat op basis van een feit in de richting van ID wijst.Als men nu dan ontdekt dat het leven niet door alleen toeval en natuurwetten haar huidige vorm heeft verkregen dan mag men toch de hypothese opperen dat dit mogelijk door een intelligente ontwerper gedaan is? (more)
Dit is weldegelijk OOK het "niveau" waarop ND/evo plaatsvindt. Het is immers een variatie op thema, die op termijn voor onmogelijkheden op het vlak van voorplanting (kruising) kan zorgen.Op de schaal van volledige lichamen zijn er, in elk geval oppervlakkig, veel overeenkomsten zijn. Maar dit is niet het niveau waarop ND/Evo zou plaats vinden.
Het exact aantonen (terugconstrueren) van de loop van zaken die tot dit verschil hebben geleid, zal wellicht nooit helemaal helder worden of kunnen.