Beste mensen,
Ik ben ooit schoolgegaan bij de Jezuieten, en sindsdien zoek ik naar de ware oorsprong van de Jezus-Mythe, aangezien mij op school EN daarna belangrijke antwoorden onthouden werden. Wat niet wil zeggen dat ik Jezus haat of zijn boodschap zoals die gekend is afkeur. Maar men kon mij niet overtuigen van de echtheid van deze persoon, noch van de oprechtheid van Zijn volgelingen. Zelden kwam ik een mens tegen die niet gaf om de naam en het droombeeld, maar enkel om de inhoud.
1.Het bestaan van de Jezus-Mythe komt volgens mij van;
A:De noodzaak van een cultus ter controle van mensen. Dikwijls werden de persoonlijkheden van de koningen en koninginnen in deze cultus verwerkt, aangezien ZIJ aanbeden en gehoorzaamd wilden worden. (Reeds sinds lang vervlogen tijden zijn priesters en koningen beste maatjes, zelf indien dat niet zo leek te zijn.)
Deze mensen met hun wensen zijn zoals leugens.
B:De noodzaak van een cultus voor gewone mensen ontstaat uit de wens van de mens om iets groters dan zichzelf te weten of te geloven. (Misschien omdat deze mens geen mogelijke verandering van levensomstandigheden in het vooruitzicht heeft, veel fantasie heeft dat het zou kunnen, en denkt te zwak te zijn om zelf iets veranderen.) Bij deze legt de mens zijn vertrouwen buiten zichzelf en gaat in ontkenning over de eigen deugden.
2.Het onstaan van de Jezus-Mythe zie ik als een kruising van;
A:Sumerische Koning en Koningin(-Moeder) aanbidding.
B:De Babylonische paddestoelencultus.
C:De Pharaonische Ene Zon aanbidding.
D:De Judeo-Christelijke sekte van Alexandrische en Khazaarse Joden.
E:Zoroastrisme en Mitraïsme .
3.In het heden worden de grote lijnen van wereldgodsdiensten nog steeds bepaald door Kerk en Staat, en is het nog steeds de kleine man die in ontkenning is van de eigen krachten en volgt wat word gedicteerd.
Beste mensen, het is natuurlijk maar een idee, maar wat denkt u daar nu van?
Alle posts welkom, voor of tegen, aanvullend of verbeterend.
Edit ypsilon: Ik heb de smileys weggehaald. Gebruik ze met mate, daar ze storend kunnen werken voor de leesbaarheid.
Puzzels