Kan dit kwaad?
Moderator: jkien
Anonymous schreef:Ik zou de brandstof eruit halen of iig een garage navragen. Benzine heeft een bepaald octaangehalte om niet voortijdig te ontbranden (hoge ontbrandingstemperatuur) terwijl diesel juist een lage ontbrandingstemperatuur heeft. Er kan dus detonatie optreden (door het voortijdig ontbranden van de diesel kan de benzine ook voortijdig ontbranden) wat zeer schadelijk voor een motor is. Tevens kan het injectiesysteem problemen krijgen met diesel; diesel heeft een hogere viscositeit waardoor er minder geinjecteerd wordt en het mengsel arm wordt, ook weer met mogelijk schade tot gevolg.
Moet ik wel zeggen dat 1:88 erg weinig is, vandaar misschien eerst even aan een garage vragen.
Bij dezelfde verhouding andersom (benzine in dieselauto) voorzie ik ook nog geen probleem.
Hier twijfel ik aan en wel omdat diesel juist niet tot ontbranding zal komen in een benzinemotor, omdat de temperaturen naar mijn idee niet hoog genoeg worden. Daarbij is de compressieverhouding van een benzinemotor niet voldoende om diesel te doen ontbranden. Misschien dat het wel tot ontbranding komt als de benzine tot ontbranding komt.terwijl diesel juist een lage ontbrandingstemperatuur heeft. Er kan dus detonatie optreden (door het voortijdig ontbranden van de diesel kan de benzine ook voortijdig ontbranden) wat zeer schadelijk voor een motor is.
nee in de winder kan dat zeker geen kwaat wand diesel is vetter dan benziene dus blijft alles wat in de moter zit wat vetter en dus start de motor beterpeter schreef:Hoi, ik vroeg me af in welke verhouding diesel kwaad kan in een benzine moter. Ik heb zelf 0,7 liter diesel getankt toen ik er achter kwam dat het diesel was. Toen volgegooit (55 liter benzine) dus de verhouding is ongeveer 1:80.
Kan dit kwaad?
Sorry, maar is dit grappig bedoeld? Post dan gewoon niks; hier heb je niks aan.nee in de winder kan dat zeker geen kwaat wand diesel is vetter dan benziene dus blijft alles wat in de moter zit wat vetter en dus start de motor beter
Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”