Sylvester schreef:Ik ben op het moment een boek aan het lezen van Jaap Hiddinga. Het heet "Visioenen en Uittredingen". Jaap Hiddinga is een chemicus van oorsprong, maar heeft een aantal opzienbare openbaringen gekregen van "gene zijde".
Wat mij zo intregeert is, dat hij in zijn boek beschrijft dat wij in een bepaalde dimensie (trillingsniveau) leven en dat er nog veel meer dimensies door elkaar heen lopen. Dit is volgens hem mogelijk, omdat er veel meer ruimte is dan massa en dat onze (stoffelijke) perceptie de massa dichter laat lijken dan die in werkelijkheid is.
Dat er meerdere "trilingsniveaus" door elkaar lopen zou kunnen kloppen. Maar waar zijn de aanwijzingen hiervoor ? Wij zouden dan alleen iets merken van alles dat in onze frequentie meetrilt, maar wat heeft dat te maken met het feit dat die van ons voor het grootste gedeelte leeg is en niet vol met materie zit ? Dat is volgens de huidige theorien van onze materie/ruimte ook waar, maar ik zie geen enkel verband tussen die twee beweringen.
Zoals Thermo_1945 aangeeft is het erg vreemd om iets te beweren als : "Van de ene grootheid X is er veel meer dan van de andere Y", alsof je zegt dat een bal veel roder kan zijn dan zwaar. Dat soort beweringen passen beter in de poezie dan in natuurkunde.
Waarschijnlijk wordt iets bedoeld als : "De dichtheid van de materie is erg klein, wanneer je rekening houd met de elementaire deeltjes en de ruimte die ze innemen." Die bewering zou wel waar zijn.
Dat onze perceptie die dichtheid niet goed kan inschatten is ook goed voorstelbaar, omdat de "resolutie" van onze ogen daarvoor veel te klein is.
De grootste fout in dit stukje tekst zit hem dus in het woord "omdat".
Ik denk dat visioenen en uittredingen veel beter te verklaren zijn in de psychologie en dus niet fysisch.
( PS integreren intrigeert mij ook nog steeds pi.gif )