Puzzel Puzzels
Sylvester
Artikelen: 0

Verschillende dimensies door elkaar

Beste mensen,

Ik ben op het moment een boek aan het lezen van Jaap Hiddinga. Het heet "Visioenen en Uittredingen". Jaap Hiddinga is een chemicus van oorsprong, maar heeft een aantal opzienbare openbaringen gekregen van "gene zijde".

Wat mij zo intregeert is, dat hij in zijn boek beschrijft dat wij in een bepaalde dimensie (trillingsniveau) leven en dat er nog veel meer dimensies door elkaar heen lopen. Dit is volgens hem mogelijk, omdat er veel meer ruimte is dan massa en dat onze (stoffelijke) perceptie de massa dichter laat lijken dan die in werkelijkheid is.

Ik weet dat het het voor veel mensen nog slechts een theorie is, maar wie weet hier meer van?

Groeten, Sylvester

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Marko
Moderator

Re: Verschillende dimensies door elkaar

Het is in ieder geval geen wetenschappelijke theorie (want niet falsificeerbaar)
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

thermo1945

... een bepaalde dimensie (trillingsniveau) ...
Klinkt niet er wetenschappelijk, hooguit een sausje van wetenschap.
... veel meer ruimte is dan massa ...
ruimte en massa zijn net zo min vergelijkbaar als temperatuur en lengte of tijd.

Ik denk, dat wij met onze vijf zintuigen slechts een deel van de werkelijkheid kunnen waarnemen.

Ik denk, dat er mensen kunnen bestaan die net even iets meer kunnen waarnemen dan Jan Modaal

òf omdat ze beter ontwikkelde zintuigen hebben

òf omdat hun grenzen wat verder weg liggen

òf omdat ze wellicht extra zintuigen hebben
oktagon

Er kan wat in zo'n verhaal zitten,bekijk de atoomstructuur maar met zijn kern en de er omheen cirkelende electronen (en neutronen resp.protonen?);de ruimte daartussen is "niks!" :D
Paul_1968

Sylvester schreef:Ik ben op het moment een boek aan het lezen van Jaap Hiddinga. Het heet "Visioenen en Uittredingen". Jaap Hiddinga is een chemicus van oorsprong, maar heeft een aantal opzienbare openbaringen gekregen van "gene zijde".

Wat mij zo intregeert is, dat hij in zijn boek beschrijft dat wij in een bepaalde dimensie (trillingsniveau) leven en dat er nog veel meer dimensies door elkaar heen lopen. Dit is volgens hem mogelijk, omdat er veel meer ruimte is dan massa en dat onze (stoffelijke) perceptie de massa dichter laat lijken dan die in werkelijkheid is.
Dat er meerdere "trilingsniveaus" door elkaar lopen zou kunnen kloppen. Maar waar zijn de aanwijzingen hiervoor ? Wij zouden dan alleen iets merken van alles dat in onze frequentie meetrilt, maar wat heeft dat te maken met het feit dat die van ons voor het grootste gedeelte leeg is en niet vol met materie zit ? Dat is volgens de huidige theorien van onze materie/ruimte ook waar, maar ik zie geen enkel verband tussen die twee beweringen.

Zoals Thermo_1945 aangeeft is het erg vreemd om iets te beweren als : "Van de ene grootheid X is er veel meer dan van de andere Y", alsof je zegt dat een bal veel roder kan zijn dan zwaar. Dat soort beweringen passen beter in de poezie dan in natuurkunde. 8-)

Waarschijnlijk wordt iets bedoeld als : "De dichtheid van de materie is erg klein, wanneer je rekening houd met de elementaire deeltjes en de ruimte die ze innemen." Die bewering zou wel waar zijn.

Dat onze perceptie die dichtheid niet goed kan inschatten is ook goed voorstelbaar, omdat de "resolutie" van onze ogen daarvoor veel te klein is.

De grootste fout in dit stukje tekst zit hem dus in het woord "omdat".

Ik denk dat visioenen en uittredingen veel beter te verklaren zijn in de psychologie en dus niet fysisch.

( PS integreren intrigeert mij ook nog steeds pi.gif )
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"
Sylvester

Oeps... pi.gif

Intrigeert natuurlijk! (typo)

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Jona444

Er kan wat in zo'n verhaal zitten,bekijk de atoomstructuur maar met zijn kern en de er omheen cirkelende electronen (en neutronen resp.protonen?);de ruimte daartussen is "niks!" :D

Wat dacht je van elektromagnetische straling?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!